سفارش تبلیغ
صبا ویژن
قالب وبلاگ
پتی آباد سینمای ایران
 
لینک دوستان
فیلم سینمایی «خشکسالی و دروغ» ساخته پدرام علیزاده از 7 مهر ماه به سرگروهی سینما زندگی اکران شده است.

khoshksalivadorooghtitr1.jpg

سلام سینما- فیلم سینمایی «خشکسالی و دروغ» دومین ساخته پدرام علیزاده از 7 مهر ماه به سرگروهی سینما زندگی اکران شده است. فیلم اجتماعی «خشکسالی و دروغ» بر اساس اقتباس از نمایشنامه ای به همین نام نوشته شده است. پخش این فیلم برعهده هدایت فیلم است. موضوع فیلم «خشکسالی و دروغ» در چهار فصل سال می گذرد و درباره خرده مشکلات زن و شوهر است که در نهایت به فاجعه منجر می شود. پدرام علیزاده پیش از این فیلم «آخرین سرقت» را ساخته است.

 

خلاصه داستان های فیلم:

- شک و تردیدها و دروغ‌ها و پنهانکاری‌های دو مرد و دو زن منجر به اتفاقی می‌شود. داستان این فیلم بر اساس نمایشنامه خشکسالی و دروغ نوشته محمد یعقوبی نوشته شده است.

- داستان فیلم با جشن تولد امید شروع می شود. جائیکه «امید» و همسر‌ش «آلا» به همراه آرش برادر آلا در مهمانی حضور دارند. «میترا» همسر قبلی امید به او زنگ می‎زند و می‌گوید به کمک امید احتیاج دارد. امید با میترا قرارملاقات می‌گذارد و ....

 

عوامل فیلم:

کارگردان: پدرام علیزاده/ نویسنده، مشاور کارگردان، بازیگردان: محمد یعقوبی/ تهیه‌کننده: سیدغلامرضا موسوی/ دستیار تهیه‌کننده: نگین موسوی/ مدیر فیلمبرداری: مهدی جعفری/ تدوین: میثم مولایی/ طراحی و ترکیب صدا: حسین ابوالصدق/ طراح چهره پردازی: ایمان امیدواری/ طراح صحنه و لباس : جهانگیر میرزاجانی/ صدابردار: محمود خرسند/ مدیر تولید: میثم معراجی/ مدیر تدارکات: حسین فیض آبادی/ دستیار اول کارگردان و برنامه ریز: علیرضا شمس شریفی/ دستیار دوم کارگردان: یوسف وجدان دوست/ منشی صحنه: زهرا تحقیقی/ عکاس: یوسف عبدالرضایی/ مشاور رسانه ای: احسان ظلی پور

بازیگران: محمدرضا گلزار، پگاه آهنگرانی، علی سرابی، آیدا کیخایی، مهدی محرابی، مارال بنی آدم، خاطره اسدی، مهدی حسینی نیا، سمانه اسماعیلی، نیما راد، فرشاد میرزایی، افشین اخلاقی، آیلین کیخایی، زهرا مصطفوی، ابوالقاسم کرامتی، صدف فانی

 

عکس های فیلم و پشت صحنه:

 علی سرابی و محمدرضا گلزار در فیلم «خشکسالی و دروغ» ساخته پدرام علیزاده

 پگاه آهنگرانی و علی سرابی در فیلم «خشکسالی و دروغ»

 محمدرضا گلزار و پگاه آهنگرانی در فیلم خشکسالی و دروغ

 محمدرضا گلزار و آیدا کیخایی در فیلم «خشکسالی و دروغ»

 فیلم «خشکسالی و دروغ» ساخته پدرام علیزاده

 فیلم «خشکسالی و دروغ» ساخته پدرام علیزاده با بازی خاطره اسدی، محمدرضا گلزار و علی سرابی

 محمدرضا گلزار و خاطره اسدی در فیلم «خشکسالی و دروغ»

 «خشکسالی و دروغ»

 

برای دیدن عکس های بیشتر به صفحه تصاویر فیلم خشکسالی و دروغ مراجعه کنید.

 

حواشی:

محمدرضا گلزار بعد از 4 سال دوری از سینما با فیلم «خشکسالی و دروغ» به روی پرده‌های سینما بازگشته است.

داستان فیلم «خشکسالی و دروغ» در فاصله زمانی 25 اردیبهشت 93 تا 25 اردیبهشت 94 روایت میشود که نیاز به فیلمبرداری در هر چهار فصل سال خواهد داشت.

محمدرضا گلزار درباره عدم حضور فیلم «خشکسالی و دروغ» در جشنواره فیلم فجر به مجله زندگی ایده آل گفت:

"سال ها فیلم هایی مثل «بوتیک»، «آتش بس» و ... را با بازی من به جرم اینکه فیلم های تجاری هستند به جشنواره راه ندادند و آن ها را ندیدند ولی حالا فیلم هایی در فهرست جشنواره حضور دارند که کاملا تجاری هستند; مثل «رسوایی 2» و فیلم هایی از این دست! امیدوارم زمانی که «خشکسالی و دروغ» اکران می شود، اعضای هیات انتخاب جشنواره بتوانند سرشان را بالا بگیرند."

پدرام علیزاده درباره پخش کننده فیلم گفت:

"در آغاز شرکت فیلمیران پخش‌کننده ما بود اما چون روند دریافت پروانه نمایش‌مان قدری طولانی شد و این شرکت با چند پروژه دیگر هم قرارداد همکاری داشت، اکران ما به تاخیر افتاد و در نهایت، قرار شد با «هدایت فیلم» همکاری کنیم."

فیلم «خشکسالی و دروغ» به دلیل ممیزی از سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر کنار گذاشته شد.

پدرام علیزاده درباره عدم حضور «خشکسالی و دروغ» در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر و اکران فیلم گفت:

"متاسفانه فیلم دچار یکسری سلیقه‌های شخصی شد و برداشت‌های عجیبی از آن کردند که اصلا به ذهن ما خطور نکرده بود. اما همین اعمال سلیقه‌ها فرصت دیده شدن فیلم را در جشنواره فجر گرفت که خدا را شکر با محبت دوستان شورای نظارت و ارزشیابی و جلسات گوناگونی که با آنان برگزار کردیم، کاملا مشخص شد این حاشیه‌ها هیچ ربطی به فیلم ندارد و درنهایت با حذف چند واژه که در مجموع یک دقیقه هم نمی‌شود."

ابتدا قرار بود باران کوثری در فیلم «خشکسالی و دروغ» بازی کند.

علی سرابی درباره عدم بازی باران کوثری در فیلم «خشکسالی و دروغ» گفت:

"بسیار علاقه‌مند بودم باران کوثری که در نمایش همراه ما بود‌، در فیلم هم کنار ما باشد. چون در آن تجربه گروهی بودیم که مد‌ت‌ها با هم کار کرده بودیم و خیلی به هم نزدیک بودیم و راحت با هم ارتباط برقرار می‌کردیم، اما متاسفانه بنا به دلایلی نشد که باران کوثری ما را همراهی کند."

پدرام علیزاده درباره تهیه کننده فیلم «خشکسالی و دروغ» گفت:

"ما روندی طولانی برای دریافت پروانه ساخت طی کرد البته مشکل ممیزی نداشتیم بلکه می‌خواستم خودم تهیه کننده کار باشم ولی شورا با این تصمیم مخالف بود تا اینکه آقای غلامرضا موسوی محبت کردند و به کمک ما آمدند و ایشان تهیه کنندگی کار را بر عهده گرفتند."

محمد یعقوبی درباره تفاوت فیلمنامه سینمایی و نمایشنامه «خشکسالی و دروغ» گفت:

"البته فیلمنامه‌ی «خشکسالی و دروغ» درمقایسه با نمایشنامه آن تفاوت‌هایی دارد؛ چند شخصیت تازه اضافه شده و پایان‌بندی‌ فیلم‌نامه هم متناسب با مدیوم سینما عوض شده است و کاملا متفاوت با تئاتر است و چراکه معتقدم آن پایان متعلق به تئاتر بود."

محمد یعقوبی درباره ترکیب بازیگران تئاتر و سینما در فیلم «خشکسالی و دروغ» گفت:

"در آغاز پدرام علیزاده نگران بود که اگر فیلم را با همان بازیگران تئاتر بسازد، همه خواهند گفت فیلم یعقوبی است و کار علیزاده نیست. ولی علیزاده خودش هم می‌دانست به نفع کیفیت فیلمش است که با بازیگران تئاتر کار کند چون این بازیگران در طول اجراهای پیاپی این نمایش، نقش‌های‌شان را زندگی کرده‌اند و کاملا بر آنها مسلط بودند. خوشبختانه نگرانی‌اش را کنار گذاشت و بی‌اعتنا به حرف دیگران آنچه را که درست می‌دانست، انجام داد."

محمد یعقوبی درباره بازی محمدرضا گلزار در فیلم «خشکسالی و دروغ» گفت:

"محمدرضا گلزار گزینه انتخابی پدرام علیزاده بود. من در آغاز کمی نگران بودم. او تربیت‌شده‌ی سینمایی است که در آن دیالوگ بی‌اهمیت است. ولی دیدم آدم با انگیزه، جوینده و منعطفی است و می‌خواهد در عرصه‌ی سینمای هنری تجربه کند. می‌دیدم که در حد توان خود تلاش می‌کند آن‌چه را که می‌خواهم انجام دهد، جاهایی هم احساس‌ کردم خودم باید کوتاه بیایم و خیلی روی نظرخودم پافشاری نکنم. خوشبختانه چند نفری که فیلم را در مرحله‌ی راف‌کات دیده‌اند از بازی او تعریف کرده‌اند."

مراسم اکران خصوصی فیلم «خشکسالی و دروغ» 8 مهر ماه در سینما چارسو برگزار شد.

محمدرضا گلزار در اکران خصوصی فیلم «خشکسالی و دروغ»

 محمدرضا گلزار در اکران خصوصی فیلم «خشکسالی و دروغ»

 

خاطره اسدی در اکران خصوصی «خشکسالی و دروغ»

 خاطره اسدی در اکران خصوصی «خشکسالی و دروغ»

 


گزارش تصویری اکران خصوصی فیلم «خشکسالی و دروغ»   گزارش تصویری اکران خصوصی فیلم «خشکسالی و دروغ»


 

پوستر فیلم:

 پوستر فیلم «خشکسالی و دروغ»

 پوستر فیلم «خشکسالی و دروغ» با بازی پگاه آهنگرانی و آیدا کیخایی

 پوستر «خشکسالی و دروغ»

طراح پوستر: باران جعفری

 پوستر فیلم «خشکسالی و دروغ»(Drought And Lie)

 

تئاتر «خشکسالی و دروغ» را در فیلمیو مشاهده کنید.


[ پنج شنبه 95/8/27 ] [ 6:27 عصر ] [ حسین ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

وبلاگ فیلم ، بازیگر ها جشن ها و اخبار داغ سینمای ایران
آرشیو مطالب
امکانات وب