سفارش تبلیغ
صبا ویژن
قالب وبلاگ
پتی آباد سینمای ایران
 
لینک دوستان

فیلم "هیس دخترها فریاد نمی زنند" به کارکردانی پوران درخشنده سرانجام با حل مشکلات قرار است در سی و یکمین جشنواره فیلم فجر به نمایش در بیاید. در این فیلم که از سوژه ای ملتهب برخوردار است مریلا زارعی، جمشید هاشم‌پور، شهاب حسینی، طناز طباطبایی، فرهاد آییش، مائده طهماسبی، شیرین بینا، بابک حمیدیان و .. ایفای نقش می کنند.

بخش هایی از فیلم تازه پوران در خشنده را در ادامه  ببینید:

فیلم هیس دخترها فریاد نمی زنند / 14.4 مگابایت / مدت: 3:46 / --> دانلود <--


[ چهارشنبه 91/11/11 ] [ 10:38 صبح ] [ حسین ]

«آسمان زرد کم عمق» تازه ترین فیلم بهرام توکلی سرانجام به درخواست دبیر جشنواره وارد بخش مسابقه سینمای ایران سی و یکمین جشنواره فیلم فجر شد. در خلاصه داستان این فیلم آمده: زوج جوانی در مدتی کوتاه لحظات زندگی گذشتشان را مرور می‌کنند و این مرور خاطرات، زندگی حالشان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. ترانه علیدوستی، صابر ابر، سحر دولتشاهی، سعید چنگیزیان و حمید رضا آذرنگ در این فیلم به ایفای نقش می پردازند.

بخشی از فیلم "آسمان زرد کم عمق" را در ادامه ببینید.

فیلم آسمان زرد کم عمق / 11.2 مگابایت / مدت: 3:00 / --> دانلود <--


[ چهارشنبه 91/11/11 ] [ 10:36 صبح ] [ حسین ]

آمار رسمی فروش فیلم‌های سینماهای پایتخت برای فیلم‌های که طی سه هفته‌ی اخیر اکران شده‌اند حکایت از فروش کمتر از 100 میلیونی فیلم‌های دارد که تازه اکران شده‌اند. «من مادر هستم» فریدون جیرانی که اکران با حواشی فراوانی همراه بود، هنوز هم به نمایشش روی پرده‌ی 16 سینما ادامه می‌دهد.

این فیلم توانسته است تا پایان دی‌ماه، به فروش یک میلیارد و 280 میلیون تومانی برسد و در جمع پرفروش‌ترین‌های امسال سینمای ایران قرار بگیرد.

بر اساس این آمار که تا پایان دی‌ماه توسط بنیاد سینمایی فارابی منتشر شده، «بی‌خود و بی‌جهت» ساخته عبدالرضا کاهانی دیگر فیلم تحریمی حوزه هنری هم پس از 49 روز نمایش، 663 میلیون تومان فروش داشته و به اکرانش در 10 سینما ادامه می‌دهد.

«زندگی خصوصی آقا و خانم میم» هم که همزمان با «بی‌خود و بی‌جهت» روی پرده رفته بود، توانسته در این مدت به فروش 428 میلیون تومانی دست یابد. این فیلم هنوز هم در پنج سینما به اکرانش ادامه می‌دهد.

اما فیلم‌هایی که در چند هفته‌ی اخیر اکران شده‌اند، «پذیرایی ساده» ساخته مانی حقیقی هم که توسط حوزه هنری برای نمایش در سینماهایش تحریم شده بود تا 29 دی ماه، 89 میلیون تومان فروخته و فعلا اکرانش در 8 سینما ادامه دارد.

«من و زیبا» که شانس اکران در سینما «آزادی» را به‌دست آورد، در 13 روز اکران فقط 47 میلیون تومان فروش کرده است، اکنون 11 سینما این فیلم را نمایش می‌دهند.

«دوباره با هم» ساخته روزبه حیدری هم که توانست با مجوز سازمان سینمایی در سینما «آزادی» اکران شود، در مدت سه روز اکران 14 میلیون تومان فروش داشته است. 16 سینمای تهران فعلا «دوباره با هم» را نمایش می‌دهند.

«گیرنده» ساخته مهرداد غفارزاده که سال قبل توانسته بود از جشنواره فجر جوایزی را دریافت کند در 14 روز اکران تنها 57 میلیون تومان فروخته است و اکنون به اکرانش در 16 سینما ادامه می‌دهد.

فیلم‌های قبل‌تر اکران، «اختاپوس» با 500 میلیون تومان، «یکی می‌خواد باهات حرف بزنه» با 329 میلیون تومان، «یک عاشقانه ساده» با 218 میلیون تومان، «یک فراری از بگبو» با 189 میلیون تومان، «آینه‌های روبرو» با 170 میلیون تومان، «میگرن» با 79 میلیون تومان و «پنهان» با 58 میلیون تومان فروش، اکران‌شان را در دی‌ماه به پایان رساندند.


[ یکشنبه 91/11/8 ] [ 12:0 عصر ] [ حسین ]

ششمین جشن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران که به معرفی برترین های سی امین جشنواره فیلم فجر اختصاص داشت، شب گذشته برگزار شد. این مراسم طبق معمول با یک ساعت تاخیر شروع شد و فضای کوچک سالن باعث شده بود که عده ای از هنرمندان ایستاده شاهد اتفاق ها باشند. شهرام شکیبا اجرای مراسم را بر عهده داشت. از نکات قابل توجه این جشن حضور فیلمسازان بزرگی مثل ناصر تقوایی، داریوش مهرجویی و مسعود کیمیایی بود. در ادامه فهرست برندگان جوایز و خلاصه صحبت های حضار را می خوانید.
قسمتی از صحبت های برخی از هنرمندانی که پشت تریبون قرار گرفتند.

علی علایی (دبیر جشن): انتخاب های امسال همانند دیگر کشورهای صاحب سینما به صورت آکادمیک برگزار شد.

تورج اصلانی: اول بذارید ببینم آقای کاهانی و جیرانی زنده هستند؟! راستش اصلاً خوشحال نیستم به خاطر این
وضعیت سینما که همه به خودشون اجازه میدن بی احترامی و توهین کنن.

کیومرث پور احمد: اون زمان که ما تو برهوتِ فیلمفارسی دست و پا می زدیم آقای مهرجویی اومد و ما رو به خودمون آورد و جالب اینجاست که بعد از چهل سال هنوزم فیلمِ «گاو» می درخشد.

داریوش مهرجویی: از تمام منتقدان و برگزار کنندگانِ این برنامه تشکر می کنم که همچین شبی رو رقم زدن.

مسعود کیمیایی (هنگام بزرگداشت پرویز دوایی): من فیلمسازی هستم که واقعاً از پرویز دوایی یاد گرفتم.

ناصر تقوایی: تا روزی که قرار باشه از کسی اجازه بگیرم، من فیلم نمی سازم. برای عمری که بابت فیلم های گذشته ام صرف کردم متاسفم چرا که هر بار این فیلما رو می بینم احساس می کنم فیلمِ یه آدمِ دیگه ست. به شما هم میگم که این فیلمایی که الان از من پخش میشه فیلمِ من نیست چرا که یه نفر قبل از نمایش قیچی دستش گرفته و هر بلایی دلش بخواد سرِ فیلم میاره. هرکسی توی تلویزیون طبق میل خودش همه کار با فیلم می کنه. حتی من یه فیلم از خودم دیدم که تروکاژ کرده بودن. نه جایی برای اعتراض هست نه گوشی برای شنیدنِ اعترض. در واقع به اون افرادی که باید اعترض کنیم خودشون مسبب این اتفاق ها هستند. من به نوبه ی خودم اونقدر با فیلم نساختنم باعثِ نابودیِ این سینما میشم تا بلکه نهالی جدید رشد کنه.

حمید فرخ نژاد: من به خاطر آبادانی بودنم اینجام. آقای تقوایی چه بخواد چه نخواد باعث شد که خیلی از جوان های جنوب به سینما علاقمند بشن. من اینو همیشه گفتم که هنرمندان دو دسته اند؛ یا آبادانی اند یا هنوز نفهمیدن که آبادانی اند! البته اینو مطمئنم که آقای سلحشور آبادانی نیست! امیدوارم که آقای تقوایی و برخی از بزرگانی که قهر کردند شروع به فیلمسازی کنند.

حمیدرضا آذرنگ: این جایزه رو تقدیم می کنم به تئاتر که به من یاد داد برای دیده شدن زیاد عجله نکنم.

اکبر عبدی: وقتی آقای تقوایی صحبت می کنه ما دیگه هیچی نباید بگیم. بعد از کار با استاد تقوایی من تازه فهمیدم که تو سینما چطوری باید ایستاد و ادامه داد.

مهناز افشار: تشکر می کنم از انجمن منتقدان. این جایزه برای من خیلی مهمه. بعد از این همه سال و حواشی و تهمت ها واسم انقدر ارزش داره که قدرش رو میدونم. امیدوارم در ادامه راهِ بازیگری انتخاب هایی داشته باشم که برای خودم، مردم و منتقدان رضایت بخش باشه. امیدوارم نگاه سیاسی و تسویه حساب های شخصی پاشو از گردن سینما برداره.

مهدی هاشمی: تشکر می کنم از شما و عبدالرضا کاهانی که بعد از چند سال من رو به سینما برگرداند.

امیر پوریا: در شرایطی که سینمای ایران قیم، صادر کننده ی حکم ارتداد و پدر خیلی زیاد داره، از انجمن منتقدان برای اینکه در این شرایط برای سینمای ایران مادری کرد تشکر می کنم.

پیمان معادی: میدونم که انجمن منتقدان این جایزه رو برای این به من ندادند که من مروج فساد و بی بند و باری هستم. این افراد می دونن که سینما هست تا ما تجربه ها رو تجربه نکنیم چون هزینه های گزافی داره. این جایزه رو به پدرم تقدیم می کنم که الان در بین ما نیست.

مانی حقیقی: زمانی که مسعود کیمیایی، داریوش مهرجویی و ناصر تقوایی اولین فیلم های خودشون رو می ساختند من تازه به دنیا اومدم و باور نمیشه که الان در این جمع جایزه می گیرم.

گلاب آدینه: من چهار و تا نصفی فیلم بازی کردم که متاسفانه نصفش مربوط به فیلم «چای تلخ» بود.

محمدعلی باشه آهنگر: فکر نکنید چون من با فلان نهاد دولتی کار می کنم، کارم ساده ست. من از روی اعتقاداتم فیلم می سازم و این کار رو برای من سخت تر می کنه. من تشکر می کنم از منتقدان که جواب برخی از بی مهری ها رو با این جایزه دادند.

جمال ساداتیان: امیدوارم شرایطی پیش بیاد که سینما رنگ آرامش ببیند


[ سه شنبه 91/10/26 ] [ 9:46 عصر ] [ حسین ]
          

.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

وبلاگ فیلم ، بازیگر ها جشن ها و اخبار داغ سینمای ایران
آرشیو مطالب
امکانات وب