سفارش تبلیغ
صبا ویژن
قالب وبلاگ
پتی آباد سینمای ایران
 
لینک دوستان

تعداد سینماهای نمایش دهنده‌ی نسخه‌ی دوبله شده‌ی فیلم « جرم» افزایش یافت.

علی سرتیپی ـ مدیرعامل فیلمیران ـ در گفت‌وگو با خبرنگار بخش سینمایی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اعلام این مطلب گفت: با توجه به استقبال بسیار خوبی که از نسخه‌ی دوبله شده فیلم «جرم» شده است، تعداد سینماهای نمایش دهنده آن افزایش پیدا کرده و در حال حاضر سینماهای آزادی، آفریقا، فرهنگ، شکوفه، فلسطین، مرکزی، کارون و بهمن این نسخه را نمایش می‌دهند.

وی با اشاره به فروش این فیلم مسعود کیمیایی گفت: در پنج شنبه و جمعه گذشته به ترتیب 30 و 26 میلیون این فیلم فروش داشته که مجموع آن بعد از دو هفته در 26 سینما از مرز 200 میلیون تومان گذشته است.

سرتیپی هم چنین فروش فیلم «مرهم» به کارگردانی علیرضا داوونژاد را مجموعا 220 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: این فیلم در 9 سینما در حال نمایش است و در پنج شنبه و جمعه گذشته 19 میلیون تومان فروخته است.

وی فروش فیلم «شرط اول»به کارگردانی مسعود اطیابی را نیز بعد از 15 روز در 15 سینما حدود 60 میلیون تومان اعلام کرد.


[ شنبه 90/3/21 ] [ 12:20 عصر ] [ حسین ]

نشست پرسش و پاسخ فیلم «جرم» ساخته مسعود کیمیایی در باشگاه فیلم فرهنگسرای رازی یازدهم خرداد ماه با حضور مسعود کیمیایی و بازیگران فیلم حامد بهداد، شبنم درویش و اکبر معززی و با حضور جواد طوسی منتقد سینما برگزار شد.

- مسعود کیمیایی دغدغه و دلیل اصلی ساخت فیلم جدیدش را اضطرابی عنوان کرد که بخشی از زندگی مردم شده و جرم این اضطراب را با آدم ها و داستان آدم هایش نمایش و منتقل می کند. اضطرابی که از دوران مشروطیت تا کنون با مردم و زندگیشان همراه بوده و نمی توان در این شرایط فیلم یا رمان آرام نوشت و عاشقانه ها حتی پر از اضطرابی است که دست بردار زندگی نیست و ریشه های عمیق دارد.

- شبنم درویش در مورد نقشش در فیلم «جرم» گفت: اکثر مردم فکر می کنند زنان در سینمای کیمیایی نقش منفعلی دارند اما در واقع زنان کوتاه و موجز در زندگی قهرمان فیلم موثرند. این ملیحه است که به رضا سرچشمه خط می دهد که باید چکار کند و انتخاب دیگری به غیر از آرمان خودش ندارد.

- شخصیت ناصر چقدر تداعی کننده سید در فیلم «گوزن ها» کیمیایی است؟ این سوالی بود که جواد طوسی به عنوان اولین سوال از حامد بهداد درباره نقشش پرسید؟ بهداد در پاسخ به جواد طوسی گفت: این که بر روی پرده می بینید، تاثیری است که از بهروز وثوقی عزیز دارم، به هیچ عنوان تقلید نیست. اما باید بگویم بازیگر تمام فیلم های مسعود کیمیایی خود کیمیایی است . شاید نظری به سید «گوزن ها» هم داشتم. سال ها بود تیم این فیلم ها تکرار نشده بود و سال ها بود که مردم دلشان برای این تیم دو نفره تنگ شده بود. اگر گوشه چشمی به نقش سید داشتم در واقع ادای دین ام را به «گوزن ها» و کیمیایی ادا کردم. موقعی که آقای کیمیایی دیالوگ های «جرم» را برایم می خواند، من ما به ازای آن یک دیالوگ از فیلم های قبلش می گفتم. آقای کیمیایی گفت من تنها یک شعر بلدم و همیشه همان شعر را می گویم. اگر فکر می‌کنید در اجرای نقشم خوب هستم، من کاری نکردم. بازیگر اصلی آقای کیمیایی بود. من فقط آماده و محیای سینمای کیمیایی بودم.

- اکبر معززی بعد از احوالپرسی با بچه های هم محله ای قدیمش از آشناییش با مسعود کیمیایی گفت و این که آن قدر با هم بوده و زندگی کرده اند که برای نقش هایش دیگر توضیحی از آقای کیمیایی نمی خواهد و تنها یا ایما و اشاره نقشش را می فهمد.

- مسعود کیمیایی در جواب به این سوال که آیا او یک فیلمساز مولف است گفت: هر آدمی چهار چوبی برای فکر کردن دارد. بعضی اوقات با خودش قهر می کند و بعضی اوقات آشتی است. یک سینماگر یا حتی یک شاعر با تمام هستی ذهنی خودش اثرش را بوجود می آورد و اگر قرار باشد از بیرون ذهن چیزی بر او تاثیر بگذارد، از مولف بودن دور می شود. در واقع آن چه از بیرون بیاید تالیف نیست. تالیف بخش عمده یک هنرمند است.

- چرا رضا سرچشمه شخصیت اصلی داستان از ابتدا یک هدف سیاسی نداشت؟ این سوال را یکی از حاضرین در جلسه از مسود کیمیایی پرسید. کیمیایی در جواب گفت: حس نکردی؟ رضا در زندان آرام آرام به جایی می رسد که نظرش درباره اطرافش حتی اسلحه اش عوض می شود. از زندان که بیرون می آید، ساعت می خرد که یعنی زمان برایش معنا پیدا می کند. عینک می خرد، روزنامه ورق می زند. زیبایی کاراکتر پردازی در تغییر است.

- در طراحی صحنه «جرم» گاهی نشانه هایی از امروز به چشم می خورد. این نشانه ها از چشم حاضرین دور نماند و کیمیایی درباره اش گفت: هم فیلم و هم نگاه شما باید وسعت بیشتری داشته باشد. دیدن پراید در فیلم قضاوت فیلم و اثر نیست. وقتی شما یک رمان شاهکار می خوانید که در کاغذ کاهی چاپ شده و اتفاقاً سه صفحه اش هم چاپ نشده، آن را کنار نمی گذارید و به خواندنش ادامه می دهید و صفحه هایی را که نیست حدس می زنید. کیمیایی در ادامه گفت: دلیل بی رنگ بودن و دوبله فیلم انتقال داستان به سالهای قبل بود چر اکه ابتدا قرار بود داستان در زمان حال اتفاق بیفتد. اما اجازه ساخت فیلم را به شرط بردن داستان به زمان قبل داده اند. وقتی داستان به زمان گذشته موکول شد با بی رنگ کردن و دوبله خواستیم مردم را به خاطره سینما در آن دهه ببریم و حال و هوای آن دوران را به تماشاگر منتقل کنیم. فرم کار است که فضا می سازد و فضا ما را به هدف نزدیک می کند.

- جواد طوسی در ادامه صحبت کیمیایی گفت: وجود پراید و نشانه های امروز از نگاه دوربین کیمیایی دور نمی ماند. فکر نمی کنید در این کار تعمدی وجود داشته که ببینده سراغ داستان را در زمان و تاریخ دیگری بگیرد؟
- کیمیایی در ادامه درباره قهرمانان چاقو به دست ش گفت: من این اشخاص را می شناسم و جور دیگر هم بلد نیستم فیلم بسازم.

- در پایان جلسه حامد بهداد در حضور حاضرین از مسعود کیمیایی قول گرفت تا یک بار دیگر نقشی به او در فیلم هایش بدهد و کیمیایی گفت: بهداد از بهترین هاست و رفتارش سینماگونه است و آدم را به یاد خوب های سینما می اندازد، چرا که حسش مال خودش است. حسش از قلبش به چشمش می آید که ایرانی ایرانی است.

















  • [ شنبه 90/3/14 ] [ 5:1 عصر ] [ حسین ]

    پنجمین مراسم فرش قرمز سایت "سینمای ما" برای افتتاحیه اکران عمومی «جرم» مسعود کیمیایی برگزار شد. از ویژگی‌های این مراسم، حضور اهالی رسانه و مطبوعاتی‌ها و عکاسان در برنامه و پوشش خبری و تصویری متنوع و حرفه‌ای این برنامه در رسانه‌ها، سایت‌ها و خبرگزاری‌های مختلف بود که تا امروز بی سابقه و صاحب رکوردی غبطه انگیز و استثنایی است.

     
     


     
     


     
     


     
     


     
     


     
     


     
     


       
     

     





















    [ شنبه 90/3/14 ] [ 3:33 عصر ] [ حسین ]


    شیلا خداداد، مهدی ماهانی، بهاره افشاری، جمشید هاشم‌پور و نیکی کریمی و حدیثه السادات مدنی بازیگران این فیلم هستند. فیلم سینمایی «خیابان بیست و چهارم» داستان مرد جوانی است که به ظاهر عاشق خانواده است اما خانواده‌ای با نظام و قواعد ساخته شده خودش، او زندگی را برای نظم می‌خواهد. این بینش و تعارض او با نظام‌های عادی زندگی، اتفاقاتی را بین او و همسر و فرزندش پیش می‌آورد.

    عوامل این فیلم عبارتند از نویسنده و کارگردان: سعید اسدی، سرمایه‌گذار و مجری طرح: مؤسسه رسانه‌ای روزنه ارتباط، مدیر فیلمبرداری: حسن کریمی، مدیر تولید: غلامرضا گمرکی، مشاور تولید: یوسف صمدزاده، صدابردار: حسن زاهدی، طراح صحنه و لباس: آیدین ظریف.

    سعید اسدی فیلم‌های سینمایی «عشق گمشده»، «آواز قو»، «تلافی» و «سیب سرخ حوا» را در کارنامه دارد.




    انونس
     
     


     
     


     
     


     
     


     
     


     
     


     
     


    [ شنبه 90/2/17 ] [ 12:37 عصر ] [ حسین ]
              

    .: Weblog Themes By Pichak :.

    درباره وبلاگ

    وبلاگ فیلم ، بازیگر ها جشن ها و اخبار داغ سینمای ایران
    آرشیو مطالب
    امکانات وب