سفارش تبلیغ
صبا ویژن
قالب وبلاگ
پتی آباد سینمای ایران
 
لینک دوستان

adatnemikonim19.jpg

سلام سینما    - فیلم سینمایی     «عادت نمی کنیم    »(آااادت نمى کنیم) دومین ساخته ابراهیم ابراهیمیان از 12 خرداد ماه به سرگروهی سینما اریکه ایرانیان اکران شده است. داستان «عادت نمی کنیم» درباره احمدرضا مقدم، استاد برجسته دانشگاه است که به واسطه شک مهتاب همسرش، مسیر تازه ای پیش روی خود می‌یابد. این شک در بستر خانواده ریشه می‌دواند و به آرامی همه داشته‌های احمدرضا را تحت الشعاع قرار می‌دهد. سرمایه گذاری این فیلم برعهده شرکت روشن مهر بوده و پخش آن برعهده هدایت فیلم است. «عادت نمی کنیم» مضمونی اجتماعی وشهری دارد و درباره به وجود آمدن تنش میان دو خانواده از دو طبقه مختلف اجتماعی است .

فیلم «عادت نمی کنیم»در بخش سودای سیمرغ سی و چهارمین جشنواره فیلم فجرحضور داشت. این فیلم در بخش های بهترین بازیگر نقش اول زن(ساره بیات) و بهترین بازیگر مکمل مرد(حمیدرضا آذرنگ) نامزد سیمرغ بلورین شده بود.

 

خلاصه فیلم:

وقتی همه چی خوب و خوش است زندگی کردن هنر نیست.

 

عوامل فیلم:

کارگردان: ابراهیم ابراهیمیان/ نویسنده: سارا سلطانی، ابراهیم ابراهیمیان/ تهیه کننده: پیمان جعفری، شهرام اخلاص پور/ مدیر فیلمبرداری: علیرضا برازنده/ طراح صحنه و لباس: کامیاب امین عشایری/ تدوین: ژینوس پدرام، ابراهیم ابراهیمیان/ طراح چهره پردازی: محسن دارسنج/ مدیر صدابرداری: امیر نوبخت/ طراحی و ترکیب صدا: علیرضا علویان‌/ موسیقی: حامد ثابت/ مدیر برنامه ریزی، دستیار اول کارگردان: علی مردانه/ منشی صحنه: حمیرا نعمت اله/ مدیر تدارکات: سهراب دادگستر/ مدیر تولید: پیمان جعفری/ جانشین تهیه: علی مردانی/ ناظر تولید: مهدی شمخانی/ مدیر روابط عمومی: مهسا همتی/ فیلمبردار پشت صحنه: میثم میرزایی/ عکاس: فتاح ذی نوری

بازیگران:محمدرضا فروتن، ساره بیات، حمیدرضا آذرنگ و هدیه تهرانی، پانته‌آ پناهی‌ها، شیرین یزدان‌بخش، نقی سیف جمالی، رویا حسینی، مهدخت مولایی، حدیث میرامینی، کیمیا حسینی، مهرسا پیشوا

 

عکس های فیلم و پشت صحنه:

 

 

 فیلم «آااادت نمی‌کنیم»

 

 هدیه تهرانی و ساره بیات در «آااادت نمی‌کنیم»

 

 محمدرضا فروتن در نمایی از فیلم «عادت نمی کنیم» ساخته ابراهیم ابراهیمیان

 

 حمیدرضا آذرنگ و هدیه تهرانی در نمایی از فیلم «عادت نمی کنیم» ساخته ابراهیم ابراهیمیان

 فیلم «عادت نمی کنیم» ساخته ابراهیم ابراهیمیان

 ساره بیات در نمایی از فیلم «عادت نمی کنیم»

 ساره بیات و محمدرضا فروتن در نمایی از فیلم «عادت نمی کنیم» ساخته ابراهیم ابراهیمیان

 هدیه تهرانی در نمایی از فیلم «عادت نمی کنیم» ساخته ابراهیم ابراهیمیان

 محمدرضا فروتن و حمیدرضا آذرنگ در نمایی از پشت صحنه فیلم «عادت نمی کنیم»

 

برای دیدن عکس های بیشتر به صفحه تصاویر فیلم عادت نمی کنیممراجعه کنید.

 

حواشی:

ابراهیم ابراهیمیان فیلمنامه فیلم «عادت نمی کنیم» را مانند کار قبلی اش به نام «ارسال آگهی تسلیت برای روزنامه» همراه با همسرش سارا سلطانی نوشته است.

پیش از این قرار بود نیکی کریمی به جای هدیه تهرانی در فیلم «عادت نمی کنیم» بازی کند. او حتی در جلسات دورخوانی فیلمنامه نیز شرکت کرده بود اما در نهایت از این پرو‍ژه جدا شد.

هدیه تهرانی و محمدرضا فروتن بعد از فیلم «قرمز» در سال 77، در فیلم «عادت نمی کنیم» در کنار یکدیگر به ایفای نقش پرداختند.

محمدرضا فروتن درباره همکاری مجدد با هدیه تهرانی گفت:

"سال ها بود که دوست داشتم فیلمنامه‌ای نوشته شود تا دوباره با هدیه تهرانی همبازی شوم و خوشحالم که این اتفاق در فیلم «عادت نمی‌کنیم» افتاد."

یادداشت ابراهیم ابراهیمیان، کارگردان فیلم «عادت نمی کنیم»:

عادت نمی کنیم» تلاشی جمعی از یک گروه خیلی خوب است که امیدوارم با مخاطبان ارتباط خوبی برقرار کند. این فیلم درام معمایی-اجتماعی است که نسبت به فیلم قبلیم بسیار متفاوت است."

محمدرضا فروتن درباره فیلم «عادت نمی کنیم» گفت:

"این فیلم روابط آدم‌ها و عکس العمل کاراکترها در مقابل اتفاقاتی که می‌افتد را نشان می‌دهد، ضمن اینکه ارتباط موضوع فیلمنامه با رشته تحصیلی‌ام (روانشناسی) برایم جذاب بود و جذابیت آن هم شاید از این جهت بود که فکر می‌کنم آدم‌ها کمتر اشکال و ایرادهای خود را می‌خواهند بدانند و وقتی مشکلی پیش می‌آید آن را گردن دیگری می‌اندازند و سهم خود را در اتفاقاتی که بوجود می‌آید، کمتر می‌بینند."

کامیاب امین عشایری(طراح صحنه و لباس) درباره فیلمنامه فیلم «عادت نمی کنیم» به سوره سینما گفت:

"فیلمنامه «عادت نمی کنیم» در همان روزهای برگزاری جشنواره فیلم فجر سال گذشته به دستم رسید و به قدری از آن خوشم آمد که بی تردید همکاری را پذیرفتم. این فیلمنامه داستان قوی و جذابی داشت که بی اغراق در چند سال اخیر سینمای ایران کمتر مانند آن را خوانده ایم."

پانته آ پناهی ها درباره حضورش در فیلم «عادت نمی کنیم» گفت:

"اولین دلیلم به خاطر گروه خوب سازنده فیلم بود، ضمن اینکه خود نقش برایم وسوسه‌انگیز بود چون تا به حال چنین نقش متفاوتی بازی نکرده بودم."

فیلم «آااادت نمى کنیم»ساخته ابراهیم ابراهیمیان که نمایشش به دلیل پخش تیزر از شبکه هاى ماهواره اى ممنوع شده بود، رفع توقیف شد و مجدداً به چرخه اکران بازگشت.

ابراهیم ابراهیمیان، کارگردان فیلم «عادت نمی کنیم» گفت:

"این فیلم تقریبا پولانسکی وار ساخته شده البته منظورم این نیست که بگویم مشابه آن سینما است اما از نظر بصری شباهت هایی میان این دو ساختار وجود دارد."

حامد ثابت درباره ساخت موسیقی فیلم «عادت نمی کنیم» به خبرنگار مهر گفت:

"ساخت موسیقی این فیلم در دو بخش انجام شده است؛ بخش نخست مربوط به صحنه‌های فیلم است که موسیقی این بخش برای پیانو، ویولنسل و ارکستر زهی نوشته شده و بخش دوم موسیقی مربوط به تیتراژ پایانی فیلم است که در این بخش موسیقی برای ارکستر سمفونیک و ویولنسل نوشته شده است."

کامیاب امین عشایری(طراح صحنه و لباس) درباره ارتباط فیلم «عادت نمی کنیم» با رمان «عادت می کنیم» نوشته زویا پیرزاد گفت:

"این صرفا یک تشابه اسمی است و فضای این فیلم ارتباطی با حال و هوای آن رمان ندارد. این متن توسط زوج ابراهیم ابراهیمیان و سارا سلطانی نوشته شده است و همه پتانسیل های لازم برای تبدیل شدن به یک فیلم خوب را دارد. به غیر از آن، همکاری با فیلمسازان جوان و پویا همیشه برای من لذت بخش بوده است."

ابراهیم ابراهیمیان درباره انتخاب دو نقش در فیلم «عادت نمی کنیم» به خبرنگار نسیم گفت:

"برای انتخاب دو نقشی که در فیلم توسط خانم ها بازی می شود از حدود 400 بازیگر تست گرفتم. البته این موضوع از وسواس شخصی من سرچشمه می گیرد. البته این نقش ها هم نقش های حساسی بود و جا هم داشت که بیشتر بر روی آن وقت و زمان بگذارم."

عکس تست گریم محمدرضا فروتن و هدیه تهرانی برای بازی در فیلم «عادت نمی کنیم»:

 

 

 

 تست گریم هدیه تهرانی در فیلم «عادت نمی کنیم»

 تست گریم محمدرضا فروتن در فیلم «عادت نمی کنیم»

ساره بیات در فرش قرمز سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر

 ساره بیات در فرش قرمز سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر

 

فرش قرمز فیلم «عادت نمی کنیم» در کاخ سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر

 ابراهیم ابراهیمیان و همسرش سارا سلطانی به همراه ساره بیات در فرش قرمز فیلم «عادت نمی کنیم» در کاخ سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر

پوستر فیلم عادت نمی کنیم ساخته ابراهیم ابراهیمیان

پوستر فیلم عادت نمی کنیم با بازی ساره بیات

پوستر فیلم عادت نمی کنیم

 

طراح پوستر: میثم میرزایی

 پوستر فیلم «عادت نمی کنیم» با بازی هدیه تهرانی

 پوستر فیلم «عادت نمی کنیم» با بازی محمدرضا فروتن

 

 


[ سه شنبه 95/4/22 ] [ 10:23 عصر ] [ حسین ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

وبلاگ فیلم ، بازیگر ها جشن ها و اخبار داغ سینمای ایران
آرشیو مطالب
امکانات وب