سفارش تبلیغ
صبا ویژن
قالب وبلاگ
پتی آباد سینمای ایران
 
لینک دوستان

به گزارش سینمانگار، نشست خبری رونمایی از کتاب صوتی زندگینامه پرویز پرستویی و همچنین فیلم مستند وی درحالی برگزار شد که در حاشیه این نشست پرستویی سکوت خود را درباره حضور نیافتن در فیلم «چ» و وضعیت امروز سینما شکست.


با انتشار کتاب من یک بازیگرم و ستاره بی‌نقاب می‌خواهم دنیای بازیگری را معرفی کنم

پرویز پرستویی با تقدیر از بانیان انتشار این کتاب گفت: ابتدا قرار بود اسم کتاب «مثل هیچ کس» باشد اما من مخالف بودم زیرا معتقد بودم من کسی نیستم که بخواهم اسم کتابم «مثل هیچ کس» باشد ضمن اینکه من تافته جدا بافته از مردم نیستم.
 


وی با اشاره به اینکه وضعیت امروز سینما خوب نیست گفت: متاسفانه هنوز در سینما یکدیگر را دوست نداریم و زیر پای همدیگر را خالی می‌کنیم و این خوب نیست.

پرستویی افزود: من ابتدا با انتشار این کتاب مخالف بودم زیرا خودم را در حال تجربه کردن می‌دانم و از طرف دیگر داستان زندگی خودم را چندان جذاب نمی‌دانستم.

وی در ادامه گفت: یک زمانی متوجه شدم که در زندگی و روزمرگی‌هایم به کرات می‌بینم که مادر‌ها و پدر‌ها به روش‌های مختلف با من تماس می‌گیرند و می‌گویتند که فرزندانشان علاقه به بازیگری دارند و استعداد آن را دارند درحالیکه از نظر من اطلاعی از واقعیت بازیگری نداشتند.

بازیگر فیلم «آژانس شیشه‌ای» ادامه داد: به همین دلیل فکر کردم که نباید با چاپ این کتاب مخالفت کنم زیرا اگر این کتاب چاپ شود همه کسانی که می‌خواهند بازیگر شوند می‌توانند این کتاب را بخوانند و مرجعی می‌شود برای کسانیکه دوست دارند با دنیا با واقعیت بازیگری و یک بازیگر آشنا شوند و تکلیف خود را با این شغل و هنر معلوم کنند.

وی در ادامه افزود: لذا وقتی قلم زیبا و احساسات خانم لیلی کریمان را دیدم بسیار مجذوب آن شدم و آنقدر از کتاب خوشم آمد که انگار خودم آن را نوشتم.

بازیگر فیلم «عزیزم من کوک نیستم» گفت: خوانندگان این کتاب متوجه می‌شوند که بازیگری واقعی چیست و خواهند فهمید که دنیای بازیگری تنها آنچه دیده می‌شود نیست و بسیار سخت است.

پرستویی با انتقاد از وضعیت بعضی از بازیگران سینما و تلویزیون گفت: از نظر من مرجع بازیگری و قله بازیگری عزت الله انتظامی است اما امروز عده‌ای از بازیگران را می‌بینم که در طول سال‌ها اصلا پیر نمی‌شوند و حتی یک خط چروک نیز در صورت آن‌ها نیست و وقتی دلیل آنرا جویا می‌شوم به من می‌گویند که ما بازیگری را زیاد سخت نمی‌گیریم و شما زیاد سخت گیری می‌کنید.

وی ادامه داد: همین حرف‌ها نشان می‌دهد که امروز گروه بسیاری از خلوت بازیگران و تکنیک‌ها و عذاب‌هایی که یک بازیگر برای درآوردن نقش می‌کشد خبر ندارند و مثلا نمی‌دانند که بازیگر واقعی کسی است که همیشه برای نقش بعدی‌اش نگران باشد و به آن فکر کند و حتی مانند عزت الله انتظامی برای حضور در هر فیلم و خوب بازی کردن نقش نذر می‌کند.
 



هیچ صفحه‌ای در فیس بوک و سایت های اجتماعی ندارم

بازیگر فیلم «روبان قرمز» در پاسخ به سوالی درباره حضورش در فضای مجازی و صفحات اجتماعی و فیس بوک گفت: متاسفانه این روز‌ها مسائلی می‌بینم که باورنکردنی است. مثلا در مجله‌ای دیدم که بدون انکه خودم بخواهم 2 سال مشاور هنری مجله بودم و یا اینکه در دنیای مجازی برای من چند صفحه درست کردند.

وی ادامه داد: من بار‌ها اعلام کردم که در اینترنت هیچ صفحه‌ای ندارم و به جز سایت رسمی کتاب من پرویز پرستویی هستم صفحه دیگری ندارم.


چرا پرستویی در فیلم «چ» بازی نکرد؟

پرستویی در پاسخ به سوالی پیرامون حضور نیافتنش در فیلم «چ» گفت: در هنگام بازی در فیلم «آژانس شیشه‌ای» قرار بود خانه‌ای که به عنوان بخشی از لوکیشن فیلم بود و در مرکز شهر تهران بود به من داده شود و من آن را بخرم.

وی ادامه داد: مهدی کریمی تهیه کننده با من صحبت کرد و آن زمان قیمت خانه 50 میلیون تومان بود. من 35 میلیون تومان آنرا پرداخت کردم و حتی مباینامه نیز نوشته شد. به دنبال آن من خانواده‌ام را که در افسریه زندگی می‌کردند آوردم و خانه را دیدند و فرزندانم اتاق‌هایشان را نیز انتخاب کردند و حتی نام فرزندانم را در نزدیکی محل خانه جدید ثبت نام کردم.

بازیگر سریال «خاک سرخ» افزود: بعد از انجام این مراحل قرار شد در سریال خاک سرخ بازی کنم و بعد حتی قرار شد در فیلم پاداش به کارگردانی کمل تبریزی و به تهیه کنندگی وراهنر و مهدی کریمی بازی کنم. در آن زمان به من گفتند که صاحب خانه قصد دارد به آمریکا برود و باید 15 میلیون تومان را به وی بدهیم.

وی با انتقاد از این رفتار گفت: من‌‌‌ همان زمان متوجه شدم که خانه به نام صاحبان آن‌ها نیست و درحالیکه با توجه به سابقه 10ساله‌ام در داگستری می‌دانستم که می‌توانم خانه را تصرف کنم و مابقی پول را به حساب دادگستری بریزم اما اینکار را نکردم و تنها تقاضا کردم که پولی که پرداخت کرده‌ام را به من پس بدهند.

پرستویی در ادامه افزود: زمانی که چک بانکی تهیه کننده و صاحب خانه را به بانک بردم متوجه شدم که پول در حساب نیست و علی رغم صدور چک 35 میلیونی فقط 2 میلیون تومان در حساب تهیه کننده است. بعد از آن متوجه شدم که نه تنها هیچ صاحب ساکن امریکایی برای فیلم وجود ندارد بلکه خانه را 5 میلیون تومان بالا‌تر از مبلغی که به من پیشنهاد دادند فروخته بودند.

بازیگر فیلم «امروز» افزود: در زمان ساخت فیلم «چ» از من برای این فیلم دعوت شد و من اعلام کردم که به حاتمی کیا ارادت خاصی دارم اما نمی‌توانم با تهیه کننده فیلم همکاری کنم زیرا وی نه تنها با من بلکه با روح دو فرزند من نیز بازی کرد.
 


دوربین سینما تقدس دارد

پرستویی تاکید کرد: من معتقدم که سینما جای آدم‌های صادق است زیرا دوربین سینما تقدس دارد و باید به آن احترام بگذاریم.

بازیگر فیلم «لیلی با من است» با اشاره به اینکه هیچ وقت لنگ پول سینما نبوده است، گفت: سینما به دنبال من آمد و من هیچ وقت به دنبال سینما نرفتم زیرا کار من در اصل تئا‌تر است و با‌‌‌ همان هدفی که در تئا‌تر داشتم وارد سینما شدم به همین دلیل نیز معتقدم کسی که وارد سینما می‌شود باید از بسیاری از مسائل چشم پوشی کند زیرا سینما و بازیگری حرفه بی‌رحمی است.
 


وی در پاسخ به سوالی پیرامون آنکه تا چه اندازه در این کتاب واقعیات را گفته‌اید؟ گفت: تا آنجایی که یادم می‌آید در این کتاب هیچ خودسانسوری نداشتم و آنچه در فکر و ذهنم بود را در کتاب صادقاه آوردم و یکی از دلایل این صداقت حضور خانم کریمان و ناشران این کتاب بود.

به گزارش ایلنا، پرستویی در ادامه گفت: هرچند در زندگی سعی کردم زیاد خطا نکنم اما خواننده با خواندن این کتاب می‌تواند خطاهایی را که در زندگی داشته‌ام و اشتباهات من را بفهمد البته ما در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که نمی‌توانیم همه مسائل را بگوییم و اگر مسائلی وجود دارد که در این کتاب نیست دلیل بر مثبت بودن من نیست.

وی ادامه داد: قصد من از انتشار این کتاب این نبود که خواننده من را الگوی خود قرار دهد بلکه سعی کردم بدون اشتباه باشم و زندگی‌ام را تعریف کردم هرچند باز هم نتوانستم همه خود را بگویم.












[ جمعه 93/2/12 ] [ 1:18 صبح ] [ حسین ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

وبلاگ فیلم ، بازیگر ها جشن ها و اخبار داغ سینمای ایران
آرشیو مطالب
امکانات وب