سفارش تبلیغ
صبا ویژن
قالب وبلاگ
پتی آباد سینمای ایران
 
لینک دوستان
خانه سینما گزارش فروش 58 فیلم‌های سینمایی که در سال 1388 اکران شدند را منتشر کرد. خانه سینما گزارشی از فروش فیلم‌های سینمایی در سال 1388 منتشر کرده که در زیر می‌خوانیم:
یکی از اتفاقات ویژه سینما در سال 1388 تعداد فیلم‌های سینمایی بود که در این سال روی پرده رفت. در این میان فروش 12 فیلم بالای یک میلیارد تومان و فروش رکورد شکن «اخراجی‌ها2» سینمای ایران را در زمینه فروش و اکران فیلم‌های سینمایی وارد مسیر تازه‌ای کرد، هرچند که همچنان تعداد زیادی فیلم در انتظار اکران هستند و در میان فیلم‌هایی که امسال اکران شدند می‌توان نمونه‌هایی را یافت که فروش آن‌ها حتی به 5 میلیون تومان نرسیده است. در سال 1388، 58 فیلم سینمایی اکران شد.
تعداد سالن‌های سینما و شرایط اکران فیلم های سینمایی همواره رابطه نزدیک و تنگاتنگی با هم داشتند، به گونه‌ای که بسیاری از کارشناسان فروش نسبتاً بالای فیلم‌های سینمایی را در سال 1388 به سه عامل راه‌اندازی پردیس‌های سینمایی و فعالیت این سالن‌های سینما در مناطق مختلف شهر تهران دیگری موفقیت شورای صنفی نمایش و دست آخر حمایت های سینما شهر در تامین کپی فیلم همزمان برای شهرستان‌ها مربوط می‌دانند.
در حال حاضر بر اساس آماری که از سوی موسسه سینماشهر اعلام شده است، 212 سالن سینمای فعال در ایران وجود دارد که مجموع این سالن‌ها 131044 صندلی دارند. نکته قابل توجه اینکه تعداد سالن‌های موجود غیرفعال بیشتر از سالن‌های فعال است. 215 سالن غیرفعال سراسر ایران 106985 صندلی دارد و 6 سینمای نیمه‌فعال هم در ایران موجود است که 3200 صندلی دارد.

* «اخراجی‌ها2»
ابتدای سال 1388 سینماهای سراسر کشور شلوغ‌ترین مقطع فعالیت را پشت سر گذاشتند. اکران «اخراجی‌ها2» در حالی که تبلیغات گسترده‌ای در مورد آن صورت گرفته بود در نوروز آغاز شد.
«اخراجی‌ها2» پس از 79 روز اکران در 29 سینما به فروش 3 میلیارد و 800 میلیونی در تهران و 4 میلیارد و 700 میلیونی در شهرستان دست پیدا کرد که مجموع فروش آن به 8 میلیارد و 500 میلیون تومان رسید.
این فیلم با موضوع دفاع مقدس روایتی است کمدی از اسیر شدن تعدادی رزمنده جنگ تحمیلی ایران و عراق و قسمت دوم فیلم سینمایی «اخراجی‌ها» محسوب می‌شود.

* «دو خواهر»
«دوخواهر» به کارگردانی محمد بانکی پس از 90 روز نمایش در 22 سینما، 1 میلیارد و 350 میلیون تومان در تهران و 1 میلیارد و 275 میلیون تومان در شهرستان‌ها و در مجموع 2 میلیارد و 625 میلیون تومان فروخت.
بانکی در این فیلم از محمدرضا گلزار در دو نقش استفاده کرده است. این فیلم ماجرای مردی است که با دو خواهر ارتباط برقرار می‌کند و دست آخر دست او برای این خواهرها رو می‌شود.

* «زندگی شیرین»
«زندگی شیرین» به کارگردانی قدرت‌الله صلح‌میرزایی به مدت 62 روز در 24 سینما اکران شد و در نهایت 880 میلیون تومان در تهران و 1 میلیارد و 275 میلیون تومان در شهرستان‌ها و در مجموع 2 میلیارد و 625 میلیون تومان فروخت. صلح‌میرزایی در این فیلم به سبک کارهای چند سال اخیر خود با جواد رضویان کار کرده و داستان مرد خواننده‌ای را روایت می‌کند که ورود برادر دوقلوی او به ایران دردسرهایی را برایش به وجود می‌آورد.

* «درباره الی...»
«درباره الی...» به کارگردانی اصغر فرهادی یکی از فیلم‌های نوروزی سال 1388 بود که اتفاقاتی غیر منتظره در جریان اکران فیلم زمان نمایش آن را به اواخر خرداد 1388 موکول کرد. برخی همین مساله را یکی از دلایل جدی بالا نرفتن مجموع فروش فیلم از 2 میلیارد تومان عنوان می‌کنند.
«درباره الی...» بعد از 99 روز نمایش در 25 سالن 1 میلیارد و 200 میلیون تومان در تهران و 800 میلیون تومان در شهرستان ها و در نهایت 2 میلیارد تومان فروخت. فیلم تحسین شده اصغر فرهادی ماجرای سفر پرحاشیه و اتفاق چند دوست به صورت دسته جمعی به شمال کشور است؛ سفری که اتفاقات غیر منتظرهای را پیش روی مسافران قرار می‌دهد.

* «پسر تهرونی»
«پسر تهرونی» ساخته کاظم راست‌گفتار پس از 78 روز اکران در 25 سالن به فروش 950 میلیون تومان در تهران و 900 میلیون تومان در شهرستان ها و در مجموع 1 میلیارد و 850 میلیون تومان دست پیدا کرد.
آنچه به عنوان خلاصه قصه فیلم منتشر شده عبارتست از: سروش تهرانی به تازگی از آمریکا برگشته و پدرش اصرار به ازدواج او دارد. اما سروش که در گذشته 5 بار شکست عشقی خورده حاضر به ازدواج نیست.

* «خروس جنگی»
«خروس جنگی» به کارگردانی مسعود اطیابی یکی دیگر از فیلم های میلیاردی سال 1388 است. این فیلم بعد از 95 روز نمایش در 21 سالن در تهران 920 میلیون تومان و در شهرستان 850 میلیون تومان و در مجموع 1 میلیارد و 780 میلیون تومان فروخت.
مسعود اطیابی این فیلم را با بازی مریلا زارعی و رضا عطاران درباره زن و شوهری است که تصمیم می‌گیرند مدتی جای‌شان را با هم عوض کنند، قرار گرفتن در جایگاه یکدیگر برای هر کدام ماجرایی را بوجود می‌آورد.

*«نیش زنبور»
«نیش زنبور» به کارگردانی حمیدرضا صلاحمند در مدت 72 روز اکران در 25 سینما، 950 میلیون تومان در تهران، 800 میلیون تومان در شهرستان و در مجموع 1 میلیارد و 750 میلیون تومان فروخت.
این فیلم درباره دو دوست از دو طبقه اقتصادی و اجتماعی متفاوت است که روزگار خوبی را با یکدیگر گذرانده‌اند اما جریانی تازه ارتباط قدیمی آن‌ها را وارد فضای تازه‌ای می‌کند.

* «سوپراستار»
نخستین رقم فروش میلیاردی در سینمای ایران به نام فیلمی از تهمینه میلانی ثبت شده است.
«آتش بس» اولین فیلمی بود که در تاریخ سینمای ایران فروش آن از مرز یک میلیارد تومان گذشت. این کارگردان سال 88 «سوپراستار» را در نوروز روی پرده داشت. فیلمی که بعد از 79 روز اکران در 25 سینما در تهران 900 میلیون تومان و 700 میلیون در شهرستان‌ها و 1 میلیارد و 600 میلیون تومان در مجموع فروخت.
این فیلم با بازی شهاب حسینی در نقش سوپراستار فیلم داستان یک بازیگر ستاره سینماست که ورود دختری نوجوان به زندگی او، مسیر زندگی‌اش را تغییر می‌دهد.

* «بی‌پولی»
«بی‌پولی» دومین فیلم سینمایی حمید نعمت‌الله، پس از 79 روز اکران در 25 سینما در تهران 800 میلیون تومان، در شهرستان‌ها 750 میلیون تومان و در مجموع 1 میلیارد و 550 میلیون تومان فروخت. این فیلم کمدی با بازی لیلا حاتمی و بهرام رادان در نقش‌های اصلی ماجرای زن و شوهری است که در ابتدای زندگی تا مرز فقر پیش می‌روند.

* «کتاب قانون»
«کتاب قانون» که به عنوان اولین فیلم رفع توقیف شده در مدیریت جدید سینمایی روی پرده رفت و در تهران 950 میلیون تومان و در شهرستان‌ها 450 میلیون تومان و در مجموع 1 میلیارد و 500 میلیون تومان فروش داشت. این ساخته مازیار میری نگاهی انتقادی به دیدگاه برخی افراد در ایران به دین و دینداری دارد. فیلم ماجرای مسلمان شدن زنی مسیحی و حضور او در ایران به عنوان همسر مردی ایرانی است.

* «محاکمه در خیابان»
«محاکمه در خیابان» که به عنوان تازه‌ترین فیلم مسعود کیمیایی در 22 سالن به مدت 72 روز اکران شد و در تهران 600 میلیون تومان و در شهرستان‌ها 400 میلیون تومان و در مجموع 1 میلیارد تومان فروخت. این فروش بالاترین میزان فروش بر ای فیلم‌های مسعود کیمیایی در سال‌های اخیر محسوب می‌شود. این فیلم کیمیایی هم در مدح و ثنای رفاقت است. فیلمی با حضور پولاد کیمیایی در نقش اصلی که ماجرای مطلع شدن دامادی را از خیانت همسرش ساعاتی قبل از برگزاری مراسم عروسی روایت می‌کند.

* «حلقه‌های ازدواج»
«حلقه‌های ازدواج» به کارگردانی شاهین باباپور بعد از 47 روز نمایش در 19 سالن در تهران 550 میلیون تومان و در شهرستان‌ها 240 میلیون تومان و در مجموع 1 میلیارد تومان فروخت. آنچه در قالب خلاصه داستان این فیلم مطرح شده به این شرح است: "فیلم داستان جوانی به نام حمید است که در یک شرکت بزرگ کار می‌کند. در شرکت اتفاق‌هایی می‌افتد که موقعیت شغلی و زندگی خانوادگی او را به خطر می‌اندازد.

پرونده فیلم های میلیاردی سال 1388 با 12 فیلمی که از آنان نام برده شد، به پایان رسید و باقی فیلم‌های اکران شده از رسیدن به فروش میلیاردی بازماندند.

* «کیش و مات»
«کیش و مات» ساخته جمشید حیدری و با فضای کمدی پس از 46 روز اکران در 21 سینما در تهران 530 میلیون تومان و در شهرستان‌ها 450 میلیون تومان و در مجموع 980 میلیون تومان فروخت. این فیلم داستان جوانی به نام بهروز است که دست به هر کاری می‌زند شکست می‌خورد و دست به خودکشی می‌زند اما نجات پیدا می‌کند و این شروعی تازه برای او است.

* «آقای هفت رنگ»
«آقای هفت رنگ» ساخته شهرام شاه‌حسینی برخلاف انتظارات سازندگان به فروش میلیاردی دست پیدا نکرد و بعد از 49 روز نمایش در 23 سالن در تهران 390 میلیون تومان و در شهرستان‌ها 375 میلیون تومان و در مجموع 765 میلیون تومان فروخت.
داستان فیلم به این شرح است: مردی که به قصد دزدی وارد خانه‌ای می‌شود، به طور اتفاقی به دومین ازدواج پنهان یکی از مسئولین شورای محل پی می‌برد.

* «دختر میلیونر»
«دختر میلیونر» ساخته اکبر خامین به مدت 54 روز در 14 سینما در تهران اکران شد و فروش تهران آن به 385 میلیون تومان و فروش شهرستان‌ها به 250 میلیون تومان و در مجموع 635 میلیون تومان فروخت.

* «دلخون»
«دلخون» به کارگردانی محمدرضا رحمانی 46 روز در 16 سالن اکران و در تهران 300 میلیون تومان و در شهرستان‌ها 290 میلیون تومان و در مجموع 590 میلیون تومان فروخت.
در خلاصه داستان دلخون آمده است: عماد که همسرش را به قتل رسانده منتظر اجرای حکم اعدام است، اما با ورود وکیل تسخیری و پیشنهاد غافلگیرکننده او مسیر داستان تغییر پیدا می‌کند.

* «هر شب تنهایی»
«هر شب تنهایی» ساخته رسول صدرعاملی هم با همین میزان فروش کل از پرده سینماهای تهران و شهرستان پایین آمد. این فیلم که به مدت 48 روز در 10 سینما روی پرده بود در تهران 400 و در شهرستان‌ها 190 میلیون تومان فروش داشت. این فیلم صدرعاملی یکی از سه فیلم این کارگردان درباره زائران امام رضا(ع) است. فیلم با بازی لیلا حاتمی و حامد بهداد ماجرای سفر زن و شوهری به مشهد است.

* «پستچی سه بار در نمی‌زند»
«پستچی سه بار در نمی‌زند» به کارگردانی حسن فتحی پس از 45 روز نمایش در 20 سالن در تهران 400 میلیون و در شهرستان‌ها 180 میلیون و در مجموع 580 میلیون تومان فروخت. این فیلم در فضای وحشت سه دوره از تاریخی را به تصویر می‌کشد و روابط افراد را در این دوره‌ها مورد توجه قرار می‌دهد.

* «چشمک»
«چشمک» به کارگردانی جهانگیر جهانگیری طی 39 روز اکران در 21 سینما در تهران 300 میلیون تومان و در شهرستان‌ها 250 میلیون تومان و در مجموع 550 میلیون تومان فروخت. این فیلم ماجرای هستی با بازی افسانه بایگان به عنوان زنی مرفه است که با توجه به مشکلات خانوادگی از همسرش جدا شده و این جدایی او را در مسیر دشواری قرار می‌دهد.

* «وقتی همه خوابیم»
«وقتی همه خوابیم» به کارگردانی بهرام بیضایی در نوروز 1388 اکران شد و پس از 80 روز اکران در 18 سینما در تهران 330 میلیون و در شهرستان‌ها 170 میلیون و در مجموع 500 میلیون تومان فروخت. این فیلم بعد از فیلمنامه‌های متعدد بهرام بیضایی در فضای فیلم در فیلم نخستین کار او در این فضا است که برخی مسائل پشت پرده سینما را به بهانه زندگی یکی از بازیگران اصلی فیلم روایت می‌کند.

* «بیست»
«بیست» سومین فیلم سینمایی عبدالرضا کاهانی که آن هم جزو فیلم‌های اکران نوروزی بود، به عنوان اولین فیلم این کارگردان که سپیدی پرده اکران عمومی را به خود دید، در 61 روز اکران در 17 سینما در تهران 260 میلیون تومان و در شهرستان‌ها 150 میلیون تومان و درمجموع 410 میلیون تومان فروخت. این فیلم پربازیگر داستان کارکنان رستورانی است که برای نجاب رستوران از تعطیلی باید در مدت 20 روز همه تلاش خود را انجام دهند.

* «امشب شب مهتابه»
«امشب شب مهتابه» به کارگردانی محمدهادی کریمی، پس از 95 روز اکران در 21 سینما، در تهران 250 میلیون تومان و در شهرستان‌ها 170 میلیون تومان و در مجموع 220 میلیون تومان فروخت. این فیلم با بازی مهناز افشار داستان زن و شوهری است که شوهر به دلیل ابتلا به سرطان در آستانه مرگ است و حالا پیش از مرگ بازگشت به سرزمین قدیمی بهانه‌ای است برای مرور گذشته این فرد.

* «پاتو زمین نذار»
«پاتو زمین نذار» ساخته ایرج قادری طی 42 روز و در 14 سالن در تهران 135 میلیون و در شهرستان‌ها 150 میلیون تومان و در مجموع 285 میلیون تومان فروخت.
این فیلم داستان مردی است که از قدرت و وضعیت مالی خوبی برخوردار است اما اتفاقی برای او رخ می‌دهد که زندگی او دچار تغییر می‌شود.

* «حریم»
«حریم» به کارگردانی رضا خطیبی طی 38 روز در 14 سالن اکران شد. این فیلم که در ژانر وحشت معرفی شده و برای تماشاگران آن رده سنی تعیین شد، در تهران 170 میلیون تومان و در شهرستان‌ها 100 میلیون تومان و در مجموع 270 میلیون تومان فروخت. این فیلم با بازی حمید فرخ‌نژاد داستان یک روستا است که در تصرف اشباح قرار دارد تا از میراث روستا حمایت کنند.


* «تردید»
«تردید» دومین فیلم واروژ کریم‌مسیحی که بعد از نزدیک به 20 سال از ساخت فیلم اول این کارگردان تولید شد، در 55 روز نمایش در 13 سالن سینما در تهران 225 میلیون تومان و در شهرستان‌ها 40 میلیون تومان و در مجموع 265 میلیون تومان فروخت. واروژ کریم‌مسیحی این فیلم را بر اساس اقتباسی از هملت ساخت. فیلم داستان پسری است که به راز مرگ پدر خود پی می‌برد.


* «خاک آشنا»
«خاک آشنا» به کارگردانی بهمن فرمان‌آرا که بالاخره بعد از حرف و حدیث‌های بسیار و حذفیات متعدد فیلم امکان نمایش عمومی به دست آورد، در 46 روز نمایش در 8 سینما، 150 میلیون تومان در تهران و 30 میلیون تومان در شهرستان‌ها و 180 میلیون تومان در کل فروش داشت. فیلم فرمان‌آرا حکایتی است از زندگی نویسنده‌ای که مدت‌ها است گوشه‌نشینی اختیار کرده است.

* «شبانه»
«شبانه» ساخته مشترک کیوان علی‌محمدی و امید بنکدار، که از سال 1384 انتظار نمایش عمومی را می‌کشید بالاخره به عنوان فیلمی که تصویر هدیه تهرانی را بعد از مدت‌ها روی پرده سینما منعکس می‌کند، توانست از فروش‌های بسیار اندک رهایی یابد. این فیلم پس از 26 روز اکران در 12 سالن در تهران 100 میلیون، در شهرستان‌ها 70 میلیون و در مجموع 170 میلیون تومان فروخت.
شبانه روایتی است از حضور چند دوست در یک مهمانی و اتفاقاتی که در ذهن شخصیت‌های داستان شکل می‌گیرد.

* «کلبه»
«کلبه» به کارگردانی جواد افشار در تهران و شهرستان‌ها 60 میلیون تومان و در مجموع 120 میلیون تومان فروخت. این فیلم افشار سفر چهار دوست را به شمال کشور و اتفاقاتی که برای آنان در جریان این سفر رخ می دهد را روایت می‌کند.

* «تردست»
«تردست» ساخته محمدعلی سجادی پس از 28 روز نمایش در 20 سالن سینما 65 میلیون تومان در تهران، 45 میلیون تومان در شهرستان‌ها و در نهایت 110 میلیون تومان فروخت. فیلمی که بعد از مدت‌ها توقیف بالاخره امکان نمایش عمومی را به دست آورد. بازگشت روح مادر پسری به زندگی او، پسر را در برخورد با مسائل زندگی در شرایط تازه‌ای قرار می‌دهد.

* «تاکسی نارنجی»
«تاکسی نارنجی» به کارگردانی ابراهیم وحیدزاده بعد از 28 روز اکران در 19 سالن در تهران 75 میلیون تومان و در شهرستان‌ها 35 میلیون تومان و در مجموع 110 میلیون تومان فروخت. آزیتا حاجیان در این فیلم در نقش راننده تاکسی زنی ظاهر شده که در جزیره کیش کار رانندگی انجام می‌دهد.

* «هرچی تو بخوای»
«هرچی تو بخوای» به کارگردانی محمد متوسلانی بعد از 49 روز اکران در 14 سالن سینما در تهران 70، در شهرستان‌ها 35 و در مجموع 105 میلیون تومان فروخت.


* «خواب لیلا»
«خواب لیلا» هم مدت‌ها انتظار اکران را کشید تا اینکه فرصت نمایش در 15 سالن را به مدت 23 روز به دست آورد. این فیلم در تهران 70 میلیون و در شهرستان‌ها 30 میلیون و در مجموع 100 میلیون تومان فروخت. این فیلم در ژانر وحشت است و داستان مواجه دختری با بازی لیلا زارع را با موجودی خیالی روایت می‌کند.

* «شکار روباه»
«شکار روباه» ساخته مجید جوانمرد در 23 روز و در 10 سالن سینما در تهران 45 میلیون تومان و در شهرستان‌ها 50 میلیون تومان و در مجموع 95 میلیون تومان فروخت.

* «صداها»
«صداها» ساخته فرزاد موتمن که درجریان اکران، سرو صدایی داشت طی 27 روز و با در اختیار داشتن 4 سالن در تهران 65 میلیون تومان و در شهرستان‌ها 25 میلیون تومان و در مجموع 90 میلیون تومان فروخت.
صداها داستان قتلی است که در ساختمانی سه طبقه اتفاق می‌افتد و هر یک از ساکنین را به نوعی درگیر می‌کند.

* «18-»
«18-» در 23 روز نمایش در 9 سالن سینما در تهران 40 میلیون و در شهرستان‌ها 50 میلیون و در مجموع 90 میلیون تومان فروخت.

* «محافظ»
«محافظ» ساخته محمدجواد کاسه‌ساز در گروه فرهنگی روی پرده رفت و در 10 روز اکران در 11 سینما در تهران 25 میلیون تومان و در شهرستان‌ها 40 میلیون تومان و در مجموع 65 میلیون تومان فروخت.

* «پنجمین سوار سرنوشت»
«پنجمین سوار سرنوشت» به کارگردانی سعید مطلبی بعد از 30 سال توقیف در 3 سالن سینما روی پرده رفت و در تهران 20 میلیون تومان و در شهرستان‌ها 40 میلیون تومان و در مجموع 60 میلیون تومان فروخت.

* «تنها دوبار زندگی می‌کنیم»
«تنها دوبار زندگی می‌کنیم» به کارگردانی بهنام بهزادی که بعد از دو سه سالی فرصت نمایش به دست آورد، بعد از 36 روز اکران در 6 سالن در تهران 45 میلیون تومان، در شهرستان‌ها 15 میلیون تومان و در مجموع 60 میلیون تومان فروخت. این فیلم ماجرای مردی است که در آستانه خودکشی می‌خواهد تسویه حساب‌هایی انجام دهد اما ورود دختری جوان به زندگی این مرد، مسیر او را تغییر می‌دهد.


* «ماجراهای اینترنتی»
«ماجراهای اینترنتی» به کارگردانی حسین قناعت در تهران 30 میلیون، در شهرستان‌ها 20 میلیون و در مجموع 50 میلیون تومان فروخت. این فیلم با بازی بهاره رهنما داستان حضور معلمی جوان را در یکی از روستاهای شمال کشور و ارتباط او با دانش‌آموزانش را روایت می‌کند.


* «شوریده»
«شوریده» ساخته محمدعلی سجادی پس از 20 روز نمایش در 9 سالن در تهران 25 میلیون تومان و در شهرستان‌ها 25 میلیون تومان و در مجموع 50 میلیون تومان فروخت.

* «تهران انار ندارد»
مستند «تهران انار ندارد» به کارگردانی مسعود بخشی که فقط در تهران روی پرده رفت، 35 میلیون تومان فروخت و اتفاق تازه‌ای را در زمینه اکران فیلم‌های مستند رقم زد. این فیلم تهران را به لحاظ تاریخی در صد سال گذشته مورد توجه قرار می‌دهد.


* «حیران»
«حیران» به کارگردانی شالیزه عارف‌پور طی 18 روز اکران در دو سینما در تهران 25 میلیون تومان و در شهرستان 10 میلیون تومان و در مجموع 35 میلیون تومان فروخت.

* «آخرین ملکه زمین»
«آخرین ملکه زمین» به کارگردانی محمدرضا عرب بعد از سه سال رنگ پرده به خود دید و در مدت 40 روز اکران در 5 سینما در تهران 20 میلیون تومان و در شهرستان‌ها 10 میلیون تومان و در مجموع 30 میلیون تومان فروخت.

* «چهره به چهره»
«چهره به چهره» به کارگردانی علی ژکان هم در تهران 10 میلیون تومان و در شهرستان‌ها 20 میلیون تومان و در مجموع 30 میلیون تومان فروخت. این فیلم به مدت 36 روز در 12 سینما اکران شد. این فیلم حکایتی است از زندگی دوگانه یک مرد در دو موقعیت متفاوت.


* «استشهادی برای خدا»
«استشهادی برای خدا» ساخته علیرضا امینی در 35 روز نمایش و با در اختیار داشتن 6 سالن سینما در تهران 18 میلیون تومان و در شهرستان‌ها 12 میلیون تومان و در مجموع 30 میلیون تومان فروخت. سوزن‌بانی در آستانه مرگ به روستای قدیمی بازمی‌گردد تا از همه حلالیت بگیرد اما یافتن همسر قدیمی‌اش برای حلالیت گرفتن کار او را دشوار می‌کند.

* «ماه‌وش»
«ماه‌وش» به کارگردانی محمد درمنش طی 27 روز اکران در 15 سالن سینما در تهران 22 میلیون تومان و در شهرستان‌ها 8 میلیون تومان و در مجموع 30 میلیون تومان فروخت. بازگشت خواننده‌ای قدیمی به ایران بعد از انقلاب اسلامی و نمایش تحولات کشور در این مدت قصه اصلی فیلم است.

* «پنالتی»
«پنالتی» به کارگردانی انسیه شاه‌حسینی طی 25 روز اکران در 6 سالن در تهران و شهرستان‌ها 15 میلیون تومان و در مجموع 30 میلیون تومان فروخت. این فیلم داستان مردمان آبادان است که برای گرفتن خانه از شرکت نفت تیم فوتبالی تشکیل می‌دهند.

* «کینه2»
«کینه2» که در جریان اکران فیلم‌های خارجی فقط در تهران اکران شد، 27 میلیون تومان فروخت.

* «شاعر زباله‌ها»
«شاعر زباله‌ها» به کارگردانی محمد احمدی که اکران آن تا روزهای پایانی سال 88 ادامه داشت، در تهران 20 میلیون و در شهرستان‌ها 5 میلیون تومان و در مجموع 25 میلیون تومان فروخت.

* «در میان ابرها»
«در میان ابرها» به کارگردانی روح‌الله حجازی در تهران 13 میلیون تومان و در شهرستان‌ها 7 میلیون تومان و در مجموع 20 مییلیون تومان فروخت.

* «به کبودی یاس»
«به کبودی یاس» به کارگردانی جواد اردکانی پس از 14 روز نمایش در 5 سالن در تهران 8 میلیون و در شهرستان‌ها 7 میلیون تومان و در مجموع 15 میلیون تومان فروخت.

* «شب حورا»
«شب حورا» به کارگردانی شهاب ملت‌خواه در تهران 8 میلیون، در شهرستا‌ن‌ها 7 میلیون و در مجموع 15 میلیون تومان فروخت.

* «خانه روشن»
«خانه روشن» به کارگردانی وحید موساییان فقط در تهران اکران شد و 12 میلیون تومان فروخت.

* «آن سوی رودخانه»
«آن سوی رودخانه» ساخته عباس احمدی مطلق در تهران اکران شد و سه و نیم میلیون تومان فروخت.

* «دره اله»، «سینه سرخ» و «گوآنتانامو»
«دره اله» در شهر تهران 2.5 میلیون تومان، «سینه سرخ» به کارگردانی پرویز شیخ‌طادی در تهران 1.5 میلیون تومان و «گوآنتانامو» در شهرتهران 4 میلیون تومان فروخت.


[ یکشنبه 89/1/8 ] [ 12:24 عصر ] [ حسین ]

شهاب حسینی
بازیگر سینمای ایران به تازگی گفت وگویی کرده ودربخشهایی از این گفت وگو درباره حضورش
درفیلمهایی چون درباره الی ،آنا هیتا و..... سخن گفته است .


در خارج دروغگویی نوعی بیماری روانی است
شهاب حسینی درباره شخصیت احمد درفیلم درباره الی گفته :احمد در جامعه‌ای
بوده که با حداقل دروغ و ریا زندگی و به آن شرایط عادت کرده و آن‌جور شکل
گرفته است. تعادلی که در احمد وجود داشت این بود که احساساتش را کنترل
می‌کرد و با تعمق و منطق جلو می‌رفت. جهان، جهان گفت‌وگو است و با شلوغ
بازی نمی‌توان مخاطب برای حرف‌ها پیدا کرد. کاش مؤسسات توریستی بتوانند
موجبات سفر راحت را فراهم کنند تا جامعه ایران بتواند راحت‌تر سفر کند و
مردم بیشتر با جهان ارتباط داشته باشند و با خلقیات آنها آشنا شوند. در
آنجا دروغگویی نوعی بیماری روانی تلقی می‌شود و الکی نوشابه برای کسی باز
نمی‌کنند.


درباره الی یکی از بهترین فیلمهای تاریخ سینماست
شهاب حسینی در پاسخ به این سوال که کاراکتر احمد در «درباره‌الی...» اوج
بازی زیرپوستی شما بود که در فیلم‌های دیگر هم وجود داشت و در این فیلم
تکمیل شد. چقدر فضا و چقدر اراده شخصی شما تاثیرگذار بود؟ می گوید :

ما
در فضایی کار می‌کردیم که خیلی ایده‌آل بود. «درباره‌الی...» یکی از
بهترین فیلم‌های ساخته شده در تاریخ ایران است و به خاطر تفکر ساختاری که
پشت فیلم وجود داشت، موفق شد. کدام فیلم سینمایی را در ایران می‌شناسید که
از 2 ماه قبل بازیگرانش را جمع کند و تمرین تئاتری کنند، آن هم تمرین
صحنه‌هایی که در فیلم وجود ندارد. مثل تلفن صابر به ترانه علیدوستی... .
یا مثل تلفن من به سپیده که از او می‌خواهم یک دختر مثل خودش برایم پیدا
کند. این موارد به شخصیت‌ها بعد می‌داد.


در فیلم درباره الی پست من مدافع بود
در «درباره‌الی...» همه پست‌ها مشخص بود. تیم می‌دانست باید چکار کند، من هم به‌عنوان یک مدافع در تیم بودم و به فکر گلزنی نبودم.

 فرهادی با زیرکی تمام انگشت گذاشته روی این بزرگ‌ترین نقطه ضعفمان
وی
درادامه می گوید :ما تصمیم داشتیم یک زندگی واقعی را تصویر کنیم. فیلمنامه
«درباره الی...» سرشار از جملات روزمره بود. من به اصغر فرهادی گفتم: «پس
اصغر آن جمله‌ها و گریه‌های احساسی‌اش کو!؟ کجا باید داد بزنم و بگم: ‌ای
خدا...!»(می‌خندد)، فرهادی می‌خواست بگوید که این حرف زدن‌های معمولی‌مان،
معنی‌هایی را با خود دارد که می‌تواند فاجعه بیافریند. ما واقعا هیچکدام
مان فکر نمی‌کردیم بازیگران فیلمی به نام «درباره‌الی...» هستیم. ما واقعا
تصور می‌کردیم همگی آمده‌ایم شمال و زندگی می‌کنیم. آن‌ روز که قرار بود
الی غرق شود، فرهادی از ترانه علیدوستی خواسته بود که سر فیلمبرداری حضور
نداشته باشد. وقتی همگی خسته و سنگین از فیلمبرداری سوار ماشین شدیم،
یکدفعه ترانه در ماشین را باز کرد، داخل شد و گفت: سلام، خسته نباشید! همه
ما شوکه شدیم و به یکباره ناخودآگاه من از نهادم گفتم: الهی شکر! اصغر
فرهادی به سمت من بازگشت و گفت: چی؟ گفتم: ترانه که اینجاست، خدا را
شکر...! خلاصه شرایط برای ما اینگونه بود. همه ما در ابتدای فیلم می‌گوییم
«وای الی چه دختر خوبیه» اما بعد از یک روز همه ما این دختر را سیاه‌ترین
دختر ممکن می‌دانیم. به نظرم اصغر فرهادی با زیرکی تمام انگشت گذاشته روی
این بزرگ‌ترین نقطه ضعفمان.


اسکار باید به درباره الی داده می شد
شهاب
حسینی همچنین درباره عدم حضور درباره الی در اسکار می گوید : اندازه کافی
در اسکارها آن آدم‌هایی که باید مطرح می‌شدند، مطرح شده‌اند، از همین منظر
و اگر تفکر درستی پشت داوری این مراسم حاکم باشد، اسکار باید به «درباره
الی...» اعطا می‌شد، تا مهر تأییدی باشد بر توانایی کشوری که تا به امروز
توانایی سینمایی‌اش اینگونه مطرح نشده بود. به هرحال اگر من جزو هیات
داوران اسکار بودم به خاطر شهامت و جسارت یک کارگردان 37ساله، اسکار را به
«درباره الی...» می‌دادم، من به خاطر اصغر به نسل خودم افتخار می‌کنم.


شهاب حسینی از همکاری با میترا حجار می گوید
شهاب حسینی در پاسخ به سوالی دوباره‌ همکاری با میترا حجار در فیلم
«آناهیتا» و حرف‌هایی که مبنی بر ممنوع‌التصویر بودن او زده می‌شود، می
گوید : در ابتدا من اندوه و غم خودم را برای درگذشت امیر قویدل اعلام
می‌کنم و آرزوی علو درجات برای ایشان دارم و زندگی در آغوش خداوند در بهشت
برین را برایشان آرزومندم. آقای قویدل برای نخستین‌بار در سینما به من
اعتماد کردند و در فیلم«رخساره» از من دعوت کردند. درباره همکاری دوباره
میترا حجار هم خوشحال هستم.

این فیلم، فیلمی است که رویکردی تازه در
زمینه علمی در سینمای ایران دارد. ما اگر بخواهیم به خاطر یک سوءتفاهم این
فیلم را به نمایش درنیاوریم خلف امانت می‌کنیم؛ فیلمی که به یک پدیده‌
حیرت‌انگیز در طبیعت به نام «شعور آب» پرداخته است، اینکه مولکول‌های آب
دارای شعور هستند و

عکس العمل نشان می‌دهند، آب به اصوات، حرف‌ها،
رنگ‌ها و... حساس است و درک می‌کند و این یکی از حیرت‌انگیزترین پدیده‌های
طبیعت است. حال شما فرض کنید چنین موضوعی را نادیده بگیریم. عزیزالله
حمیدنژاد این فیلم را با سرمایه شخصی خود تهیه کرده است. او به جای اینکه
فیلم‌هایی مانند «قربون مادرزنم برم»، «دسته گلم» و... (!) را بسازد یک
فیلم را با سرمایه شخصی خودش می‌سازد که نشان‌دهنده عظمت خداوند است و حال
ما بیاییم و این چیزها را قاطی مسائلی بکنیم که براحتی قابل حل است.

نوروز
[ یکشنبه 89/1/1 ] [ 4:0 عصر ] [ حسین ]
نگاهی
به آمار فروش فیلم‌ها در سال 88 گویای آن است که سه فیلم
«اخراجی‌ها»،«درباره‌الی» و «کتاب قانون» به ترتیب پرفروش‌ترین‌ فیلم‌های
سال شده‌اند. نخستین برنامه‌ی اکران سال 88 با نمایش فیلم‌های «اخراجی‌ها
2»، «وقتی همه خوابیم»، «سوپر‌استار» و «بیست» آغاز شد و بدین ترتیب
«اخراجی‌ها 2» ساخته‌ی مسعود ده‌نمکی پس از 79 روز اکران در 29 سینما به
فروشی معادل 3 میلیارد و 757 میلیون تومان دست یافت و توانست عنوان
پرفروش‌ترین فیلم سال را به خود اختصاص دهد.


«وقتی همه خوابیم» به
کارگردانی بهرام بیضایی هم پس از 80 روز اکران در 18 سینما 328 میلیون
تومان و «سوپراستار» تهمینه میلانی پس از 79 روز اکران در 25 سینما 870
میلیون تومان فروخت.


«بیست» به کارگردانی عبدالرضا کاهانی، که
چهارمین فیلم اکران نوروزی سال 88 به‌شمار می‌رفت پس از 61 روز اکران در
17 سینما با فروشی نزدیک به 255 میلیون تومان اکران شد.


اما در
اردیبهشت‌ماه و همزمان با دومین مجموعه‌ی اکران‌های سال، فیلم‌های «آخرین
ملکه زمین» ساخته‌ محمدرضا عرب، «حریم» اثر محمدرضا خطیبی، «پاتو زمین
نذار» ساخته‌ی ایرج قادری، «کلبه» به کارگردانی جواد افشار و «در میان
ابرها» ساخته‌ی روح‌الله حجازی به نمایش درآمدند.


«آخرین ملکه
زمین» که محصول سال 85 بود و پس از سه‌سال موفق به اکران شده بود، طی 40
روز اکران در 5 سینما به فروشی 15 میلیون تومانی دست یافت و «حریم» به
کارگردانی رضا خطیبی طی 38 روز و با دردست داشتن 14 سالن سینما به فروشی
نزدیک به 150 میلیون تومان دست یافت.


«پا تو زمین نذار» ساخته‌ی
ایرج قادری هم طی 42 روز و در 14 سالن به فروشی نزدیک به 123 میلیون تومان
و «کلبه» به کارگردانی جواد افشار هم طی 18 روز و با در اختیار داشتن 12
سینما به فروشی بالغ بر 51 میلیون تومان داشت.


«در میان ابرها» به
کارگردانی روح‌الله حجازی در اردیبهشت‌ماه 88 با 7 سالن به نمایش درآمد و
توانست طی 18 روز نزدیک به 4 میلیون تومان بفروشد.


به گزارش ایسنا،
خرداد‌ماه و همزمان با روزهای انتخابات، فیلم «درباره‌ی الی» به کارگردانی
اصغر فرهادی که قرار بود جزء گزینه‌های اکران نوروزی باشد،با وقفه‌ای دو
ماهه به نمایش درآمد و پس از 99 روز نمایش در 25 سالن، به فروشی نزدیک به
یک میلیارد و 200 میلیون تومان دست یافت.


«امشب شب مهتابه» ساخته‌ی
محمدهادی کریمی و «هرچی تو بخوای» ساخته محمد متوسلانی هم به ترتیب پس از
95 و 49 روز اکران در سطح 21 و 14 سالن به ترتیب به فروشی نزدیک 257 و 68
میلیون تومان رسیدند.


«خروس جنگی» اثر سید‌مسعود اطیابی هم طی 95 روز نمایش در 21 سالن با فروشی نزدیک به 892 میلیون تومان اکران شد.

در
تیرماه و همزمان با چهارمین ماه سال تنها اکران جدید «پسر تهرونی» بود و
پس از 78 روز اکران در سطح 25 سالن نزدیک به 939 میلیون تومان فروخت.


به گزارش ایسنا، مرداد‌ماه 88 هم فیلم‌های «دلخون»، «کیش و مات»، «خاک آشنا»، «پستچی سه‌بار در نمی‌زند» و «چشمک» به اکران درآمدند.

«دلخون»
فیلم اول محمدرضا رحمانی طی 46 روز و با دردست داشتن 16 سالن سینما به
فروشی نزدیک به 300 میلیون تومان دست یافت و «کیش و مات» جمشید حیدری هم
پس از 46 روز اکران در 21 سینما، نزدیک به 447 میلیون تومان فروخت.


«خاک
آشنا» به کارگردانی بهمن فرمان‌آرا هم طی 46 روز نمایش در 8 سینما بالغ بر
144 میلیون تومان فروش کرد و «پستچی سه‌بار در نمی‌زند» به عنوان دومین
فیلم سینمایی حسن فتحی پس از 45 روز نمایش در 20 سالن نزدیک به 399 میلیون
تومان فروخت.


«چشمک» جهانگیر جهانگیری هم طی 39 روز اکران در 21 سینما بالغ بر 289 میلیون تومان فروش داشت.

شهریور‌ماه
و در آخرین ماه تابستان 88 هم «دوخواهر»، «زندگی شیرین»، «تردید»، «یک وجب
از آسمان» و «بی‌پولی» به نمایش درآمدند و «دوخواهر» ساخته محمد بانکی
توانست پس از 90 روز نمایش در 22 سینما بالغ بر 969 میلیون تومان و «زندگی
شیرین» ساخته‌ی قدرت‌الله صلح میرزایی طی 62 روز نمایش در 24 سینما نزدیک
به 694 میلیون تومان فروخت.


«تردید» دومین ساخته‌ی واروژ
کریم‌مسیحی نیز طی 55 روز نمایش در 13 سالن سینما در نهایت با فروشی نزدیک
به 217 میلیون تومان و «بی‌پولی» به کارگردانی حمید نعمت‌الله پس از 62
روز اکران در 24 سالن نزدیک به 747 میلیون تومان فروش داشتند.


«یک
وجب از آسمان» علی وزیریان هم در مدت اکران 35 روزه‌اش، با دردست داشتن 12
سالن توانست به فروشی بالغ بر 28 میلیون و پانصد هزار تومان دست بیاید.


اما
در نیمه‌ی دوم سال، در قالب طرح اکران فرهنگی تعداد فیلم‌ها تاحدی افزایش
یافت و «کتاب قانون» مازیار میری پس از دوسال توقیف، در نهایت مهرماه در
کنار فیلم‌هایی مانند «خانه روشن»، «آقای هفت‌رنگ» و «صداها»، به نمایش
درآمد و به فروشی بالغ بر یک میلیارد و 162 میلیون تومان دست یافت.


«خانه
روشن» ساخته‌ی وحید موسائیان نیز پس از 4 سال تاخیر در قالب طرح اکران
فرهنگی به نمایش محدود درآمد و طی 21 روز اکران در دو سانس بالغ بر 6
میلیون تومان فروخت.البته همزمان با این فیلم موسائیان مستندی با نام
«سرزمین گمشده»را هم در اکران داشت که آماری از فروش این مستند رسما ارائه
نشده است.


«صداها» که دیگر فیلمی بود که در قالب طرح اکران فرهنگی
به نمایش درآمد،طی 27 روز و با در اختیار داشتن 4 سالن نزدیک به 39 میلیون
تومان فروش داشت.


«آقای هفت‌رنگ» ساخته‌ی جدید شهرام‌ شاه‌حسینی هم
برخلاف انتظار، فروش چندانی نکرد و پس از 49 روز نمایش در 23 سالن، نزدیک
به 327 میلیون تومان فروخت.


به گزارش ایسنا، «نیش زنبور»، «محاکمه در خیابان»، «چهره‌به‌چهره»، «پنالتی» و «ماه‌وش» هم فیلم‌های آبان‌ماه سینماها بودند.

«نیش
زنبور» ساخته حمیدرضا صلاحمند در مدت 72 روز اکران در 25 سینما به فروشی
نزدیک به 905 میلیون تومان و «محاکمه در خیابان» هم طی همین مدت و با در
اختیار داشتن 22 سالن با فروشی نزدیک به 581 میلیون تومان به اکران درآمد.


اما
فیلم‌های «چهره به چهره» ساخته علی ژکان، «پنالتی» اثر انسیه شاه‌حسینی و
«ماه‌وش» به کارگردانی محمد درمنش فیلم‌های فرهنگی آبان‌ماه بودند که
«چهره به چهره» طی 36 روز اکران در 12 سینما به فروشی بالغ بر 6
میلیون‌وپانصدهزار تومان و «پنالتی» طی 25 روز اکران در 6 سالن به فروشی
نزدیک به 4 میلیون تومان دست یافتند.


«ماه‌وش» هم در مدت 27 روز اکران در 15 سالن بالغ بر 16 میلیون‌ و500 هزار تومان فروخت.

اما
در آخرین ماه پاییز «خواب لیلا»، «شکار روباه»، «تردست»، «ماجراهای
اینترنتی»، «استشهادی برای خدا»، «تنها دوبار زندگی می‌کنیم» و «آنسوی
رودخانه» به نمایش درآمدند که از میان آن‌ها «شکار روباه»، «ماجراهای
اینترنتی»، «استشهادی برای خدا»، «تنها دوبار زندگی می‌کنیم» و «آنسوی
رودخانه» در قالب طرح اکران فیلم‌های فرهنگی به نمایش درآمدند.


«خواب
لیلا» اولین ساخته مهرداد میرفلاح هم طی 23 روز نمایش در 15 سینما بالغ بر
54 میلیون‌و500 هزار تومان فروخت و «شکار روباه» به کارگردانی علی رفیعی
هم طی همین مدت و با دراختیارداشتن 10 سالن به فروشی بالغ بر 32 میلیون
تومان دست یافت.


«تردست» ساخته محمدعلی سجادی هم پس از 28 روز نمایش در 20 سینما نزدیک به 64 میلیون ‌و500 هزار تومان فروش کرد.

«ماجراهای
اینترنتی» حسین قناعت پس از 35 روز نمایش در 7 سالن بالغ بر 11 میلیون و
«استشهادی برای خدا» به کارگردانی علیرضا امینی طی 35 روز نمایش و با
دراختیارداشتن 6 سالن سینما نزدیک به 10 میلیون تومان فروخت.


«تنها
دوبار زندگی می‌کنیم» اولین فیلم بلند بهنام بهزادی نیز پس از 36 روز
اکران در سطح 6 سینما بالغ بر 84 میلیون‌و500 هزار تومان و «آنسوی
رودخانه» ساخته اول عباس احمدی مطلق هم طی 5 روز اول اکرانش در سطح 4
سینما فروشی نزدیک به 300 هزار تومان داشت اما پس از این زمان هیچ آماری
مبنی بر فروش آن اعلام نشده است.


به گزارش ایسنا، «دختر میلیونر»،
«شوریده»، «شبانه»، «18-»، «هر شب تنهایی»، «حلقه‌های ازدواج» و «تاکسی
نارنجی» در دی‌ماه و پیش از تب‌و تاب جشنواره‌ی فیلم فجر به نمایش درآمدند.


«دختر
میلیونر» ساخته اکبرخامین طی 54 روز نمایش در 14 سینما بالغ بر 252 میلیون
و 500 هزار تومان فروش داشت و «شوریده»محمد علی سجادی نیز پس از 20 روز
نمایش در 9 سالن به فروشی نزدیک به 20 میلیون و 500 هزار تومان دست یافت.


«شبانه» ساخته مشترک کیوان علی‌محمدی و امید بنکدار نیز پس از 26 روز اکران در 12 سالن نزدیک به 49 میلیون تومان فروخت.

«18-»
هم پس از 23 روز نمایش در 9 سالن نزدیک به 26 میلیون تومان فروخت و
«حلقه‌های ازدواج» ساخته شاهین باباپور نیز تا 7 اسفندماه پس از 47 روز
نمایش در 19 سالن نزدیک به 340 میلیون تومان فروخت.


«تاکسی نارنجی» ساخته ابراهیم وحیدزاده نیز ظرف 28 روز اکران در 19 سالن فروشش به مرز 66 میلیون تومان رسید.

«هر
شب تنهایی» به کارگردانی رسول صدرعاملی هم تا روز هفتم اسفندماه طی 48 روز
اکران در 10 سینما بالغ بر 318 میلیون تومان فروش داشته است.


در
بهمن‌ماه 88 و هم‌زمان با جشنواره فیلم فجر نیز فیلم‌های «شب حورا»،
«حیران»،‌ «به کبودی یاس»،«شاعر زباله‌ها»، «محافظ» در گروه فرهنگی و
فیلم‌های «پنجمین سوار سرنوشت»، «عیار 14» و «به رنگ ارغوان» نیز در
گروههای مختلف سینمایی و بعضا بصورت آزاد به نمایش درآمدند و هم‌اکنون
نمایش آنها ادامه دارد و نمایش دو فیلم از میان این فیلم‌ها تا اکران
نوروزی ادامه دارد.


آمار فروش این فیلم‌ها تا هفتم اسفندماه طبق
آمار منتشرشده از سوی فارابی عبارتند از: «شب حورا» ساخته شهاب ملت‌خواه
طی 11 روز اول اکرانش در 2 سالن سینما بالغ بر 200 هزار تومان فروخت و پس
از این تاریخ هم آماری مبنی بر فروش آن منتشر نشده است.


«حیران»
اولین ساخته بلند شالیزه عارف‌پور نیز طی 18 روز اکران در دو سینما نزدیک
به هشت‌ونیم میلیون تومان فروخته و «به کبودی یاس» جواد اردکانی پس از 14
روز نمایش در 5 سالن، بالغ بر یک‌ونیم میلیون تومان فروش داشته است.


«محافظ»
ساخته محمدجواد کاسه‌ساز هم طی 10 روز اکران در 11 سینما نزدیک به 9
میلیون‌و500 هزار تومان و «شاعر زباله‌ها» به کارگردانی محمد احمدی طی 10
روز اکران در 7 سالن به فروشی بالغ بر 5 میلیون تومان دست یافته‌اند.


در
میان فیلم‌های دیگر نیز «به رنگ ارغوان» ساخته توقیفی ابراهیم حاتمی‌کیا
طی 10 روز اکران در 29 سینما بالغ بر 207 میلیون‌و500 هزار تومان، «عیار
14» به کارگردانی پرویز شهبازی طی 14 روز اکران در 19 سینما بالغ بر 73
میلیون تومان فروش داشته‌اند.


«پنجمین سوار سرنوشت» ایرج قادری نیز
در حالی‌ پس از 30 سال به نمایش درآمده که تا پایان بهمن‌ماه طی 13 روز
اکران در 3 سینما بالغ بر هفت‌ونیم میلیون تومان فروش داشته است. البته پس
از این تاریخ آماری از فروش این فیلم منتشر نشده است.


به گزارش
ایسنا،بر پایه آمار منتشر شده از سوی بنیاد سینمایی فارابی،فیلم‌های
«اخراجی ها»،«درباره الی...»،«کتاب قانون»،«پسر تهرونی»،«نیش زنبور»،«خروس
جنگی»،«سوپراستار»،«بی‌پولی»،«زندگی شیرین»،«محاکمه در خیابان» به ترتیب
ده فیلم پرفروش سال هستند.


گفتنی است،در سال 88 برای اولین بار در
اکران نوروزی اتفاقی جدید افتاد و یکی از گروه‌ها بدون فیلم ماند و به
همین دلیل این گروه به طور گردشی به نمایش چهارفیلم گروه‌های دیگر پرداخت.


در
سال سپری شده؛وحید موسائیان پس از سالها به‌طور همزمان فیلم «خانه روشن» و
مستند «سرزمین گمشده» را روی پرده داشت و محمد علی سجادی هم دیگر کارگردان
با دو فیلم سال88 بود که دو اثر«شوریده» و«تردست» او، پس از سال‌ها به
نمایش درآمد.

[ سه شنبه 88/12/25 ] [ 11:48 صبح ] [ حسین ]

جمعه شب برج میلاد میزبان ستارگان سینما و کارگردانهای شاخص بود که به بهانه یازدهمین جشن دنیای تصویر گرد هم آمده بودند. 
در یازدهمین جشن دنیای تصویر سعید ‌راد، سیروس الوند، رضا ناجی، آناهیتا
نعمتی، کیومرث پوراحمد، سحر زکریا، همایون ارشادی، تورج اصلانی، مهران
غفوریان، حامد بهداد، شیلا خداداد، محمد سریر، آهو خردمند، مهدی جعفری،
فردین خلعتبری، کورش سلیمانی، علی‌قربا‌ن زاده، سامان مقدم، بهرام عظیمی،
حمید لولایی، امیر یل ارجمند، کاوه‌سماک‌باشی، خشایار الوند، عمار تفتی،
دانیال عبادی، مرجانه‌ گلچین، سروش صحت، کاوه سماک‌باشی، آرام جعفری،
هنگامه قاضیانی، شیلا خداداد، لاله اسکندری، بابک حمیدیان، احمد‌مرادپور
و... حضور داشتند.
فوتبالیست‌ها در این مراسم تحت تأثیر فضای سینمایی جشن قرار گرفته بود
وهنگامی که مهدوی‌کیا، علی‌کریمی و حسین کعبی برای اهدا جوایز فراخوانده
‌می‌شدند حرفی ‌برای گفتن نداشتند.

برندگان یازدهمین جشن دنیای تصویر

 مجیدی، پوراحمد، بهداد و قاضیانی تندیس حافظ را به خانه بردند

سینمای ما - برندگان یازدهمین جشن سینمایی تلویزیونی دنیای تصویر شب گذشته
جوایز خود را دریافت کردند.در یازدهمین دوره جشن سینمایی تلویزیونی دنیای
تصویر داوری برای انتخاب برترین‌ها بین آثار سینمایی به نمایش درآمده در
سال‌های 86 و 87 و مجموعه‌های تلویزیونی به نمایش درآمده در همین دوره
زمانی به شرح زیر معرفی شدند:

برندگان بخش سینمایی
-----------------------------
* بهترین صدا: محمدرضا دلپاک (طراحی و ترکیب صدای آواز گنجشک‌ها)
سایر کاندیداها: بهمن اردلان (صدابرداری دایره زنگی)، مسعود بهنام و حسین
ابوالصدق (صداگذاری اتوبوس شب)، بهروز معاونیان (صدابرداری روز سوم)،
مهران ملکوتی (صدابرداری به همین سادگی)
* بهترین چهره‌پردازی: مهری شیرازی (اتوبوس شب)
سایر کاندیداها: محسن بابایی (فرزند خاک)، علی سام خواه (روز سوم)، سعید ملکان (آواز گنجشک‌ها)، محسن ملکی (آتش سبز)
* بهترین طراحی صحنه و لباس: عباس بلوندی (فرزند خاک)
سایر کاندیداها: مجید لیلاجی (پابرهنه در بهشت)، علی مربی (اتوبوس شب)،
ژیلا مهرجویی و شعله نواب‌تهرانی (آتش سبز)، اصغر نژادایمانی (آواز
گنجشک‌ها)
* بهترین موسیقی متن: محمدرضا درویشی (آتش سبز)
سایر کاندیداها: فردین خلعتبری (اتوبوس شب)، حسین علیزاده (آواز
گنجشک‌ها)، محمدرضا علیقلی (به همین سادگی)، آریا عظیمی نژاد (پارک وی)
* بهترین تدوین: حسن حسندوست (روز سوم)
سایر کاندیداها: کیومرث پوراحمد و بهرام دهقانی (اتوبوس شب)، سعید حاجی
میری (انعکاس)، کاوه ایمانی و رضا شیروانی (روز سوم)، هایده صفی یاری
(دایره زندگی)
* بهترین فیلمبرداری: مهدی جعفری (اتوبوس شب) و فرج حیدری (پارک وی)
سایر کاندیداها: حمید خضوعی ابیانه (پابرهنه در بهشت)، علیرضا زرین دست (سنگ کاغذ قیچی)، تورج منصوری (آواز گنجشک‌ها)
* جایزه یک عمر فعالیت هنری: منوچهر اسماعیلی (مدیر دوبلاژ)
* بهترین بازیگر زن: بهاره رهنما (دایره زنگی) و هنگامه قاضیانی (به همین سادگی)
سایر کاندیداها: گلاب آدینه (آرامش در میان مردگان)، پانتهآ بهرام (بچه
های ابدی)، گوهر خیراندیش (دایره زنگی)، مریلا زارعی (دعوت)، مهتاب کرامتی
(آتش سبز)، باران کوثری (دایره زنگی)، مهتاب نصیرپور (فرزند خاک)، آنا
نعمتی (زن دوم)
* بهترین بازیگر مرد: رضا ناجی (آواز گنجشکها) و حامد بهداد (روز سوم)
سایر کاندیداها: صابر ابر (دایره زنگی)، پژمان بازغی (ریسمان باز)، پرویز
پرستویی (پاداش سکوت)، خسرو شکیبایی (اتوبوس شب)، مهرداد صدیقیان (اتوبوس
شب)، فرهاد قائمیان (دعوت)، رضا کیانیان (همیشه پای یک زن در میان است)،
احمد نجفی (گرداب)
* بهترین فیلمنامه: اصغر فرهادی (دایره زنگی)
سایر کاندیداها: محمدرضا گوهری (فرزند خاک)، کیومرث پوراحمد (اتوبوس شب)،
فرهاد توحیدی (پاداش سکوت)، مجید مجیدی و مهران کاشانی (آواز گنجشک‌ها)
* بهترین کارگردان: کیومرث پوراحمد (اتوبوس شب)
سایر کاندیداها: محمدرضا اصلانی (آتش سبز)، محمدحسین لطیفی (روز سوم)، مجید مجیدی (آواز گنجشک‌ها)، رضا میرکریمی (به همین سادگی)
* بهترین فیلم: آواز گنجشک‌ها (تهیه‌کننده: مجید مجیدی)
سایر کاندیداها: آتش سبز (تهیه کننده: قاسم قلی پور)، اتوبوس شب (تهیه
کننده: مهدی همایونفر)، دایره زنگی (تهیه کننده: سیدجمال ساداتیان)،‌
فرزند خاک (تهیه کننده: احمد میرعلایی)

سایر جوایز
------------
هیأت داوران یازدهمین جشن سینمایی/تلویزیونی دنیای تصویر، علاوه بر جوایز
بخش های مذکور، دوتندیس حافظ نیز با عناوین «جایزه فعالیت پربار در عرصه
ادبیات سینمایی» به عباس بهارلو و غلام حیدری و همچنین «جایزه ویژه هیأت
داوران» به محمدرضا اصلاغنی در آتش سبز اهدا خواهد شد.

برندگان بخش تلویزیون
-------------------------
*بهترین ترانه فیلم و سریال: علیرضا قربانی (سریال مدار صفردرجه) و رضا یزدانی (مرگ تدریجی یک رویا)
سایر کاندیداها: محمد اصفهانی و دولتمند خالف (سریال شکرانه)، احسان خواجه
امیری (سریال میوه ممنوعه)، مازیار فلاحی (فیلم مجنون لیلی)
* بهترین فیلم مستند: بانوی گل سرخ (مجتبی میرتهماسب)
سایر کاندیداها: به کجا تعلق دارم (مهوش شیخ الاسلامی)، تینار (مهدی
منیری)، سیانوزه (رخساره قائم مقامی)، شمارش معکوس (خاطره حناچی)، میدان
بی حصار (مهرداد زاهدیان)
*بهترین بازیگر زن درام تلویزیونی: آزیتا حاجیان (ساعت شنی)
سایر کاندیداها: لاله اسکندری (رقص پرواز)، هانیه توسلی (میوه ممنوعه)، گوهر خیراندیش (میوه ممنوعه)، مهراوه شریفی نیا (ساعت شنی)
* بهترین بازیگر مرد درام تلویزیونی: مهدی هاشمی (روزگار قریب)
سایر کاندیداها: امیر جعفری (میوه ممنوعه)، شهاب حسینی (مدار صفردرجه)، پیام دهکردی (شهریار)، علی نصیریان (میوه ممنوعه)
* بهترین فیلمنامه مجموعه تلویزیونی: علیرضا نادری و علیرضا کاظمی پور (میوه ممنوعه)
سایر کاندیداها: احمد رفیع زاده (ساعت شنی)، سروش صحت و محمدرضا آریان
(ترش و شیرین)، کیانوش عیاری (روزگار قریب)، حسن فتحی (مدار صفردرجه)
*بهترین کارگردان تلویزیونی: بهرام بهرامیان (ساعت شنی)
سایر کاندیداها: حسن فتحی (مدار صفردرجه)، رضا عطاران (ترش و شیرین)، کیانوش عیاری (روزگار قریب)، احمد مرادپور (رقص پرواز)
* بهترین مجموعه تلویزیونی: روزگار قریب (تهیه کننده: کیانوش عیاری)
سایر کاندیداها: ترش و شیرین (تهیه کننده مهران مهرام، ایرج محمدی)، ساعت
شنی (تهیه کننده: سیدرضا شکری)، مدار صفردرجه (تهیه کننده: حسن بشکوفه)،
میوه ممنوعه (تهیه کننده: اسماعیل عفیفه)
* بهترین بازیگر مرد کمدی تلویزیونی: اردلان شجاع کاوه (چهارخونه)
سایر کاندیداها: احمد پورمخبر (ترش و شیرین)، مجید صالحی (سه در چهار)، رضا عطاران (ترش و شیرین)، مهران مدیری (مرد هزار چهره)
* بهترین بازیگر زن کمدی: مریم امیرجلالی (ترش و شیرین)
سایر کاندیداها: بهنوش بختیاری (چارخونه)، فلامک جنیدی (چارخونه)، شهره سلطانی (ترش و شیرین)، مرجانه گلچین (بزنگاه)


دنیای تصویر

بهداد
[ پنج شنبه 88/12/20 ] [ 11:41 صبح ] [ حسین ]
          

.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

وبلاگ فیلم ، بازیگر ها جشن ها و اخبار داغ سینمای ایران
آرشیو مطالب
امکانات وب