سفارش تبلیغ
صبا ویژن
قالب وبلاگ
پتی آباد سینمای ایران
 
لینک دوستان
 «من همسرش هستم» به کارگردانی مصطفی شایسته در دو روز اول اکرانش در تهران 18میلیون و 300هزار تومان فروخت.
این فیلم در روز اول اکران، شش‌میلیون و 100هزار تومان و در روز دوم، 12میلیون و 200هزار تومان فروش داشت.
«من همسرش هستم» در 15 سینما در حال اکران است که تعدادی از این سالن‌ها از جمله فرهنگ به‌صورت تک‌سانس این فیلم را اکران می‌کنند.
این فیلم، سینما آزادی و سایر سینماهای حوزه‌ی هنری را در اختیار ندارد.
همچنین «من همسرش هستم» در مشهد، اصفهان و کرج در حال اکران است.

فیلم «بغض»، اولین ساخته‌ی سینمایی رضا دُرمیشیان در دو روز اول اکران، 12 میلیون و 500هزار تومان در 16 سینما فروخت.

«بوسیدن روی ماه» دیگر فیلم اکران جدید تهران است که به گزارش ایسنا آمار فروشش هنوز اعلام نشده،
ولی خبرگزاری فارس این رقم را ده میلیون تومان اعلام کرد. فیلم سینمایی «بوسیدن روی ماه» به کارگردانی همایون اسعدیان 
در روز اول اکران خود 3 میلیون و 300 هزار تومان فروخت و در روز دوم نیز 6 میلیون و 600 هزار تومان فروخته است.

فیلم «کلاه‌قرمزی و بچه‌ننه» که اکرانش در سینماها ادامه دارد، به مجموعه‌ی فروش دومیلیارد و 900 میلیون تومان در تهران رسید و
مجموع فروش این فیلم در ایران به پنج‌میلیارد تومان رسیده است. «ضد گلوله» نیز که همچنان اکرانش ادامه دارد،
فروشش در تهران 560میلیون تومان و مجموع فروشش در سطح کشور به 700میلیون تومان رسیده است.

جدول زیر فروش فیلم‌های روی پرده تا آخر روز پنجشنبه در سینماهای تهران است. 

نام فیلم
کارگردان
تعداد سینماها
روزهای نمایش
فروش در تهران تا روز پنجشنبه
هزینه تولید
من همسرش هستم
مصطفی شایسته
15
2
18 میلیون و 400 هزار تومان
700 میلیون تومان
بغض
رضا درمیشیان
21
2
14 میلیون و 500 هزار تومان
480 میلیون تومان
بوسیدن روی ماه
همایون اسعدیان
23
2
نه میلیون و 900 هزار تومان
-
کلاه قرمزی و بچه ننه
ایرج طهماسب
34
39
دو میلیارد و 902 میلیون تومان
یک میلیارد و 200 میلیون تومان
ضد گلوله
مصطفی کیایی
5
5
571 میلیون تومان
600 میلیون تومان
تو و من
محمد بانکی
20
20
347 میلیون تومان
870 میلیون تومان

 
     


 
     


من همسرش هستم   من همسرش هستم
     


 
     


من همسرش هستم  
     


  من همسرش هستم
     


  من همسرش هستم
     


   

[ یکشنبه 91/7/9 ] [ 9:43 صبح ] [ حسین ]

وزیر فرهنگ و ارتباطات فرانسه توسط سفیر این کشور در ایران «نشان هنر و ادب» با درجه شوالیه را به بازیگر نام‌دار ایرانی، به «بانوی هنرمند، لیلا حاتمی» اعطا کرد. سفارت فرانسه اعلام کرده که این نشان را «به پاس خلاقیت هنری یا ادبی یا مشارکت در اشاعه‌‌ و بازنمایی هنر و ادب‌ در فرانسه و جهان» به هنرمندان مختلف اعطا می‌کند.

لیلا حاتمی اولین سینماگر و بازیگر ایرانی‌ست که این نشان مهم افتخار هنری را دریافت می‌کند. پنج سال قبل هم شهرام ناظری چهره معتبر موسیقی سنتی ایران نشان شوالیه را دریافت کرد.
این نشان از سال 1957 برای قدردانی و فعالیت هنرمندان در زمینه هنر و ادبیات اعطا می شود و محدود به شهروندان فرانسوی نیست.

تا کنون چند تن از چهره‌های هنری و فرهنگی ایرانی نشان‌های لژیون دونور گرفته‌اند. این چهره‌ها عبارتند از: شهرام ناظری (خواننده)، رضا دقتی (عکاس)، شیرین عبادی (حقوقدان و برنده جایزه صلح نوبل)، عباس کیارستمی (کارگردان سینما)، پری صابری (کارگردان تئاتر)، جلال ستاری (اسطوره‌شناس)، محمدعلی سپانلو (شاعر) و ایران تیمورتاش (دختر وزیر دربار رضاشاه پهلوی) ...

لیلا حاتمی در دو سه سال اخیر مهم‌ترین و معتبرترین سفیر فرهنگی و نماینده بازیگری سینمای ایران در سطح جهانی بوده که در جشنواره‌های مختلفی حضور یافته و داوری کرده است. وی در جشنواره برلین همراه گروه بازیگران «جدایی نادر از سیمین» جایزه گرفت و در مراسم اسکار حاضر بود. در اختتامیه کن امسال یکی از جایزه‌دهندگان بود و جایزه بازیگری کارلووی‌واری 2012 را هم برای بازی در «پله آخر» دریافت کرد.

لیلا حاتمی لیلا حاتمیلیلا حاتمیلیلا حاتمیلیلا حاتمی


[ شنبه 91/5/14 ] [ 3:36 عصر ] [ حسین ]
ابراهیم حاتمی‌کیا کارگردان مطرح سینمای کشورمان در پی انتشار خبر خرید مالکیت فیلمش «گزارش یک جشن» توسط سازمان سینمایی، با نگارش یادداشتی توضیحاتی در این باره ارائه داد.
 
حاتمی‌کیا در این یادداشت که در اختیار ایسنا قرار داده، آورده است:
 
یا لطیف
 
این روزها اندیشیدن و نوشتن جز برای «چمران»، برای من حکم شکستن روزه را دارد، ولی رسانه‌ای شدن خرید فیلم «گزارش یک جشن» مجبورم کرد تا برای خروج از شبهه، تن به این خروج از دایره چمران دهم.
 
نمی‌دانم رسانه‌ای شدن این کار خیر، چه سودی دارد که برادر خیرخواهم آقای شمقدری اقدام به آن کرد. امیدوارم ایشان روزی خبر اکران «گزارش یک جشن» را رسانه‌ای کند تا اصحاب فرهنگ از شنیدنش کام شیرین کنند.
 
کارگردان «گزارش یک جشن» در ادامه آورده است: «من تهیه‌کننده «گزارش یک جشن» نیستم. شرایط ساخت فیلم نیز مثل دوران «به رنگ ارغوان» نیست که تهیه‌کننده استطاعت و استقامت لازم برای نگهداری فیلم را داشته باشد. پس نه دفتر «حک فیلم» جایگاه کمپانی فیلمسازی دارد و نه این مالکیت صوری که اکثریت سهام آن از وام و قرض‌های دولتی‌ایست معنی مالکیت واقعی دارد. از این نگاه اقدام ارشاد را طبیعی می‌دانم و از آن استقبال می‌کنم.
 
بعضی نگران شده‌اند که این خرید ارشاد به آن معنی‌ایست که دیگر منعی برای حذف کردن صحنه‌های فیلم وجود ندارد. پس منتظر دیدن فیلمی قطعه قطعه خواهند بود. من چنین تصوری را هیچوقت نداشته و ندارم. چه اینکه هم اکنون فیلم «چ» با تهیه‌کنندگی ارشاد ساخته می‌شود و من چنین حسی برای مالکیت ارشاد ندارم. از فیلم «گزارش یک جشن» آنچه باید بصورت توافقی حذف می‌شد با پیشنهاد معاونت سینمایی ارشاد اتفاق افتاد و حرکت بعدی مربوط به ارشاد است که پروانه نمایش را صادر و من چشم به پرده سینما دوخته‌ام تا این فیلم را با مردم تماشا کنم.
 
نباید عادت کنیم، ولی یادمان باشد که فیلم «به رنگ ارغوان» تا کجا رفت و چگونه عید امسال از شبکه ملی کشورمان پخش شد. «گزارش یک جشن» نیز همچون «به رنگ ارغوان» نگاه دلسوز و مصلحانه سربازیست که این کشور را پاره تن خویش می‌داند. درد و آلامش را با همه وجود درک می‌کند و برای عزتش، با جان و آبرویش خواهد ایستاد.»
 
حاتمی‌کیا که این روزها مشغول فیلمبرداری فیلم جدیدش درباره‌ی شهید چمران است در پایان نوشته است: «این روزها در شهر عزیز پاوه‌ ام. میان مردمان صبور، مهربان و بسیار مظلوم همچون خود چمران. این بار امانت چنان بر دوشم سنگین است که جز به دعای‌خیرخواهان به مقصد نخواهد رسید.»


بنا بر این گزارش، جواد شمقدری طی چند روز گذشته خبر داد که، «سازمان سینمایی مالکیت فیلم سینمایی «گزارش یک جشن» را خریداری کرد.»
 
رئیس سازمان سینمایی گفته بود: «به دلیل این‌که آقای پیرهادی تهیه‌کننده فیلم از بخش خصوصی با به نمایش در نیامدن آن، زیان زیادی را متحمل شده بود و همچنین به دلیل اینکه می‌خواستیم آقای حاتمی‌کیا با خیال راحت به سراغ ساخت فیلم سینمایی شهید چمران برود، سازمان سینمایی حقوق مالکیت «گزارش یک جشن» را خریداری کرده است.
 
اکنون سازمان سینمایی مالک کلیه حقوق فیلم است اما در عین حال توافق شده که فیلم با انجام اصلاحاتی که اداره نظارت و ارزشیابی اعلام کرده، در زمان مقتضی روی پرده برود.»


به گزارش سینمانگار، «گزارش یک جشن» شانزدهمین ساخته سینمایی ابراهیم حاتمی‌کیا است، که در سال 1389 و به تهیه‌کنندگی محمد پیرهادی ساخته شده است.

این فیلم که در زمان ساخت عنوان «بانوی شهر» را بر خود داشت، تمی سیاسی دارد که مربوط به حوادث پس از انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری در سال 1388 است.

فیلمنامه «گزارش یک جشن» توسط ابراهیم حاتمی‌کیا نوشته شده است و رضا کیانیان، رویا تیموریان، مریلا زارعی، طناز طباطبایی، بهروز شعیبی، اصغر نقی زاده، شبنم مقدمی، سیامک صفری، سیامک احصایی، هدی ناصح، زهیر یاری و داریوش ارجمند بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

[ چهارشنبه 91/5/11 ] [ 2:2 عصر ] [ حسین ]

فروش پایین سینماهای پایتخت به نحوی است که فیلم «راه بهشت» با وجود یک میلیارد و و 200 میلیون تومان هزینه تولید تنها 15 میلیون تومان فروخته است. «خوابم می‌آد» رضا عطاران هم به‌رغم فروش خوبش نتوانست از پس اوضاع نابسامان سینمای ایران در سال 91 بربیاید.این فیلم با وجود سختگیری در اکران و محدود بودن سالن‌های سینما اگرچه توانست فروشش را طی 36 روز در تهران به یک میلیارد و 650 میلیون و 800 هزار تومان برساند، اما این فروش هم دردی از دردهای فصل بی رونق فروش سینمای ایران دوا نکرد و باعث رونق گیشه‌های فیلم‌های دیگر نشد.

«شور شیرین» با هزینه 970 میلیون تومانی ساخته شده، اما در مدت 17 روز نمایش تنها 65 میلیون تومان فروش کرده است. سینمای ایران روزهای خوبی را سپری نمی‌کند. شاید اگر برنامه اکران سینماها در ماه رمضان می‌توانست مخاطب را به سمت سینماها جذب کند، در سئانس‌های ویژه اتفاقات خوبی می‌افتاد، اما حبیب کاوش سخنگوی شورای صنفی نمایش اعلام کرده فیلم‌های روی پرده در سئانس ویژه به نمایش درمی‌آیند و از 5 مرداد «من و تو» محمد بانکی روی پرده می‌رود. همچنین «نامزد آمریکایی من» داود توحیدپرست با افتادن کف فروش «بدون اجازه» جایگزین این فیلم در سینماها خواهد شد.

به نظر می‌رسد با برنامه‌ نه چندان منسجم شورای صنفی نمایش برای اکران در ماه رمضان، اوضاع فروش فیلم‌ها در این ماه با افت قابل توجهی همراه باشد.

جدول زیر فروش فیلم‌های روی پرده را تا پنجشنبه 29 تیرماه در تهران نشان می‌دهد:

نام فیلم
کارگردان
روزهای نمایش
هزینه تولید
فروش فیلم
خوابم می‌آد
رضا عطاران
36
500 میلیون تومان
یک میلیارود و 650 میلیون و 800 هزار تومان
آزمایشگاه
حمید امجد
43
585 میلیون تومان
317 میلیون و 400 هزار تومان
بدون اجازه
مرتضی هرندی
15
600 میلیون تومان
32 میلیون 600 هزار تومان
همه چی آرومه
مصطفی منصوریار
8
450 میلیون تومان
75 میلیون و 100 هزار تومان
راه بهشت
مهدی صباغ‌زاده
8
یک میلیارد و 200 میلیون تومان
15 میلیون و 200 هزار تومان
کیمیا و خاک
عباس رافعی
7
590 میلیون تومان
57 میلیون و 400 هزار تومان
شور شیرین
جواد اردکانی
17
970 میلیون تومان
65 میلیون و 600 هزار تومان

 


[ سه شنبه 91/5/3 ] [ 6:55 عصر ] [ حسین ]
          

.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

وبلاگ فیلم ، بازیگر ها جشن ها و اخبار داغ سینمای ایران
آرشیو مطالب
امکانات وب