سفارش تبلیغ
صبا ویژن
قالب وبلاگ
پتی آباد سینمای ایران
 
لینک دوستان

«جدایی نادر از سیمین» جایزه یهترین فیلمنامه آسیا پاسیفیک را دریافت کرد. فیلم درحالی نخستین جایزه بین‌المللی‌اش را دریافت می‌کند که هم‌اکنون مراحل فنی را برای نمایش سپری می‌کند. محمد اطبایی عضو داوران جشنواره آسیا پاسیفیک گفت: با اینکه جایزه آسیا پاسیفیک در آغاز راه است اما اهمیت و اعتبار فراوانی دارد و جایگاهی قابل توجه در محافل سینمایی به دست آورده است و برنامه‌ریزی‌هایی که مسئولان جشنواره می‌کنند آن را در آینده در موقعیت حرفه‌ای بهتری قرار می‌دهد. امسال جایزه گسترش فیلمنامه اضافه شد که فیلمنامه جدایی نادر از سیمین نوشته اصغر فرهادی این جایزه را دریافت کرد.



جدایی نادر از سیمین

اطبایی گفت: برندگان جایزه گسترش فیلمنامه که 4 نفر هستند جایزه 25 هزار دلاری دریافت کردند. آکادمی این جایزه هم امکان ارتباط گسترده میان اعضا را به‌وجود می‌آورد. در همین حال صندوق فیلمنامه آسیا-پاسیفیک که ویژه توسعه فیلمنامه است و هرسال بهترین‌هایش را معرفی می‌کند، فیلمنامه جدیدترین ساخته اصغر فرهادی را به‌عنوان بهترین فیلمنامه از میان 87 فیلمنامه متقاضی انتخاب کرد.

«جدایی نادر از سیمین» درحالی نخستین جایزه بین‌المللی‌اش را دریافت می‌کند که هم‌اکنون مراحل فنی را برای نمایش سپری می‌کند. در این فیلم لیلا حاتمی، شهاب حسینی، پیمان معادی، ساره بیات، سارینا فرهادی، علی‌اصغر شهبازی، بابک کریمی، شیرین یزدان‌بخش، کیمیا حسینی و مریلا زارعی بازی دارند. ازسوی دیگر ورایتی گزارش داد، جایزه بهترین فیلم بلند جوایز آسیا-پاسیفیک به «پس‌لرزه» از چین رسید. این فیلم به کارگردانی فنگ ژیائوگانگ نماینده سینمای چین در جوایز اسکار 2011 و رکورددار فروش تاریخ سینمای این کشور است.


[ یکشنبه 89/9/14 ] [ 3:30 عصر ] [ حسین ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

وبلاگ فیلم ، بازیگر ها جشن ها و اخبار داغ سینمای ایران
آرشیو مطالب
امکانات وب