سفارش تبلیغ
صبا ویژن
قالب وبلاگ
پتی آباد سینمای ایران
 
لینک دوستان

حضرت علی علیه السلام می فرمایند: " نگاه کن چه چیزی گفته می شود ، نگاه نکن چه کسی می گوید." ؛ این ، نه یک دستور دینی صرف یا موعظه اخلاقی که یکی از فرمول های پیشرفت هر جامعه ای است.
هر گاه مردمان جامعه ای خود را از قید حب و بغض افراد رهانیده و به حق و باطل سخنان و اعمال آنها توجه کرده اند ، مسیر ترقی شان گشوده شده است ولی جوامعی که ملاک ها و میزان هایشان ، نه "حق و حقیقت" که "افراد و گروه ها" بوده اند ، با سر به زمین خورده اند. کشورهای جهان سوم که پر هستند از قهرمانانی که مردم آنها را می پرستند ، مصداق عینی این ماجرایند.

به هزار تأسف باید گفت که جامعه ما به شدت از عمل به آموزه ارزشمند حضرت علی علیه السلام فاصله گرفته است و عمدتاً نگاه می شود که "چه کسی" می گوید و اکثراً کاری ندارند که "چه چیزی" گفته می شود!

یک مثال از ماجراهای همین ایام اخیر می زنم: فیلم "گشت ارشاد" ساخته سعید سهیلی ، با اعتراض برخی گروه های خاص و با این عنوان که ارزش ها را به سخره گرفته است ، از ادامه اکران بازماند. این در حالی است که این فیلم با استقبال بسیار گسترده مردم مواجه بود و توانست در همان چند روز نخست اکران نوروزی ، نیم میلیارد تومان بفروشد.

سال گذشته نیز در چنین ایامی ، فیلم اخراجی ها ، بر پرده سینماها بود. در آن فیلم هم مانند "گشت ارشاد" برخی خط قرمزهای ساختگی ( و نه واقعی ) به طنز گرفته شده بود.
با این حال ، نه تنها مدعیان ارزشگرایی ، علیه آن فیلم به خیابان نریختند و از تریبون های عمومی علیه اش نطق نکردند و از اکران به زیرش نیاوردند ، بلکه زمین و زمان را برای تبلیغش بسیج کردند و به مدارس و ادارات بلیت های ارزان و مجانی دادند تا خدای ناکرده دیدن آن فیلم را از دست ندهند!
به راستی مگر جز این بود که اگر می خواستند ، می توانستند مته به خشخاش بگذارند که اخراجی ها به "بچه های جبهه و جنگ" اهانت کرده است و آنها را ریاکار و معتاد و جیب زن و سارق و لوده معرفی کرده است؟!
جالب این جاست که در فیلم گشت ارشاد ، افرادی که با لباس نیروهای ارزشی به اعمال خلاف می پردازند ، جعل عنوان کرده اند ولی در اخراجی ها ، جعل عنوانی در کار نیست و عناوین مجرمانه و موهن فوق الذکر ، به کسانی اطلاق شده که به عنوان بسیجی در جبهه ها حضور داشته و واقعاً اسیر و جانباز هم شده اند.

حال به سوال قبلی برمی گردیم: علت این منع و آن تشویق چه بود؟ چرا با اخراجی ها آن مهربانی ها را کردند و با گشت ارشاد این جفاها را؟
پاسخ را می توان در عمل معکوس به دستور حضرت علی علیه السلام یافت: اینان ، کاری ندارند چه حرفی گفته می شود ، بلکه به گوینده کار دارند! اگر خودی باشد (خودی هم با تعریف مضیق خودشان!) ، هر چه گفت نوش است و شهد و عسل ! ولی اگر کسی خارج از دایره تنگ شان سخنی بگوید ، ولو آن که عین حق باشد ، باید منکوب و محکوم شود مخصوصاً اگر آن حرف حق ، حرف حسابی متضمن نقد و انتقاد هم به اینان باشد!

اخراجی ها را مسعود ده نمکی ساخته بود ، بنابر این چه جای وهن ارزش ها در آن؟ ولی گشت ارشاد را سعید سهیلی ساخته است که عضو گروهی که ده نمکی عضوش بود ، نیست و سوابق طلایی(!) او را ندارد.
بنابراین ، فارغ از این که اخراجی ها چه می گوید و گشت ارشاد از چه می نالند ، باید از اولی حمایت کرد و بر دومی تاخت زیرا در قاموس اینان که خود را شیعه دو آتشه علی علیه السلام می دانند ، باید به "گوینده" نگریست که کیست نه به "سخن" چه چیست!

قبل از عید هم عده ای به "جدایی نادر از سیمین" تاختند و مدعی شدند که در این فیلم چون چند ایرانی دروغ گفته اند ، پس علیه ایران سیاه نمایی شده است اما همین افراد ، آیا نمی توانند با همین بهانه ، جلوی فعالیت شبکه "آی فیلم" را هم بگیرند که فیلم ها و سریال های ایرانی را برای کشورهای عربی پخش می کند؟ فیلم ها و سریال هایی که به مقتضای قصه هایشان ، پر هستند از انسان هایی که دروغ می گویند ، دزدی می کنند ، آدم می کشند ، کلاهبردای می کنند و ...!اما هیچ اعتراضی به "آی فیلم" نیست ( ما هم معتقدیم که جای اعتراضی هم نیست) .
علت این که آقایان دلسوز حیثیت ایرانی(!) علیه جدایی نادر از سیمین ، رگ گردن متورم می کنند ، این است که آن را فردی غیرخودی که حتی در مواردی کراوات هم زده است(!) ساخته که نامش اصغر فرهادی است ولی "آی فیلم" را بچه های خودی در صدا و سیما بر روی آنتن می فرستند!

این "مساله" ، تنها در عرصه سینما بروز و ظهور ندارد و همه شؤون سیاسی و اجتماعی کشور و جامعه را در بر گرفته است ؛ اگر روزنامه کیهان انتقاد کند ، به عنوان " منتقد منصف" از دست رئیس جمهور جایزه می گیرد ولی اگر فلان روزنامه یا سایت که با آقایان پالوده نمی خورد همان نقد را مطرح کند ، متهم می شود به سیاه نمایی و تشویش اذهان عمومی و آب به آسیاب دشمن ریختن و نهایتاً هم سر و کارش با توقیف و هزار مشکل دیگر است!

اگر زوجه مکرمه جناب الهام ، به همه کسانی که بار انقلاب را از قبل از 1357 تا دوران جنگ و امروز بر دوش کشیده اند ، هر چه خواست نثار کند ، آقایان با این ادعا که "آزادی بیان" داریم در مملکت ، بالای چشمش را فوت هم نمی کنند ولی اگر فلان وبلاگ نویس نصف همین حرف ها را بنویسد ، باید با ترس و لرز وبلاگش را رفرش کند که فیلتر شده است یا نه؟!

چرا چنین است؟ چون عادت کرده اند "به گوینده نگاه کنند ، نه به حرف" و این است یکی از رموز عدم پیشرفت شایسته جامعه ما. تعارفی هم در کار نیست ، تا عادت های زشتی چون همین مورد را ترک و اصلاح نکنیم، سرنوشتی جز نگریستن حسرت بار به پیشرفت های ملل دیگر نخواهیم داشت.


[ چهارشنبه 91/1/9 ] [ 4:6 عصر ] [ حسین ]

پس از انتشار خبر مبنی بر جلوگیری از اکران گشت ارشاد، و اعلام مواضع علیرضا سجادپور، سعید سهیلی در نامه‌ای که برای کافه سینما ارسال کرد؛ به این اتفاق واکنش نشان داد. بخش‌هایی از این نامه که هنگام انتشار در سایت حذف شده، با علامت ([...]) مشخص گردیده است.

ملت شریف ایران

شما سال 1391 را با خوشی و شادمانی آغاز کرده اید اما نیک بدانید که آغاز این سال برای سینمای ایران با سوگ و عزا همراه بود.سالی که [...] فیلمی که در معتبرترین جشنواره سینمایی کشور، کاندیدای دریافت 4 سیمرغ بلورین شده بود را امروز مانند گوسفندی بی صاحب ذبح کردند و [...]

 

ملت بزرگ ایران

خدای من شاهد است که تا آخرین لحظه در برابر این بی قانونی استوار ماندم و برای گرفتن حق شما مردم فرهیخته سرزمینم تمام تلاشم را به کار گرفتم اما چه کنم که گردنم در برابر قانون، از مو باریک تر است؛ من که طبق قانون، پروانه ساخت گرفتم، طبق قانون، پروانه نمایش گرفتم و طبق قانون هم فیلم شما را به اکران فرستادم حال مجبورم که [...] فیلم را از روی پرده بردارم و آن را به بایگانی تاریخ بفرستم.

 

ملت بزرگوار ایران

زمانی که "گشت ارشاد" در جشنواره اکران شد، این صدای تعریف و تمجیدهای شما بود که مرا بار دیگر به خدمتگزاری تشویق کرد اما همین که معلوم شد این فیلم برای اکران نوروزی در نظر گرفته شده، همین گروه قانون گریز،اعتراضات و بیانیه دادن ها راشروع کردند؛ پرواضح است که این حرکت، نشان دهنده این حقیقت است که آدم هایی از داخل سینما، این افراد را تحریک کردند و یک سازماندهی به وجود آوردند تا جریانی علیه "گشت ارشاد"شکل بگیرد.

 گشت ارشاد

ملت انقلابی ایران

بدانید که حرف ائمه جمعه تاکنون، همواره برای من سند و حجت بوده اما تاسف من از این بابت است که 2 تن از این ائمه جمعه که درباره "گشت ارشاد" موضع انتقادی تندی را در پیش گرفته اند، اصلا فیلم من را ندیده اند [...] و تنها بر مبنای گزارشاتی که به آنها رسیده، از این تریبون عمومی مقدس، مواضع تندی را اتخاذ کرده اند و بدین گونه است که فیلم من را مستهجن اعلام می کنند فارغ از اینکه نمی دانند این سخن آنها، هم تهمت است، هم کذب است و هم گفته ای به دور از عدالت و انصاف.

 

ملت آزاده ایران

خوب می دانم که از تجربه حرفه ای دو دهه حضور من در این سینما اطلاع دارید و می دانید که هیچگاه برای پول فیلم نساختم بلکه دغدغه ام همواره شما مردم بوده اید و بس.بنابراین با کسب اجازه از ساحت فرهنگی شما ملت عزیز، قصد دارم تا به پاسخ توهین سنگینی که به شما وارد شده،تمامی کپی های فیلم "گشت ارشاد" و پولهایی که از این راه کسب شده را مقابل وزارت ارشاد به آتش بکشم تا شاید این آتش، به خونخواهی فیلم های دیگری به پاخیزد که در آینده ممکن است [...]

 

ملتی که دغدغه ام همواره شماها بوده اید و هستید

خالصانه و ملتمسانه از شما عذر می خواهم؛ شمایی که در همین مدت محدود استقبال زائد الوصفی را از فیلم خودتان به عمل آوردید [...] و به تماشای فیلم تان رفتید.اما شما بهتر از همه می دانید که این بی قانونی، روزی به سراغ خود این افراد زورگو خواهد آمد. امیدوارم که این حرکت، آخرین اقدام ضدقانونی این افراد [...] باشد و همچنین آخرین اتفاق نامیمون برای این سینمای نجیب.سینمایی که دارد فدای مناسبات، منازعات و اختلافات سیاسی و تا حدودی صنفی می شود.

برای وزارت ارشاد نیز متاسفم که تسلیم این بی قانونی شد گرچه به آنها نیز حق می دهم که تحت فشار سنگینی بوده اند، فشاری که با توجه به حوادث رخ داده، از این پس امکان وقوعش برای سایر فیلم ها نیز ممکن خواهد بود.

ملت فرهیخته ایران، این داغ سینمایی را به محضر تمامی شما فرهنگ دوستانگرامی تسلیت عرض می کنم.

 

و ای همرزمان شهدیم : حسن باقری، حسن آزادی، گل محمد غزنوی، محسن حسنی و . . .

نمی دانید امروز چقدر خوشحالم که شما را در این دنیای بی قانون نمی بینم [...]، بر شانه های شما آسمانیان متوجه نمی شوم؛باور کنید من همان سعید سهیلی هشت سال جبهه های نبرد حق علیه باطل هستم؛ همان آدم، با همان احوالات و با همان خلق و خو اما چه کنم که زمانه تغییر کرده و همرزمتان را به جایی کشانده اند که حتی فریاد تظلم خواهانه اش نیز به گوش هیچ کس نمی رسد.به روح برادر شهیدم قسم که از مواجهه با شما در آن دنیای برقرار می ترسم که چه جوابی باید درباره این پذیرش اجباری ام به بی قانونی، به شما بدهم؛ گرچه خود می دانم که احوال مرا به خوبی می دانید و روزی برمظلومیت من صحه خواهید گذاشت و همه با هم، چون همان هشت سال خاطره ساز، فقط و فقط در راه رضای باریتعالی قدم بر می داریم چون نیک بر این شعر حضرت حافظ ایمان داریم که:

بنده پیر خراباتیم که لطفش دائم است

ورنه لطف شیخ و زاهد گاه هست و گاه نیست

سعید سهیلی ششم فروردین ماه 1390


[ دوشنبه 91/1/7 ] [ 11:59 صبح ] [ حسین ]

در حالی که اکران نوروزی سینماها از روز 25 اسفند ماه آغاز شده نخستین آمارها حاکی از پیشتازی گشت ارشاد در جدول فروش دارد.

با وجود اینکه دفاتر پخش و بنیاد سینمایی فارابی هنوز رقم دقیق فروش فیلم ها منتشر نکرده اند پیگیری کافه سینما حاکی از این است که گشت ارشاد تا این لحظه با فروشی حدود 300 میلیون تومان در طول 8 روز بیشترین فروش را در بین فیلمهای نوروزی به دست آورده. جدیدترین فیلم ابولقاسم طالبی هم که به علت استقبال مردم در چند سینما در سانسهای فوق العاده اکران شده با فروشی حدود 200 میلیون تومان دومین فیلم پر فروش نوروزی است. بعد از این دو فیلم انتهای خیابان هشتم، خصوصی و فیتیله و ماه پیشونی با فروش هایی در حدود 80، 60 و 15 میلیون تومان قرار دارند.

گشت ارشاد اکرانش را با 28 سالن در تهران و 30 سالن در شهرستان ها، قلاده های طلا با 28 سالن در تهران و 40 سالن در شهرستان ها، زندگی خصوصی با 20 سالن در تهران و 15 سالن در شهرستان ها و انتهای خیابان هشتم با 20 سالن در تهران اکرانشان را آغاز کردند که هنوز از تغییرات تعداد سالن های این فیلم ها آماری منتشر نشده.

خبر دیگر اینکه اعتراض گروهی به اکران دو فیلم گشت ارشاد و زندگی خصوصی تا کنون اکران این فیلم ها را در سه استان متوقف کرده. به گزارش فارس بعد از برگزاری تجمع انصا‌ر حزب‌الله در مقابل وزارت ارشاد برای جلوگیری از اکران این دو فیلم، در برخی شهرستان‌های نیز تجمعات مشابهی برگزار شد که در نهایت منجر به توقف اکران این فیلم‌ها در سه شهر مشهد، بابل و استان بوشهر شد.

بنا بر این گزارش، اکران فیلم گشت ارشاد  با اطلاع امام جمعه بوشهر آیت الله صفایی در این شهر متوقف شد. همچنین در شهر بابل با تصمیم شورای تامین این شهرستان از اکران فیلم خصوصی جلوگیری به عمل آمد.

در شهر مشهد نیز بعد از اعتراض شدید آیت‌الله علم‌الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، اکران خصوصی و گشت ارشاد متوقف  شد.

پیش از این انصار حرب‌الله در تجمعی اعتراض خود را نسبت به اکران این دو فیلم اعلام کرده بودند و امروز نیز در بیانیه‌ای بر پیگیری خود برای توقف اکران این دو فیلم در سراسر کشور تاکید کردند. این در حالی است که دو فیلم خصوصی و گشت ارشاد برای اکران عمومی دقایقی کوتاه شده‌اند اما معترضان به این فیلم‌ها معتقدند این امر از محتوای نامناسب فیلم‌ها نمی‌کاهد.

از دیگر حواشی اکران نوروزی کم شدن بلیط سینما ها نسبت به رقم اعلام شده توسط شورای صنفی نمایش است. علیرضا سجادپور این کاهش قیمت را بنابر خواسته وزارت ارشاد و مخالفت با قیمت 6000 تومانی اعلام کرده است و بقیه قیمت ها همان رقم های قبلی است و فقط بلیت پردیس ها با قیمت 5000 تومان فروخته خواهد شد.

همچنین اخباری مبنی بر اکران نوروزی فیلم سه بعدی در سه سالن ایوان شمس، آزادی و برج میلاد منتشر شده بود اما تا این لحظه این فیلم ها در هیچ کدام از این سالن ها اکران نشده اند.


[ دوشنبه 91/1/7 ] [ 11:56 صبح ] [ حسین ]

 محمدحسین فرخ‌بخش، کارگردان فیلم "خصوصی"، که فیلم‌اش این روزها بر پرده سینماهای تهران است؛ در نامه‌ای که برای کافه سینما فرستاده، به این اتفاق واکنش نشان داده است. به گزارش کافه سینما متن نامه محمدحسین فرح‌بخش (با حذف بخش‌هایی اندک از آن) از این قرار است:

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

اشهد ان لا الله الا الله

اشهد ان محمد رسول الله (صل الله)

اشهد ان علیً و اولاد المعصومین حجة الله (ع)

جناب آقای احمد خاتمی:

سخنی چند با شما دارم که دیروز در مقام خطیب نماز جمعه تهران بر مبنای شنیده‌هایتان قضاوت کرده‌اید و با اشاره ضمنی به فیلم "زتدگی خصوصی" که توسط این‌جانب کارگردانی شده، آن را اثری مستهجن خطاب کرده‌اید و خطاب به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دستور توقف نمایش آن را صادر فرمود‌ه‌اید، حرف و عملی که نه در شان یک امام جمعه است و نه جزو شرح وظایف قانونی او، اما شما از دایره اخلاق، عدالت و قانون خارج شده و آبروی یک مسلمان را ـ صرفاً بر اساس مشتی اطلاعات غلط و مغرضانه ـ در تریبون مقدس نماز جمعه و در برابر هفتاد میلیون ایرانی بر باد داده و به او تهمت ساختن فیلم مستهجن زده‌اید و همین حالا حق‌الناسی عظیم را بر دوش گرفته‌اید، همین جا بگویم، من شما را حلال نخواهم کرد و به عدل الهی ایمان دارم که روزی ما با هم روبرو شده آن وقت، در آن روز هزارساله، حساب من و شما با خدا است.

شاید آن‌ها که اخبار و گزارشات کذب برای شما می‌اورند بهتان سوابق بنده و خانواده‌ام را نگفته‌اند و نمی دانید من در خانواده‌ای رشد کرده‌ام که تا پیش از انقلاب تماشای تلویزیون را حرام می‌دانستد و از سابقون انقلاب اسلامی نیز هستند، بنده پس از انقلاب تنها بر حسب احساس وظیفه وارد عرصه فرهنگ و کار سینما شدم و افتخار می‌کنم با هزینه شخصی و پولی که روزی زن و بچه ام بوده، بدون کمک دولت فیلمی ساخته ام، که در تایید نظام اسلامی است و دیدگاه و اعتقادات من درباره انقلاب را نشان می دهد و حال برایم جالب است همان متعصبین بی‌اخلاق، و متظاهرین به شریعت و تندروهایی که مضمون فیلم زندگی خصوصی در نقد آن‌هاست، در برابر این فیلم صف کشیده و خواهان توقف نمایشش هستند، چون فیلم من پرده ریا را از چهرشان انداخته.

این وسط متعجبم شما چرا حرف چند آدم ناصالح را بدون تحقیق سند فرض کرده و در تریبون مقدس نماز جمعه از مومنین هتک حرمت و حیثیت می‌کنید.

به گزارش کافه سینما، فرح‌بخش در ادامه این نامه چنین نوشته است:

آقای خاتمی:

فیلم زندگی خصوصی در نقد کسانی است که در ابتدای انقلاب متعصبانه، خود را فراتر از قانون دانسته و به بهانه نهی از منکر، پونز در پیشانی زنان بدحجاب می‌کردند و امروز کارشان به ضدیت با نظام و اسلام رسیده و حتی منکر وجود امام زمان "عج" شده‌اند.

در فیلم زندگی خصوصی صراحتاً گفته می شود که: "ما انقلاب کردیم تا دین را حاکم کنیم، اما یادمان رفت اسلام دین اخلاق هم هست... پیغمبر خدا خودش نمونه خوش‌خلقی با امتش بوده."

فیلم زندگی خصوصی سئوال می‌کند: "تکلیف تقوا چه می‌شود اگر ما امکانات بیت‌المال را صرف قدرت سیاسی خود کنیم."

این‌ها فقط گوشه کوچکی از حرف‌هایی است که این فیلم مطرح می‌کند و تندی و درستی‌اش خواب پرده‌نشینانی را آشفته کرده چون قیاس به نفس فرموده‌اند.

جناب آقای خاتمی:

جنابعالی به عنوان امام جمعه منصوب رهبری بیش از دیگران باید مطیع و مروج فرمایشات معظم‌له باشید، مگر خود آقا در فرمایشات اخیرشان در مشهد نفرمودند: " در جمهوری اسلامی محور قانون است و همه باید با رعایت اخلاق اسلامی، قانون را مراعات کنند. " پس چرا خود شما فراتر ازقانون و مقررات آب به آسیاب کسانی می ریزید که می‌خواهند جلوی نمایش فیلمی را بگیرند که از ده‌ها فیلتر نظارتی عبور کرده، توسط متخصصین متدین و امین نظام بازبینی شده و از مراجع قانونی و رسمی مجوز نمایش عمومی دریافت کرده؟

آقای خاتمی:

این چه برخودی است که با اهل سینما می شود؟ مگر یادتان رفته امام راحل سینما را از مظاهر تمدن دانستند؟ مگر فرمایش مقام معظم رهبری را فراموش کرده‌اید که فرمودند: "کلید حل مشکلات جامعه در دست سینماگران است." چرا امنیت هنرمندان و فعالیت‌ سینماگران را به خطر می‌اندازید، سینما هنر گران‌قیمت و پر هزینه‌ای است که سرمایه‌گذاری در آن به امنیت نیازدارد، بگذارید کمی شما را با واقعیات آماری این حرفه آشنا کنم:

پیش از انقلاب با 36 میلیون جمعیت، کشورمان بیش از 500 سالن سینما داشت، اما امروز در ایران 70 میلیونی کم‌تر از 300 سالن سینمای فعال داریم، چون با این اوضاع که اعتراض یک گروه کم‌تر از 150 نفر می‌تواند مانع اکران فیلمی برای 70 میلیون نفر شود دیگر کسی در بخش خصوصی امنیت نمی‌بیند که ریسک کرده، جرات به خرج دهد برای ساخت سالن سینما سرمایه‌گذاری کند. شاید برای‌تان اهمیت نداشته باشید اما بد نیست این را هم بدانید، مطالعات دستگاه‌های اطلاعاتی، اجتماعی ثابت کرده سالن‌های سینما از ابزار تامین امنیت اجتماعی حکومت‌ها هستند، شاید نمی‌دانستید که با محدود کردن سالن‌های سینما، فراری دادن سرمایه‌ها و ایجاد رکود در این حرفه، به امنیت کشور ضربه می‌زنید.

...عقبه و سر سلسله گردان کسانی که امروز برای جلوگیری از اکران فیلم من به خیابان می‌آیند مشخص است، اما من از شما سئوالی دارم:

سال 88 هم کسانی در مقابل نتایج قانونی انتخابات اعتراض‌شان را به صورت تجمع به عرصه عمومی و سطح خیابان‌ها آوردند و می‌خواستند از از این طریق به خواسته‌های‌شان برسند، امروز هم گروه اندکی در اعتراض به فیلمی که پروانه نمایش قانونی دارد نفر به خیابان آورده و به شکلی غیر قانونی در سطح شهر تجمع کرده و حاضر به تمکین در مقابل نظام و تصمیماتش نیستند، میان این دو گروه چه تفاوتی هست؟

از نظر من هیچ... هر دو گروه برای مقابله با قانون به خیابان‌ها ریخته‌اند.

 

فاعتبرو یا اولی الابصار

محمد‌حسین‌ فرحبخش


[ دوشنبه 91/1/7 ] [ 11:53 صبح ] [ حسین ]
          

.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

وبلاگ فیلم ، بازیگر ها جشن ها و اخبار داغ سینمای ایران
آرشیو مطالب
امکانات وب