سفارش تبلیغ
صبا ویژن
قالب وبلاگ
پتی آباد سینمای ایران
 
لینک دوستان

سرانجام بعد از گردش «جدایی نادر از سیمین» در کشورهای مختلف دنیا و کسب جوایز رنگارنگ، از روز 30 دسامبر (9 دی) اکران این فیلم در آمریکای شمالی آغاز می‌شود. این آخرین برنامه مهم فیلم قبل از اسکار است.

* آنونس جدید «جدایی نادر از سیمین» برای این اکران که همراه با معرفی جوایز و چند جمله از چهره‌های سر‌شناس در ستایش فیلم است

 

آنونس تازه «جدایی نادر سیمین» ویژه اکران آمریکا / کیفیت معمولی / حجم: 5 مگابایت / --> دانلود <--


[ چهارشنبه 90/9/30 ] [ 12:21 عصر ] [ حسین ]

حلقه منتقدان فیلم لندن اسامی نامزدهای جوایز سالیانه خود را اعلام کرد که دو فیلم بندزن خیاط سرباز جاسوس (توماس آلفردسن) و درایو (نیکلاس ویندینگ رفن) با 6 نامزدی در رأس نامزدها قرار دارند.

این در حالی است که دو فیلم جدایی نادر از سیمین (اصغر فرهادی) و باید درباره کوین حرف بزنیم‌ (لین رمزی) هر کدام 5 نامزدی به دست آورده‌اند. به گزارش کافه‌سینما به نقل از آی‌ام‌دی‌بی، جدایی نادر از سیمین که در بیشتر جوایز تاکنون جایزه بهترین فیلم خارجی‌زبان را به دست آورده، این بار نه تنها در این رشته نامزد شده، بلکه برای کسب جایزه بهترین فیلم باید علاوه بر درایو و بندزن خیاط سرباز جاسوس، با فیلم‌های درخت زندگی (ترنس مالیک) و هنرمند (میشل هازاناویسیوس) رقابت کند. همچنین اصغر فرهادی در بخش‌های بهترین کارگردان و بهترین فیلمنامه و ساره بیات در قسمت بهترین بازیگر زن نقش مکمل نامزد این جایزه شده‌اند. اسامی نامزدهای رشته‌های اصلی حلقه منتقدان فیلم لندن به شرح زیر است:

 

بهترین فیلم:

هنرمند

درایو

جدایی نادر از سیمین

بندزن خیاط سرباز جاسوس

درخت زندگی

 

بهترین فیلم انگلیسی سال:

گارد

فهرست کشتن

شرم

بندزن خیاط سرباز جاسوسباید درباره کوین حرف بزنیم

 

بهترین فیلم خارجی‌زبان:

رازهای لیسبون

شاعری

Le quattro volte

جدایی نادر از سیمین

پوستی که در آن زندگی می‌کنم

 

بهترین کارگردان:

اصغر فرهادی (جدایی نادر از سیمین)

میشل هازاناویسیوس (هنرمند)

ترنس مالیک (درخت زندگی)

لین رمزی (باید درباره کوین حرف بزنیم)

نیکلاس ویندینگ رفن (درایو)

 

بهترین فیلمنامه:

اصغر فرهادی (جدایی نادر از سیمین)

میشل هازاناویسیوس (هنرمند)

کنت لونرگان (مارگارت)

بریجیت اُکانر و پیتر استراون (بندزن خیاط سرباز جاسوس)

آلکساندر پاین، نت فیکسون و جیم راش (فرزندان)

 

بهترین بازیگر مرد:

جرج کلونی (فرزندان)

ژان دوژاردین (هنرمند)

مایکل فاسبندر (شرم)

رایان گاسلینگ (درایو)

گری الدمن (بندزن خیاط سرباز جاسوس)

 

بهترین بازیگر زن:

کریستن دانست (ملانکولیا)

آنا پاکوئین (مارگارت)

مریل استریپ (بانوی آهنین)

تیدلا سوئینتن (باید درباره کوین حرف بزنیم)

میشل ویلیامز (هفته من با مریلین)

 

بهترین بازیگر مرد نقش مکمل:

سیمون راسل بیل (دریای آبی عمیق)

کنت برانا (هفته من با مریلین)

آلبرت بروکس (درایو)

کریستوفر پلامر (مبتدی‌ها)

مایکل اسمایلی (فهرست کشتن)

 

بهترین بازیگر زن نقش مکمل:

ساره بیات (جدایی نادر از سیمین)

جسیکا چاستین (هلپ)

ونسا ردگریو (Coriolanus )

اکتاویا اسپنسر (هلپ)

جکی ویور (قلمرو حیوانات)

 

همچنین برندگان شانزدهمین دوره جوایز سالانه ستلایت که از سوی آکادمی بین‌المللی مطبوعات اهدا می‌شود، در هتل بورلی هیلز معرفی شدند. همچنین انجمن منتقدان شیکاگو نیز برگزیدگان 2011 خود را اعلام کرد.

فیلم فرزندان ساخته الکساندر پین جایزه بهترین فیلم جوایز ستلایت را گرفت. اما این فیلم مستقل بران بود که توانست سه جایزه اصلی، بهترین کارگردانی (نیکلاس ویندینگ رفن)، بازیگر مرد (رایان گاسلینگ) و بازیگر مکمل مرد (آلبرت بروکس) را بدست آورد. جایزه بهترین فیلم‌نامه اقتباسی نیز به فرزندان رسید و ترنس مالیک برای درخت زندگی جایزه بهترین فیلمنامه اورژینال را دریافت کرد. وایولا دیویس برای کمک و جسیکا چاستین برای درخت زندگی نیز به ترتیب جوایز بهترین بازیگر زن اصلی و مکمل را بدست آوردند. جایزه بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان به اسرار لیسبون ساخته رائول روییس کارگردان شیلیایی که چند ماه پیش درگذشت، رسید. در این رشته جدایی نادر از سیمین ساخته اصغر فرهادی یکی از نامزدها بود. ماجراهای تن تن: راز اسب شاخدار ساخته استیون اسپیلبرگ نیز موفق شد جایزه بهترین انیمیشن را بدست آورد.

از طرفی انجمن منتقدان شیکاگو نیز برگزیدگان سال 2011 خود را اعلام کرد. درخت زندگی به کارگردانی ترنس مالیک با دریافت جوایز بهترین فیلم، کارگردان، بازیگر زن مکمل (جسیکا چاستین) و فیلمبرداری (امانوئل لوبزکی)، فاتح این دوره لقب گرفت. مایکل شانون برای پناه بگیر جایزه بهترین بازیگر مرد، میشل ویلیامز برای هفته من با مریلین جایزه بهترین بازیگر زن و آلبرت بروکس برای بران جایزه بهترین بازیگر مکمل مرد را بدست آوردند.

میشل هازاناویسیوس برای هنرمند جایزه بهترین فیلمنامه غیراقتباسی و استیون زیلیان و آرون سورکین برای مانیبال جایزه بهترین فیلمنامه اقتباسی را دریافت کردند. جایزه بهترین فیلم خارجی در حضور کارگردانانی مثل پدرو آلمودووار و سوزان بیر به اصغر فرهادی برای جدایی نادر از سیمین رسید و رنگو نیز به عنوان بهترین انیمیشن انتخاب شد.

چند فهرست دیگر:

- فیلم توتال 50 فیلم برگزیده سال 2011 خود را اعلام کرد. که جدایی نادر از سیمین در رده هشتم قرار دارد. در این فهرست درایو به عنوان بهترین فیلم انتخاب شده

-سایت indiewire برای ششمین سال از 168 منتقد سراسر دنیا نظر سنجی بهترین های سال را انجام داده در این فهرست جدایی نادر از سیمین در رده سوم قرار گرفته. درخت زندگی و ملانکولیا بالاتر از جدایی نادر از سیمین در این فهرست رتبه های اول و دوم را در اختیار دارند.

-در نظر سنجی indiewire سازندگان جدایی نادر از سیمین هم جایگاهای خوبی بدست آورده اند. اصغر فرهادی هفتمین کارگردان این فهرست است در این بخش ترنس مالیک رتبه اول را در اختیار دارد. پیمان معادی چهاردهمین  و لیلا حاتمی بیست و یکمین  بازیگران نقش اصلی فهرست هستند میشل فاسپندر برای شرم به عنوان بهترین بازیگر نقش اصلی انتخاب شده. در بخش بهترین نقش مکمل ساره بیات رتبه یست و هشتم  و شهاب حسینی رتبه سی و هشت را بدست آورده اند کریستوفر پلامر برای تازه کار ها بهترین بازیگر مکمل این لیست است.


[ چهارشنبه 90/9/30 ] [ 11:44 صبح ] [ حسین ]

فیلم «در امتداد شهر» به کارگردانی علی عطشانی که پیش از این با نام «شش نفر زیر باران» در جشنواره فیلم فجر سال گذشته به نمایش درآمده بود با پایان اکران فیلم «پرتقال خونی» از 17 آذر در گروه سینمایی قدس به روی پرده می‌رود.

نسخه‌ای که قرار است از فیلم جدید عطشانی اکران عمومی شود نسبت به نسخه‌ای که در جشنواره به نمایش درآمد، تغییرات عمده‌ای به لحاظ روایت کرده و همچنین زمان فیلم به 80 دقیقه رسیده است.

از بازیگران فیلم «در امتداد شهر» می‌توان به محمدرضا گلزار، آنا نعمتی، نیکی کریمی، امیرحسین آرمان، فرزاد حسنی، آتیلا پسیانی، رضا رشیدپور، سارا خوئینی‌ها، مهران رجبی، خاطره حاتمی، حسین سلیمانی، محمدرضا داوود‌نژاد، محمد عمرانی، مائده طهماسبی، حمیدرضا آذرنگ، امیر حسین مدرس، مسعود پاکدل و گوهر خیراندیش با حضور افتخاری فرمان فتحعلیان اشاره کرد.

داستان فیلم درباره سرقت از یک جواهرفروشی است که در پی آن محمدرضا گلزار ستاره سینما گروگان گرفته می‌شود. فیلم روایت‌هایی موازی از زندگی آدم‌هایی است که با این اتفاق درگیر ماجراهای خاصی می‌شوند.

* دو تیزر از فیلم «در امتداد شهر» را با کیفیت بالا (اصلی)

تیزر اول «در امتداد شهر» / حجم: 4 مگابایت / --> دانلود <--

 

تیزر دوم «در امتداد شهر» / حجم: 3 مگابایت / --> دانلود <--


[ چهارشنبه 90/9/23 ] [ 12:22 عصر ] [ حسین ]

فیلم «جدایی نادر از سیمین» ساخته? اصغر فرهادی جایزه بهترین فیلم، جوایز سالانه آسیا پاسیفیک را دریافت کرد. پنجمین مراسم سالانه اعطای جوایز سینمایی آسیاپاسیفیک شب گذشته در کوئینزلند استرالیا برگزار شد.

* عکس‌هایی از لحظه دریافت جایزه توسط اصغر فرهادی را اینجا ببینید:

 

< src="http://caffecinema.com/plugins/content/plugin_jw_sig/mootools.js" type="text/java"> < src="http://caffecinema.com/plugins/content/plugin_jw_sig/slimbox.js" type="text/java">


[ جمعه 90/9/4 ] [ 11:2 عصر ] [ حسین ]
          

.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

وبلاگ فیلم ، بازیگر ها جشن ها و اخبار داغ سینمای ایران
آرشیو مطالب
امکانات وب