سفارش تبلیغ
صبا ویژن
قالب وبلاگ
پتی آباد سینمای ایران
 
لینک دوستان
فیلم سینمایی «سیانور» ساخته بهروز شعیبی از 28 مهر ماه به سرگروهی سینما استقلال اکران شده است.

cianor41.jpg

سلام سینما- فیلم سینمایی «سیانور» دومین ساخته بهروز شعیبی از 28 مهر ماه به سرگروهی سینما استقلال اکران شده است. «سیانور» یک عاشقانه سیاسی در دهه 50 است که محور اصلی آن زندگی عاشقانه یک زوج و زندگی شهید مجید شریف واقفی (یکی از رهبران سازمان مجاهدین خلق پیش از انقلاب) را تصویر کشیده می شود. داستان «سیانور» کاملا براساس اتفاقات آن دوره از تاریخ نوشته شده است. این فیلم محصول موسسه سینمایی سیمای مهر است. «سیانور» در جشن انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران در بخش بهترین بازیگر نقش اول مرد، بهترین بازیگر نقش مکمل زن، بهترین فیلمبرداری و بهترین طراحی صحنه و لباس نامزد دریافت جایزه شد. بهروز شعیبی پیش از این فیلم «دهلیز» را ساخته است.

فیلم «سیانور» در بخش سودای سیمرغ سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر حضور داشت.

 

نماهنگ تیتراژ پایانی فیلم «سیانور» با حضور بازیگران این فیلم و با صدای محمد معتمدی

 

http://cinemapress.ir/d/2016/10/24/0/148486.mp4

 

 

خلاصه فیلم:

پایان یک سکوت طولانی! امیر و هما پس از مدتى یکدیگر را مى یابند در حالیکه یک انتخاب بیشتر ندارند؛ سیانور یا زندگى! و آن ها زندگى را انتخاب مى کنند.

 

عوامل فیلم:

کارگردان: بهروز شعیبی/ نویسنده: مسعود احمدیان/ تهیه کننده: سید محمود رضوی/ مشاور تهیه: محمد صادق آذین/ مدیر فیلمبرداری: علیرضا برازنده/ مدیر تولید: شهاب علی بخشی/ طراح صحنه و لباس: آیدین ظریف/ طراح چهره پردازی: فاطمه کمالی، زهرا کمالی/ صدابردار: کامران کیان ارثی/ تدوین: فرامرز هوتهم/ صداگذار: محمد کشفی/ موسیقی: مهیار علیزاده/ دستیار اول کارگردان: صالح غربی جوان/ بازیگردان: علی صلاحی/ مدیر برنامه ریزی: علی صابری/ منشی صحنه: مرجان تاجیک/ مشاور رسانه ای: بیتا موسوی/ مدیر تدارکات: حیدر زرقومی/ عکاس: مهدی دلخواسته

بازیگران:  مهدی هاشمی در نقش بهمنش، هانیه توسلی، حامد کمیلی در نقش وحید افراخته، پدرام شریفی در نقش امیر فخرا، بابک حمیدیان در نقش مرتض صمدیه لباف، بهروز شعیبی در نقش مجید شریف واقفی، بهنوش طباطبایی در نقش لیلا زمردیان، رضا مولایی، فرزین صابونی در نقش محمدتقی شهرام، فریدون محرابی، سارا توکلی، وحید حبیبیان، وحید رونقی، آتیلا پسیانی

 

عکس های فیلم و پشت صحنه:

 فیلم «سیانور» با بازی هانیه توسلی

 بهروز شعیبی در فیلم «سیانور»

 بهنوش طباطبایی در فیلم «سیانور»(cianor)

 فیلم «سیانور» با بازی حامد کمیلی

 فیلم «سیانور» با بازی مهدی هاشمی

 فیلم «سیانور» با بازی آتیلا پسیانی

 فیلم «سیانور» با بازی پدرام شریفی

 فیلم «سیانور» با بازی مهدی هاشمی و بابک حمیدیان

 فرزین صابونی و بهنوش طباطبایی در نمایی از فیلم «سیانور»

 آتیلا پسیانی و پدرام شریفی در نمایی از فیلم «سیانور» ساخته بهروز شعیبی

 فیلم «سیانور» با بازی بهروز شعیبی و بابک حمیدیان

 فیلم «سیانور» با بازی بهنوش طباطبایی و هانیه توسلی

 بهروز شعیبی و هانیه توسلی در جلسه دورخوانی فیلم «سیانور»

 بابک حمیدیان در نقش مرتض صمدیه لباف در فیلم «سیانور»

 حامد کمیلی در نقش وحید افراخته، فرزین صابونی در نقش محمدتقی شهرام و بهروز شعیبی در نقش مجید شریف واقفی در فیلم «سیانور»

 بهنوش طباطبایی در نقش لیلا زمردیان در فیلم «سیانور»

 

برای دیدن عک های بیشتر به صفحه تصاویر فیلم سیانور مراجعه کنید.

 

حواشی:

فیلم «سیانور» درباره شهید مجید شریف واقفی ساخته شده است. نام دانشگاه شریف از فامیلی شهید مجید شریف واقفی گرفته شده است. بهروز شعیبی در این مورد به خبرنگار مهر گفت:

"روند زندگی و مبارزات مجید شریف واقفی و اتفاقاتی که در سال 54 در ایران رخ داد جزو اتفاقات مهم در راهی است که به انقلاب اسلامی ایران ختم شد. در سال 54 فاصله و انشعابی در سازمان مجاهدین خلق به وجود آمد که تیمی که شهید شریف واقفی سرگروه آن بود با این انشعاب مخالفت کرد."

هانیه توسلی پیش از فیلم «سیانور» با بهروز شعیبی در فیلم «دهلیز» همکاری است.

فیلم «سیانور» دومین همکاری سینمایی بهروز شعیبی و سید محمود رضوی بعد از «دهلیز» است.

فیلم «سیانور» یک عاشقانه پلیسی سیاسی است که به صورت نگاتیو توسط علیرضا برازنده فیلمبرداری شده است.

علیرضا برازنده درباره فیلمبرداری فیلم به صورت نگاتیو و دیجیتال گفت:

"ما در نگاتیو دستمان بازتر بود و عملا در اجرای فیلمبرداری با دست باز کار میکردیم. در نگاتیو جاهایی که روشنی داریم جزئیات هم داریم و جاهایی که تاریکی داریم باز هم جزئیات داریم. در واقع تصاویر نگاتیو حس و حال بیشتری دارد مانند عکس های قدیمی. زمانی که عکس های خانوادگی را می بینید حس زیادی را از این عکس ها که  نگاتیو است، می گیرید که در فیلمبرداری نگاتیو هم همینطور است. متاسفانه با استفاده از دوربین دیجیتال خطاها زیاد شده و فیلمبردار می گوید که فیلم را می گیریم و اگر بد شد پاک می کنیم، در چنین شرایطی خلاقیت از فیلمبردار گرفته شده است."

بهروز شعیبی در جواب به این سوال خبرنگار مهر که چرا از این فرصت استفاده نشده است تا به شخصیت شهید شریف واقفی بیشتر پرداخته شود، گفت:

"اینگونه پرداخت در «سیانور» به دلیل زبان قصه گویی ما است. ما نقاط مهم بحران ارتباطی مجید شریف واقفی با سازمان و همسرش لیلا زمردیان را در فیلم به تصویر کشیده ایم. قطعا هر کدام از این شخصیت ها و بحرانی که در آن وجود داشتند می توانست بستر فیلم و یا یک سریال به صورت خاص قرار گیرد، اما به دلیل زبان قصه گویی که برای «سیانور» انتخاب شده است، سعی شد تا همان نقاط بحرانی شخصیت ها را تصویر کنیم. البته فکر می کنم نه تنها مجید شریف واقفی بلکه بخش مهمی از تاریخ معاصر ما که مغفول واقع شده و هنوز در سینما یا تلویزیون به تصویر کشیده نشده است."

بهروز شعیبی درباره حضور در فیلم «سیانور» در نقش شهید مجید شریف واقفی گفت:

"من همیشه از این مساله پرهیز دارم که در یک فیلم هم به عنوان کارگردان و هم به عنوان بازیگر حضور داشته باشم. از ابتدا نیز برنامه ریزی مشخصی برای بازی در «سیانور» نداشتم، چراکه هم بازیگری و هم کارگردانی تمرکز خاص خود را می خواهد ولی در نهایت به پیشنهاد محمود رضوی تهیه کننده و علی صلاحی بازیگردان تصمیم گرفته شد تا این نقش را بازی کنم."

«سیانور» نام قرصی است که چریک های پیش از انقلاب وقتی در آستانه دستگیری توسط نیروهای شاه قرار می گرفتند، می بلعیدند تا مبادا نتوانند شکنجه ها را تحمل کنند و مجبور به افشای اطلاعات محرمانه شوند.

بهنوش طباطبایی درباره فیلم «سیانور» گفت:

"این مقطع زمانی از انقلاب برای من بسیار جذاب بود. نام لیلا زمردیان را نمی شناختم و تحقیقات میدانی بسیاری درباره او انجام دادیم. دوست ندارم فرصت ایفای نقش شخصیت های اینگونه تاریخی را از دست بدهم."

هانیه توسلی درباره فیلم «سیانور» گفت:

"اولین کاری که برای درک شخصیت می کنم این است که خود را جای آن شخصیت می گذارم. کتاب هایی از بانوان زندانی در قبل از انقلاب را مطالعه کردم. آن ها آرمانی داشتند که برای رسیدن به آن حاضر بودند جانشان را بدهند ولی جامعه امروز فرق دارد. در آن برهه از زمان فضای ملتهب سیاسی وجود داشته ولی حالا جوانان و جامعه منفعل هستند."

حامد کمیلی درباره حضورش در نقش وحید افراخته در فیلم «سیانور» گفت:

"وحید افراخته یکی از سخت ترین نقش هایی بود که تا به حال ایفا کردم زیرا تعریف تاریخی این شخصیت مشخص است و از طرف دیگر من به عنوان بازیگر باید به این شخصیت حق می دادم. من با سازمان منافقین از طریق سریال «پروانه» آشنایی داشتم اما وقتی نام وحید افراخته پیش آمد جلساتی را با گروهی از منافقین برگزار کردیم تا به حدی که بتوانم به شخصیت نزدیک شوم."

مسعود احمدیان، نویسنده فیلمنامه «سیانور» مشاور و سرپرست معاونت فرهنگی بنیاد سینمایی فارابی است.

سید محمود رضوی در پی حواشی  فیلم «سیانور» یادداشت زیر را در صفحه اینستاگرامش منتشر کرد:

"سلام علیکم ، سیانور داستان عجیبی دارد، فیلم را نمیگویم، سیانور را میگویم، خود سیانور، انتخاب، انتخاب هم برای خودش داستانی است، ما انتخاب کردیم، دیگران هم در حال انتخاب‌اند، ما هزینه ، انتخابمان را میدهیم، امیدوارم دیگران هم حاضر به پرداخت هزینه انتخاب خود باشند،حذف، حذف هیچ گاه از گزینه های روی میز برداشته نشد،کماکان حذف راه حل خیلی هاست، ما حذف شدن را انتخاب کردیم، محدوده ی قرمز، وقتی پا در محدوده ی قرمز گذاشتی،یک طرف ماجرا حذف است، حذف ات میکنند، همه آنهایی که منافعشان به خطر افتاده، همه آنهایی که حالشان بد است از حال خوب تو، ما حذف هم میشویم حالمان خوب است، خدای ما ، ما را اینگونه خلق کرده، اینگونه که تا آخر ایستاده‌ایم، آری در این فضای غبار آلود ایستاده ایم و ایستاده میمیریم، سیانور، و به یاری خدا امسال با ماجرای نیمروز و  دارکوب می آییم. از همه دوستان همکارم مجددا عذر میخوام بابت این همه نادیده گرفته شدن ، جایزه اصلی را خدا به تک تک شما خواهد داد، ان شاء الله."

حجت‌الله ایوبی، رئیس سازمان سینمایی درباره فیلم «سیانور» گفت:

"از سازندگان فیلم تشکر ویژه دارم که به این موضوع مهم و فراموش‌شده تاریخ ایران پرداخته‌اند و امروز وقت این موضوع بود. امروز وقت پرداختن به این موضوع بود. جهانِ امروز با پدیده‌ای به نام داعش روبه‌روست و از آن شوکه شده است، اما ملت ایران پیشتر این تجربه را با گروه‌های منحرفی مانند منافقین که همین جنایت‌ها و بدتر از این‌ها را انجام می‌دادند از سر گذرانده است."

محمد معتمدی خواننده تیتراژ فیلم «سیانور» گفت:

"موسیقی فیلم ها مخصوصا اگر موسیقی تیتراژ و آوازی داشته باشند، هر وقت و هر کجا که شنیده شوند عطر و بوی فیلم را به همراه دارند و باعث مرور خاطرات آن فیلم می شوند. داستان فیلم سیانور متعلق به 40 سال پیش است و همچون گروه فیلمبرداری که از نگاتیو برای متبادر کردن حس آن موقع زمانی استفاده کردند، من نیز نیاز به تجهیزات موسیقایی آن دوران داشتم تا به جنس موسیقی و صدای آن دوران نزدیک شوم. از این رو به استودیویی در آلمان که تجهیزات مورد نیاز را داشت مراجعه کردم و یک قطعه موسیقایی متعلق به آن دوران را انتخاب کردیم."

بهنوش طباطبایی در اکران فیلم «سیانور» در کاخ سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر

 بهنوش طباطبایی در اکران فیلم «سیانور» در کاخ سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر

 

فرش قرمز فیلم «سیانور» در کاخ سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر

 فرش قرمز فیلم «سیانور» در کاخ سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر

 

هانیه توسلی در اکران خصوصی فیلم «سیانور»

 هانیه توسلی در اکران خصوصی فیلم «سیانور»

 


گزارش تصویری اکران خصوصی فیلم «سیانور»   گزارش تصویری اکران خصوصی فیلم «سیانور»


 

پوسترهای فیلم:

طراح پوستر: علیرضا میرزا مصطفی


 پوستر فیلم سیاسی تاریخی «سیانور» ساخته بهروز شعیبی

 

طراح پوستر: شرکت تبلیغاتی سه در چهار


 پوستر فیلم «سیانور»

 پوستر فیلم «سیانور» با بازی مهدی هاشمی

 پوستر فیلم «سیانور» با بازی آتیلا پسیانی

 پوستر فیلم «سیانور» با بازی بابک حمیدیان

 پوستر فیلم «سیانور» با بازی حامد کمیلی

 پوستر فیلم «سیانور» با بازی هانیه توسلی

 


معرفی فیلم های سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر/ «سیانور»، عکس های فیلم، پشت صحنه و بخش هایی از فیلم معرفی فیلم «سیانور» در زمان سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر


 

دیالوگ فیلم:

- بابک حمیدیان(مرتض صمدیه لباف): وقتی تفنگ دستت می گیری، باید بدونی که به چه کسی نباید شلیک کنی.


[ پنج شنبه 95/8/27 ] [ 6:29 عصر ] [ حسین ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

وبلاگ فیلم ، بازیگر ها جشن ها و اخبار داغ سینمای ایران
آرشیو مطالب
امکانات وب