سفارش تبلیغ
صبا ویژن
قالب وبلاگ
پتی آباد سینمای ایران
 
لینک دوستان
مسوولان برگزاری جشنواره‌ی بین‌المللی فیلم «هلسینکی»، عناوین هشت فیلم منتخب خود را برای دریافت جایزه‌ی «فینکینو» (Finnkino)، از این رویداد سینمایی اعلام کردند که فیلم «درباره‌ی الی» به کارگردانی«اصغر فرهادی» از سینمای ایران در میان این فهرست، قرار دارد.
 بیست‌ودومین دوره‌ی جشنواره‌ی بین‌المللی فیلم هلسینکی از 27 _ 17 سپتامبر (26 شهریور تا 5 مهر) در کشور فنلاند برپا خواهد بود.

بنابر اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی این فستیوال، فیلم‌های «همه پیرامون ما» اثر «رایوسوک هاشی‌ گوچی» از ژاپن، «آمرکا» به کارگردانی «چرین دابیس» از کویت، «خط مرزی» اثر «لین چار لبویز» از کانادا،

«دوشیزه» به کارگردانی «سباستین سیلوا» از شیلی، «شمال» به کارگردانی «رونه دسنتار» از نروژ، «یکسال قبل در زمستان» اثر «کارولین لینک» از آلمان و «اجمی» اثر «اسکاندر کوپتی» از رژیم صهیونیستی دیگر نامزدهای دریافت این جایزه به شمار می‌روند.

از جمله میهمانان ویژه جشنواره‌ی فیلم «هلسینکی» می‌توان به «فرناندو اپستاین» تهیه کننده اروگوئه‌ای سینما، «آدام الیوت» کارگردان اسکاری سینما، «ملانی کومبز» تهیه‌کننده، «جک کیلمی» فیلمساز استونیایی اشاره کرد.

برگزیدگان این فستیوال در مراسم اعطای جوایز جشنواره‌ی فیلم «هلسینکی»، یکشنبه 27 سپتامبر (5 مهر) طی مراسمی معرفی می‌شوند و آثار منتخب علاوه بر برخورداری از یک قرار‌داد توزیع بین‌المللی؛ در طول زمستان 2009 در هلسینکی به اکران خواهند رسید.

[ دوشنبه 88/6/16 ] [ 1:8 عصر ] [ حسین ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

وبلاگ فیلم ، بازیگر ها جشن ها و اخبار داغ سینمای ایران
آرشیو مطالب
امکانات وب