سفارش تبلیغ
صبا ویژن
قالب وبلاگ
پتی آباد سینمای ایران
 
لینک دوستان

به گزارش سینمانگار، آیین اختتامیه سی و دومین دوره جشنواره فیلم فجر امشب(22 بهمن) با حضور مسئولان دولتی و بخشی از سینماگران مطرح کشور در سالن همایش های برج میلاد برگزار شد.

دکتر محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهور، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد، حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی، از مسئولان دولتی حاضر در مراسم اختتامیه جشنواره فیلم فجر بودند.

مراسم اختتامیه جشنواره فیلم فجر با تاخیر یک ساعته، و از ساعت 19.30 آغاز شد. پیش از آغاز مراسم اختتامیه، مراسم فرش قرمز برای ورود سینماگران به سالن اصلی برپا بود و آنها با حضور بر روی فرش قرمز، مقابل دوربین عکاسان رسانه های جمعی ایستاده و ژست های مختص به خود را می گرفتند.

کارگردانی امسال مراسم اختتامیه جشنواره فیلم فجر بر عهده بیژن میرباقری بود و برگزار کنندگان این مراسم تلاش داشتند درمدت زمانی کوتاه تر از قبل آنرا اجرا کنند. اما با وجود سخنرانی نکردن رئیس سازمان سینمایی و دبیر جشنواره، مراسماختتامیه بازهم به درازا کشید و حوصله حضار را به سربرد. در هنگام ایراد سخن وزیر ارشاد، حضار با دست زدن های متمادی خواهان پایان صحبت های طولانی وی بودند.

از دیگر نکات منفی مراسم اختتامیه امسال، حضور نداشتن تعدادی از برندگان و کاندیداها در این مراسم بود که بسیار به چشم می آمد. احمدرضا درویش و ابراهیم حاتمی کیا از جمله چهره های مطرحی بودند که در مراسم اختتامیه جشنواره فیلم فجر غایب بودند.

مراسم اختتامیه جشنواره فیلم فجر امسال از شبکه نمایش صدا و سیما به شکل مستقیم(البته با تاخیر 10 ثانیه ای!) پخش می شد. اما مسئولان این رسانه در کمال وقاحت و بی حرمتی به مخاطبان، چندین بار در طول مراسم، تصاویر را قطع کرده و دست به سانسور علنی زدند. هرگاه که یکی از برگزیدگان حرفی می زد و یا گلایه ای می کرد که خوشایند آقایان مسئول در صداوسیما نبود، پخش تصاویر قطع می شد.

پس از سخنان بسیار کوتاه علیرضا رضاداد دبیر این دوره جشنواره فیلم فجر، که "ابراز امیدواری کرد سینماگران و خانواده سینما از برپایی سی و دومین دوره جشنواره فیلم فجر راضی بوده باشند"، با آمدن اعضا هیات داوران بخش سینما حقیقت(مستند)، اهدا جوایز برگزیدگان سی و دومین دوره جشنواره فیلم فجر به شکل رسمی آغاز شد.

در این بخش جوایز مختلف به شرح زیر اهدا شد:

سیمرغ بلورین بهترین فیلم

«خاطراتی برای تمام فصول»، به تهیه‌کنندگی مرتضی رزاق‌کریمی

سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی

محسن استادعلی برای فیلم مستند «جایی برای زندگی»/ جایزه ویژه هیات داوران این بخش نیز به مجتبی میرطهماسب برای فیلم مستند «شش قرن و شش سال» اهدا شد.

سیمرغ بلورین بهترین پژوهش و تحقیق

سیدغلامرضا نعمت‌پور و لاله روزگرد برای فیلم مستند «برای گونگادین بهشت نیست»

سیمرغ بلورین بهترین دستاورد فنی و هنری

 مهدی نورمحمدی برای فیلم مستند «در پناه بلوط».

با پایان اهدا جوایز بخش مستند، کلیپی از روند برگزاری جشنواره سی و دوم فیلم فجر پخش شد و سپس از علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دعوت شد برای ایراد سخنانش به پشت تریبون بیاید.

وزیر فرهنگ در بخشی از سخنانش گفت: "امسال پرنده افسانه‌ای ایران در سی و دومین سفر خود بال گشود و با نگاهی نو اوج گرفت. امسال سیمرغ پیام دوستی به همراه آورد و امید بخشید. امسال سیمرغ همه آن هایی که روی برگردانده بودند به جایگاه خود روی آورد. امسال سیمرغ خوب می دانست که اهالی سینما با اعتماد بیشتری پای در این راه نهاده اند".

علی جنتی گفت: "امروز سینمای ایران و سینماگر ایرانی مورد احترام جهانی است. این سینما به سطحی دست یافته که بیشترین احترام را به کانون خانواده می گذارد. سینمای مردم پسند که از خشونت و بی اخلاقی و بی بند و باری دور نگه داشته شده است. هر چند سینمای ایران در چند دهه گذشته فراز و فرودهای زیادی داشت ولی راه بالندگی آن بسته نشده است".

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: "من می دانم که در دوره های گذشته نسبت به برخی سیاست ها دلخوری‌هایی وجود داشت، خوب می دانم که در این دوره شما سینماگران بیش از گذشته به خدمتگذاران خود اعتماد کردید و تمام و کمال اندوخته خود را به سینما آوردید. امیدوارم تلاشی که برای این دوره صورت گرفت جوابگوی اعتماد شما باشد و خوب می دانم سینمایی که سرشار از تنوع است کار انتخاب و داوری را سخت خواهد کرد. من از هیات داوران و حضور سلایق مختلف که همراه با نوآوری و آزاداندیشی فضای شایسته رقابت آزاد توام با اطمینان و اعتماد را برای جشنواره سی و دوم رقم زدند، تشکر می کنم".

با پایان سخنان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و با دعوت از اعضاء هیات داوران بخش نگاه نو(فیلمهای اول)، اهدا جوایز این بخش به برگزیدگان آغاز شد.

در این بخش جوایز مختلف به شرح زیر اهدا شد:

دیپلم افتخار بهترین بازیگر مرد:

امیر جدیدی برای فیلم‌های «پایان خدمت» و «سیزده»

دیپلم افتخار بهترین بازیگر زن:

پانته‌آ پناهی‌ها برای فیلم «خانوم»

دیپلم افتخار بهترین فیلمبردار:

مسعود سلامی برای فیلم «ناخواسته»

سیمرغ بلورین بهترین فیلم:

«چند متر مکعب عشق»، به تهیه‌کنندگی نوید محمودی

سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی:

جمشید محمودی برای فیلم «چند متر مکعب عشق»

سیمرغ بلورین بهترین فیلم‌نامه:

دیپلم افتخار به سیدجلال دهقانی اشکذری برای فیلم «خانه‌ای کنار ابرها»

سیمرغ بلورین به محمدهادی نائیجی برای فیلم «حقِ سکوت»

هیات داوران جایزه ویژه خود در این بخش را به هومن سیدی کارگردان فیلم «سیزده» اهدا کرد.

هومن سیدی پس از دریافت جایزه اش، با تشکر از سعید سعدی تهیه کننده فیلمش، جایزه خود را به حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان اهدا کرد.

با پایان اهدا جوایز بخش نگاه نو، علیرضا قربانی و گروهش برای اجرای موسیقی سنتی زنده به روی سن آمدند. تم قطعه های اجرا شده توسط علیرضا قربانی غالبا غمناک بود و نسبتی با یک مراسم شاد و سرزنده نداشت. در حین اجرای یکی از قطعات موسیقی، تصاویری از درگذشتگان خانواده سینما در سال جاری به نمایش درآمد.

به گزارش سینمانگار، با پایان این بخش، علیرضا رضاداد دبیر جشنواره سی و دوم فیلم فجر مجددا به روی سن آمده و گفت "امسال برای اهدا جایزه ویژه ریاست جمهوری، متاسفانه فیلمی که جامعیت داشته باشد وجود نداشت".

در ادامه، مجری مراسم از دکتر محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهور دعوت کرد به پشت تریبون آمده و برای حضار سخنانی ایراد نماید.

رئیس دفتر ریاست جمهور در بخشی از سخنانش گفت: "تندی و تندخویی ممکن است خبرساز باشد، اما نمی تواند خیرآفرین باشد، می تواند هیجان لحظه ای ایجاد کند اما نمی تواند آرامش ماندگار و رشد عزت مند برای ملت فراهم کند. هنرمندان و آفرینندگان آثار ماندگار پرچم اعتدالی که مردم ایران برافراشته اند برافرشته تر کنید، جشنواره فیلم فرصتی برای تبین و ترویج و توسعه ارزش هایی است مردم در حماسه سیاسی امسال آفریدند، این هنرمندان هستند که می توانند این فرصت را به یک اثر ماندگار تبدیل کنند".

با پایان سخنان محمد نهاوندیان، کلیپی از سخنان سینماگران مختلف درباره دوره جدید کشور و شرایطی که دولت تدبیر و امید برای سینما ایجاد کرده، پخش شد. سپس و با اعلام اینکه تعدادی از جانبازان قطع نخاء 8 سال جنگ تحمیلی در سالن مراسم اختتامیه هستند، حضار به احترام ایشان ایستاده و دست زدند

حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی نیز در سخنانی کوتاه، گفت: "معتدل بودن بسیار پروژه سنگینی است و امید یک پروژه نیست، بلکه یک فرآیند است. امید تنها کار سازمان سینمایی نیست، اما سینمای ما در همین جشنواره نشان داد که امیدوار است. با همه مشکلات فیلم های پرافتخاری ساخته شده است؛ قدر آن ها را بدانیم و واژه های زیبایی برای آن ها به کار ببریم. این فجر پر امید و روزهای زیبا و این که بعد سالیان سال صف کشیدن جلوی سینما دیدیم را مرهون خیلی ها هستیم. هیات انتخاب و داوران کار سنگینی داشتند اما بار اصلی بر دوش علیرضا رضاداد بود".

ایوبی سپس تابلوی خط نوشته ای را به علیرضا رضاداد اهدا کرد و مجری مراسم در این لحظه گفت: "آیا این به معنای آن است که سال آینده هم او دبیر جشنواره خواهد بود؟" که ایوبی در پاسخ گفت: "خوشحال می شویم او بپذیرد که همچنان دبیر جشنواره بماند". رضاداد نیز بعد از دریافت هدیه اش گفت: "با خانواده عهد بستهه بودم که این دوره آخر دبیری ام باشد. اگر اجازه دادند چشم در خدمتتان هستم".

پس از پخش بخش دوم کلیپ حرفهای سینماگران، و پیش از اهدا جوایز بخش مسابقه سینمای ایران، مجری برنامه اعلام کرد که تهیه کننده فیلم «عصبانی نیستم» به کارگردانی رضا درمیشیان، امروز در تماسی با دبیر جشنواره از وی خواسته که این فیلم را از داوری بخش پایانی جشنواره حذف کند. این تصمیم سازندگان فیلم «عصبانی نیستم» در واکنش به بی مهری های صورت گرفته در قبال این فیلم در جشنواره بود.

به گزارش سینمانگار، در اولین قسمت اهدا جوایز بخش مسابقه سودای سیمرغ(مسابقه اصلی سینمای ایران)، فرهاد توحیدی و هومن سیدی به روی سن آمدند و با معرفی کاندیداهای بخش بهترین جلوه های ویژه بصری، سیمرغ بلورین به سیدهادی اسلامی برای فیلم «چ» اهدا شد.

در بخش بهترین جلوه های ویژه میدانی، سیمرغ بلورین به حمیدرضا سلیمانی برای فیلمهای «چ» و «رستاخیز» اهدا شد.

سپس محمد داودی و رامبد جوان برای اهدا سیمرغ بلورین بهترین چهره پردازی به روی سن آمدند. سیمرغ بلورین این بخش به محسن دارسنج برای فیلم «همه چیز برای فروش» اهدا شد. وی جایزه ایش را به محسن امیریوسفی کارگردان فیلم «آشغال های دوست داشتنی» و امیرحسین ثقفی کارگردان فیلم «همه چیز برای فروش» اهدا کرد و رو به مدیران دولتی حاضر در مراسم گفت: 80 درصد این سینماگران اجاره‌نشین هستند، یک فکری برای این موضوع کنید.

در این لحظه مسئولان تلویزیون پخش زنده مراسم را برای لحظاتی قطع کردند تا عملا دست به سانسور سخنان محسن دارسنج زده باشند.

در بخش بهترین طراحی صحنه و لباس، دیپلم افتخار به شراره سروش برای فیلم «همه چیز برای فروش» اهدا شد. اکبر ثقفی که برای دریافت این جایزه به روی سن آمده بود گفت: "خانم سروش همسر امیرحسین ثقفی است. این جایزه را به خانواده ثقفی تقدیم می کنم".

سیمرغ بلورین این بخش به مجید میرفخرایی برای طراحی صحنه و لباس فیلم «رستاخیز» اهدا شد.

رضا عطاران پیش از اعطای این جایزه، گفت: "از طراح مجدد سیمرغ تشکر میکنم که شکل آنرا دوباره به شکل سیمرغ بازگرداند. تندیس سال قبل بیشتر شبیه سرویس شکلات‌خوری بود!".

در ادامه مجتبی راعی و جهانگیر میرشکاری برای اهدا جوایز بهترین صدای فیلم به روی سن آمدند. در این بخش سیمرغ بلورین به به بهمن اردلان و سیدعلیرضا علویان برای فیلم «چ» اهدا شد.

سپس پرویز شهبازی و هانیه توسلی برای اهدا جوایز بهترین بازیگر نقش دوم مرد به روی سن آمدند. در این بخش، دیپلم افتخار به میلاد کی مرام برای فیلم «خظ ویژه» اهدا شد. وی گفت: این جایزه معنوی را که برای گرفتن آن خیلی سختی کشیدم، به بیمارستان محک که ویژه کودکان سرطانی است،  تقدیم می‌ کنم. کی مرام گفت: امشب شب تولد مصطفی کیایی کارگردان فیلم «خط ویژه» است، از وی تشکر میکنم.

در بخش بهترین بازیگر نقش مکمل مرد، سیمرغ بلورین به بابک حمیدیان برای فیلمهای «چ» و «رستاخیز» اهدا شد.

بابک حمیدیان پس از دریافت جایزه اش گفت: "شهید اصغر وصالی و اصغر وصالی‌ها همواره به من یادآوری می‌کنند که ما بی‌چرا زنده‌گانیم و آن‌ها با چرا رفته‌گان آگاهند".

حمیدیان با تقدیر از تلاش اصحاب رسانه در ایام برگزاری جشنواره فیلم فجر، گفت: "قدردان زحمات آقای رضاداد، مسئولان جشنواره و بچه‌های رسانه هستم که شب‌ها نخوابیدند".

بابک حمیدیان ادامه داد: "تجربه کار کردن با احمدرضا درویش، ابراهیم حاتمی‌کیا، کیومرث پوراحمد و رخشان بنی‌اعتماد تجربه باشکوهی است که قدردان آن هستم".

حمیدیان در پایان سخنانش، خطاب به محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهور، گفت: "به رییس‌جمهور محترم بفرمایید که ما می‌خواهیم بی‌واسطه و در یک متری خواسته‌های‌مان را به شما بگوییم. لطفا این فرصت را فراهم کنید".

به گزارش سینمانگار، در بخش بهترین بازیگر نقش مکمل زن، دیپلم افتخار به طور مشترک به ملیکا شریفی نیا و هنگامه حمیدزاده برای بازی در فیلم «اشباح» داریوش مهرجویی اهدا شد. ملیکا شریفی نیا از داریوش مهرجویی کارگردان فیلمش، آزیتا حاجیان مادرش و محمدرضا شریفی نیا پدرش تشکر کرد.

سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن نیز به شبنم مقدمی برای بازی در فیلم «امروز» اهدا شد.

در این لحظات صداو سیما از پخش مستقیم مراسم اختتامیه جشنواره فیلم فجر عاجز بود و چندین بار پخش مراسم قطع شد.

در ادامه مراسم اختتامیه سی و دومین دوره جشنواره فیلم فجر، کیانوش عیاری و هنگامه قاضی زاده برای اهدا جوایز بهترین موسیقی متن فیلم به روی سن آمدند.

در این بخش، دیپلم افتخار به کارن همایون فر برای آهنگسازی فیلم «همه چیز برای فروش» اهدا شد. همایون فر پس از دریافت جایزه اش گفت: "امیدورام کسی که بعد از من سیمرغ بهترین موسیقی را می گیرد ایرانی باشد، چون ما در سینمای ایران به هرچه نیاز داشته باشیم، به آهنگساز نیاز نداریم".

امیدواری کارن همایون فر راه به جایی نبرد، چون بلافاصله سیمرغ این بخش به "استفان وابریک" انگلیسی برای ساخت موسیقی فیلم «رستاخیز» اهدا شد.

در ادامه فرامرز قریبیان و مهدی فخیم زاده برای اهدا جوایز بخش بهترین تدوین به روی سن آمدند. سیمرغ بلورین این بخش به مهدی حسینی وند برای فیلم «چ» اهدا شد. وی پس از دریافت جایزه اش، گفت: "شانس آوردم خانم هایده صفی یاری از رقابت انصراف داد و جایزه به من رسید. ایشان در سالهای گذشته همه جوایز را درو کرده بود".

حسینی وند ادامه داد: "از داریوش مهرجویی که کار حرفه ای ام را با او آغاز کردم تشکر می کنم و این جایزه را به روح پدر و مادرم تقدیم می کنم".

در ادامه مراسم اختتامیه سی و دومین دوره جشنواره فیلم فجر، هوشنگ گلمکانی و محمود کلاری برای اهدا جوایز بخش بهترین فیلمبرداری به روی سن آمدند. سیمرغ بلورین این بخش به حسین جعفریان برای فیلمبرداری فیلم «رستاخیز» اهدا شد.

حسین جعفریان پس از دریافت جایزه سیمرغش، گفت: "خوشحالم جایزه ام را از دستان هوشنگ گلمکانی و محود کلاری دریافت می کنم. از آقای حاتمی‌کیا و کیومرث پوراحمد تشکر می‌کنم که مرا برای همکاری در فیلم‌شان دعوت کردند و البته از آقای درویش و علیقلی‌زاده که این جایزه را مدیون همکاری با آن‌ها در «رستاخیز» هستم".

جعفریان افزود: "از آقای رضاداد تشکر می‌کنم که فرصت دیدن «خانه پدری» را فراهم کردند و امیدوارم که فرصت اکران عمومی آن هم فراهم شود تا مردم بتوانند این فیلم را ببینند".

به گزارش سینمانگار، پس از پخش کلیپی با صدای محسن چاوشی و با تصاویری از فیلمهای برجسته سینمای ایران، نوبت به اهدای جوایز بخش بهترین بازیگر نقش اول مرد رسید. سیمرغ بلورین این بخش به رضا عطاران برای بازی در فیلم «طبقه حساس» کمال تبریزی اهدا شد.

عطاران پس از دریافت جایزه اش، گفت: "خدا را شکر که آن سیمرغ که به درد شکلات‌خوری می‌خورد به ما نرسید. یکی دوسالی بود که منتظر دریافت دومین سیمرغم بودم تا با سیمرغ دیگری که در خانه داشتم جفت بیندازم. برای سال‌های دیگر می‌خواهم خودم جشنواره بزنم و تولیدی سیمرغ راه بیندازم! ".

رضا عطاران ضمن تشکر از هیات داوران گفت: "من مشهدی ها و از جمله حامد بهداد را دوست دارم"(در مراسم اختتامیه حامد بهداد و رضا عطاران که هر دو کاندید دریافت سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول مرد بودند، در کنار هم نشسته بودند).

در بخش بهترین بازیگر نقش اول زن، سیمرغ بلورین به مریلا زارعی برای بازی در فیلم «شیار 143» اهدا شد.

زارعی پس از دریافت جایزه اش، گفت: "از هیات داوران تشکر می کنم که تلاشم به دلشان نشست. خدا را شاکرم که این توفیق را به من داد که در نقشی سنگین، حساس و مسئولیت‌برانگیز بازی کنم و باز خدا را شاکرم که این توفیق را به من داد که در قلب شما بنشینم".

مریلا زارعی ادامه داد: "این سیمرغ حاصل سال‌ها مهری است که از شما گرفتم و تجربه‌ ای که از کار کردن با کارگردانان بزرگی است که با آنها کار کردم. می‌خواهم به خصوص از آقای ابراهیم حاتمی‌ کیا تشکر کنم چراکه اجازه دادند در مقابل دوربین‌شان در فیلم ارزشمند «چ» قرار بگیرم و بیاموزم و دوم به دلیل کار متعهدانه و ارزشمندشان که باعث شدند توجه شما به فیلم «شیار 143» جلب شود.

زارعی در پایان سخنانش گفت: "این جایزه برای من خیلی ارزشمند است. خواهش می‌ کنم به جای تشویق من و این سیمرغ، به احترام همه مادران و زنان سرزمینم که در این سال‌ها صبورانه ایستادند، عزیزانشان را برای جان و مال و ناموس این کشور دادند و باز هم سکوت کردند، بایستید.

در ادامه مراسم اختتامیه جشنواره فیلم فجر، نوبت به اهدای جایزه بخش بهترین فیلمنامه رسید، که سیمرغ بلورین این بخش به بهروز افخمی برای فیلم «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران» اهدا شد.

بهروز اخمی پس از دریافت جایزه اش گفت: "امشب کلک خوردم، چون به من گفته شد فیلممان هیچ جایزه ای نخواهد برد و صرفا آمده بودم که همکاران و برندگان دیگر را تشویق کنم".

افخمی ادامه داد: "سال گذشته عضو هیات داوران بودم و از سختی کار این گروه خبر دارم. فیلم های امسال نسبت به دوره قبل از کیفیت بالاتری برخوردار بودند و این کار داوری را سخت تر کرده بود".

افخمی در پایان سخنانش، گفت: "نوشتن فیلم نامه اقتباسی مانند این اثر نسبت به فیلم نامه اورجینال آسان تر است. از مسئولان جشنواره می خواهم در سال آینده برای حفظ عدالت جایزه فیلمنامه اقتباسی را از فیلم نامه اورجینال جدا کنند".

به گزارش سینمانگار، در بخش بهترین کارگردانی بخش سودای سیمرغ، سیمرغ بلورین به احمدرضا درویش برای کارگردانی فیلم «رستاخیز» اهدا شد. درویش در این مراسم حضور نداشت و جایزه اش توسط تقی علیقلی‌ زاده تهیه کننده فیلمش دریافت شد. درویش از تهیه کننده فیلمش خواسته بود جایزه اش را به آرش عاصفی بازیگر فیلم «رستاخیز» اهدا کند.

جایزه ویژه هیات داوران در بخش بهترین کارگردانی، به نرگس آبیار برای کارگردانی فیلم «شیار 143» اهدا شد.

نرگس آبیار ضمن تشکر از مادرش، فیلمش را به مقام مادر و به ویژه مادران رزمندگان، جانبازان، شهدا و اسرا تقدیم کرد. وی با تشکر از ابراهیم حاتمی کیا، گفت: "امیدوارم روزی برسد که حاج کاظم ها در کشورشان غریبه نباشند".

جایزه ویژه دوم هیات داوران برای بخش بهترین کارگردانی، به حمید نعمت الله برای کارگردانی فیلم «آرایش غلیظ» اهدا شد.

و اما در بخش بهترین فیلم بخش مسابقه سودای سیمرغ، سیمرغ بلورین به سید جمال ساداتیان و بهروز افخمی برای فیلم «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران» اهدا شد. ساداتیان پس از دریافت سیمرغش گفت: "متاسفانه سینمای ما گاهی با بی‌مهری داخلی قرار می‌گیرد. ما سلایق مختلف فکری در کشور داریم و باید اجازه دهیم برای همه این سلایق فیلم ساخته شود. باعث تاسف است که بعضی از فیلم‌ها، امسال مورد بی‌مهری قرار گرفتند. این زیبنده سینمایی که عظمت زیادی دارد نیست. به نظرم کمی نیاز به سعه‌صدر مسئولان و کسانی که کمی تندرو هستند، داریم".

در این لحظات بازهم صداوسیما در حالی که جمال ساداتیان از بی مهری به برخی فیلمها گلایه میکرد، سخنان وی را قطع و سانسور کرد.

در جشنواره فیلم فجر امسال، بخش بهترین فیلم بخش سودای سیمرغ، 2 برگزیده داشت و بدین ترتیب سیمرغ بلورین دوم به تقی متقی زاده برای فیلم «رستاخیز» اهدا شد.

مراسم اختتامیه سی و دومین دوره جشنواره فیلم فجر روبه پایان بود که مجری برنامه از رئیس دفتر ریس جمهور، وزیر ارشاد، رئیس سازمان سینمایی و مدیرعامل خانه سینما برای اهدای جوایز نهاد ریاست جمهوری و بهترین فیلم مردمی دعوت کرد به روی سن بیایند.

جایزه ویژه نگاه ملی سی و دومین دوره جشنواره فیلم فجر به بنیاد سینمایی فارابی برای فیلم «چ» اهدا شد.

در این لحظات، صداو سیما برای چندمین بار و در حالی که مدیرعامل خانه سینما درباره جایزه بهترین فیلم از نگاه مردم سخن میگفت، سخنان وی را قطع و سانسور کرد.


[ چهارشنبه 92/11/23 ] [ 10:30 صبح ] [ حسین ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

وبلاگ فیلم ، بازیگر ها جشن ها و اخبار داغ سینمای ایران
آرشیو مطالب
امکانات وب