سفارش تبلیغ
صبا ویژن
قالب وبلاگ
پتی آباد سینمای ایران
 
لینک دوستان

جشنواره فیلم هانویی ویتنام (HANIFF) در پایتخت ویتنام آغاز به کار کرد و ترانه علیدوستی بازیگر سینما و تئا‌تر ایران به عنوان داور در این جشنواره بین‌المللی حضور دارد. 

ترانه علیدوستی

ترانه علیدوستی

ترانه علیدوستی

ترانه علیدوستی

 


[ دوشنبه 91/9/6 ] [ 10:9 عصر ] [ حسین ]

تابستان 91 سینمای ایران کاستی‌های بهار را جبران کرد و توانست به روزهای اوج خود بازگردد.

 

 

اکران «خوابم می‌آد» رضا عطاران اواخر خرداد، طراوت و نشاط را تا اندازه زیادی به سینماها بازگرداند. اما با شروع ماه رمضان و جنجال‌هایی که به ضرر فیلم‌ها تمام شد، چراغ سالن‌های سینمایی کم نورتر و تعداد مخاطبان انگشت‌شمار شد. اکران سه فیلم عید فطر دوباره تواست خاطره خوش سانس‌های اضافه و صف‌های طولانی انتظار برای دیدن فیلم را تداعی کند. در این میان «کلاه قرمزی و بچه ننه» فیلمی که بسیاری منتظر آمدنش بودند، توانست بیشترین فروش را به دست آورد.
 
فیلم ایرج طهماسب و حمید جبلی بعد از موفقیت‌های تلویزیونی‌شان در سال‌های اخیر، تا امروز دو میلیارد و 500 میلیون تومان در تهران فروش داشته و در شهرستان‌ها هم یک میلیارد 600 میلیون تومان فروخته است. مجموع فروش این فیلم در کشور چهار میلیارد و 100 میلیون تومان شده است. این فروش نشان‌دهنده زنده بودن سینما و اشتیاق مخاطب برای دیدن فیلم‌های متفاوت است. جدول زیر فروش سه فیلم عید فطر و «تو و من» محمد بانکی را نشان می‌دهد. همچنین در آخرین آمار منتشر شده، هزینه تولید «کلاه قرمزی و بچه ننه» یک میلیارد و 200 میلیون تومان برآورد شده است.

 

نام فیلم
کارگردان
روزهای نمایش
هزینه تولید
فروش تهران
فروش شهرستان
کلاه قرمزی و بچه ننه
ایرج طهماسب
28
یک میلیارد و 200 میلیون تومان
دو میلیارد و 500 میلیون تومان
یک میلیارد و 600 میلیون تومان
ضد گلوله
مصطفی کیایی
28
600 میلیون تومان
470 میلیون تومان
140 میلیون تومان
بی‌خداحافظی
احمد امینی
28
850 میلیون تومان
300 میلیون تومان
110 میلیون تومان
تو و من
محمد بانکی
7
870 میلیون تومان
142 میلیون و 500 هزا تومان
-
 
سینمای ایران در سال 90 یکی از بهترین دوران خود را سپری کرد. فیلم‌هایی که هر کدام توانستند فروش قابل ملاحظه‌ای به دست بیاورند در این سال کم نبودند. سه فیلم «اخراجی‌ها 3»، «ورود آقایان ممنوع» و «جدایی نادر از سیمین» به ترتیب سه فیلم پر فروش سال گذشته بودند که هیچ کدام نتوانستند تا روز بیست و هشتم میزان فروشی معادل «کلاه قرمزی و بچه ننه» به دست آورند. «اخراجی‌ها 3» پر فروش‌ترین فیلم سال 90 تا بیست و هشتمین روز اکران خود توانست در کشور دو میلیارد و 460 میلیون تومان فروش کند که حتی با حساب قیمت بلیت سینما در سال 90 و مقایسه آن با امسال بسیار کمتر از «کلاه قرمزی و بچه ننه» با چهار میلیارد و 100 میلیون تومان فروش در 28 روز است.
 
جدول زیر سه فیلم پر فروش سال 90 را تا روز بیست و هشتم اکران نشان می‌دهد.
 
نام فیلم
کارگردان
روزهای نمایش
هزینه تولید
فروش تهران
فروش شهرستان
اخراجی‌ها 3
مسعود ده‌نمکی
28
800 میلیون تومان
یک میلیارد و 660 میلیون تومان
700 میلیون تومان
ورود آقایان ممنوع
رامبد جوان
28
450 میلیون تومان
یک میلیارد و 183 میلیون تومان
450 میلیون تومان
جدایی نادر از سیمین
اصغر فرهادی
28
یک میلیارد تومان
یک میلیارد و 383 میلیون تومان
220 میلیون تومان

 


[ یکشنبه 91/6/26 ] [ 5:2 عصر ] [ حسین ]

فیلم سینمایی ‌«کلاه قرمزی و بچه ننه» به کارگردانی ایرج طهماسب در تهران و شهرستان‌ها به فروش سه میلیارد و 250 میلیون تومان دست یافت. فیلم که از عید فطر در سینماهای سراسر کشور به اکران عمومی رسید، در تهران دو میلیارد و 150 میلیون و در شهرستان‌ها یک میلیارد و 100 میلیون تومان فروش داشته است.
 سینمای ایران این روزها با فروش خوب و بی‌سابقه «کلاه قرمزی و بچه ننه» مواجه شده است؛ فیلمی که توانست بعد از یک رکود شش ماهه در سینما مخاطب را با خود همراه کند. در این شرایط بعد از مدت‌ها صاحبان فیلم رغبت به نمایش فیلم‌هایشان در سالن‌های کم‌فروغ و خاموش سینماها را پیدا کردند و مشتاق به ارائه فیلم برای حضور در جدول اکران شدند.

مخاطب «کلاه قرمزی و بچه‌ ننه» تنها کودکان نیستند، مخاطب این فیلم کودکانی هستند که خانواده‌هایشان را با خود همراه می‌کنند و صاحبان اثر به قدری هوشمندانه آن را ساخته و پرداختند که بتوانند بزرگسالان را نیز با خاطرات این عروسک همراه کنند. این فیلم پتانسیل جذب تمام اقشار اعم از کودک، نوجوان و بزرگسال را در خود دارد‌. این فیلم در سال 73 نیز با قیمت بلیت کمتر از 100 تومان در تهران بیش از 150 میلیون تومان فروش داشت و مخاطب بالایی را با خود همراه کرد.

خبرگزاری فارس در متنی انتقادی نوشت:
در شرایط فعلی که به نظر می‌رسد مخاطب با سینما آشتی کرده است، فیلم «تو و من» بر پرده سینماها آمده است؛ فیلمی که در سکوت خبری ساخته شد. شاید یکی از دلایل سکوت خبری فیلم، حضور محمدرضا گلزار در این ‌اثر بوده است‌. به زعم برخی از افراد در سینما، این بازیگر سوپراستار سینمای ایران قلمداد می‌شود و همین امر باعث شده تا وی ارقامی نجومی را به عنوان دستمزد به سینمای ایران تحمیل کند که چندی پیش با رسانه‌ای شدن آن، مدیرکل اداره نظارت و ارزشیابی را نیز به اعلام موضع وادار کرد.

«محمدرضا گلزار» برای حضور در سریال «قهوه تلخ» رقم یک میلیارد تومان را به تهیه‌کننده پیشنهاد داد و همین امر باعث شد تا سیدعلیرضا سجادپور و بسیاری از کارشناسان سینما به پرداخت این دستمزد واکنش نشان دهند. اخیراً نیز شنیده می‌شود این بازیگر برای حضور یک‌ماهه‌اش در سریال «ساخت ایران» 800 میلیون تومان دریافت کرده است. پیش از این «محمدرضا گلزار» برای حضور در فیلم سینمایی «دموکراسی تو روز روشن» و تنها برای سه روز کار، مبلغ 90 میلیون تومان دستمزد دریافت کرد که در زمان خود رقم بالایی به شمار می‌آمد.

حال این سوال مطرح می‌شود که آیا محمدرضا گلزار می‌تواند با عروسک «کلاه قرمزی» که دستمزد یک میلیاردی هم از کسی طلب نکرده، در جذب مخاطب و فروش فیلم رقابت کند؟ اگر فیلم «تو و من» در شرایط فیلم «کلاه قرمزی و بچه‌ننه» اکران می‌شد، باز هم می‌توانست به سالن‌های سینما رونق ببخشد.

«کلاه قرمزی و بچه‌ننه» با یک روز تاخیر و تنها با 25 سالن سینما نمایش خود را آغاز کرد. این شرایط به دلیل اختلافات شورای صنفی نمایش و نهادها و ارگان‌های مختلف در روزهای اولیه نمایش بر فیلم تحمیل شد. «کلاه قرمزی و بچه‌ننه» از داشتن پردیس‌های سینمایی از جمله آزادی محروم بود و با سینماهای محدود در تهران و شهرستان‌ها نمایش خود را آغاز کرد. آیا محمدرضا گلزار که فیلمش (تو و من) با سرگروهی سینما آزادی از این هفته بر پرده سینماها رفته و‌ 35 سالن سینمایی را در اختیار دارد، می‌تواند با عروسکی که فروش فیلمش در تهران به مرز 2 میلیارد تومان و در شهرستان به مرز 1 میلیارد تومان تا به امروز عبور کرده، رقابت کند و در جذب مخاطب و فروش مناسب موفق عمل کند؟


[ سه شنبه 91/6/21 ] [ 3:16 عصر ] [ حسین ]

آیا این عروسک‌ها اقتصاد خفته سینمای ایران را نجات خواهند داد؟ عروسک‌‌هایی که نزدیک به دو دهه، هنوز قدرت و نفوذشان را در دل طبقه‌های مختلفی از مردم کشور حفظ کرده‌اند. بالاخره اکران عمومی سومین قسمت سینمای کلاه قرمزی به نام "کلاه قرمزی و بچه ننه" در سینماهای کشور آغاز می شود. این فیلم به علت طولانی شدن مراحل فنی امکان نمایش در جشنواره سی ام فیلم فجر را پیدا نکرد و نخستین نمایشش در اکران عمومی خواهد بود. دو قسمت قبلی به نام های "کلاه قرمزی و پسرخاله" و "کلاه قرمزی و سروناز" از پرفروش ترین فیلم های دوران خود بودند اما بعد از ساخت دومین قسمت تا مدتی خبری از این عروسک ها نبود و سازندگانشان هم فیلم های دیگری ساختند تا با پخش مجموعه تلویزینی کلاه قرمزی در نوروز سالهای 88، 90  و اضافه شدن عروسک های جدید این مجموعه به یکی از محبوب ترین سریال های عید تبدیل شد و سازندگانش به فکر ساخت سومین فیلم سینمایی این عروسک ها افتادند. کلاه قرمزی و بچه ننه ابتدا قرار بود در گروه سینمایی استقلال اکران بشود اما با توجه به مشکلات شورای صنفی نمایش و حوزه هنری نمایش این فیلم به گروه سینمایی قدس منتقل شد.

شعار سازندگان این قسمت کلاه قرمزی کشاندن ده میلیون نفر به سالن ها با این فیلم است حال باید دید قسمت سوم کلاه قرمزی چقدر در رونق دوباره سالن های سینما موفق خواهد بود.

 

 

کلاه قرمزی و بچه ننهکلاه قرمزی و بچه ننهکلاه قرمزی و بچه ننهکلاه قرمزی و بچه ننهکلاه قرمزی و بچه ننهکلاه قرمزی و بچه ننهکلاه قرمزی و بچه ننهکلاه قرمزی و بچه ننهکلاه قرمزی و بچه ننهکلاه قرمزی و بچه ننهکلاه قرمزی و بچه ننه


[ جمعه 91/5/27 ] [ 12:4 عصر ] [ حسین ]
          

.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

وبلاگ فیلم ، بازیگر ها جشن ها و اخبار داغ سینمای ایران
آرشیو مطالب
امکانات وب