سفارش تبلیغ
صبا ویژن
قالب وبلاگ
پتی آباد سینمای ایران
 
لینک دوستان

«شیرین» عباس کیارستمی به زودی در سانس‌های فوق‌العاده چند سالن سینمای تهران از جمله آزادی، پردیس ملت، فرهنگ، موزه سینما و... به روی پرده خواهد رفت. از آخرین فیلمی (زیر درختان زیتون) که از کیارستمی در چند سالن سینما اکران شد نزدیک به هجده سال می‌گذرد. و دیگر آثار او در تهران نمایش‌های بسیار محدودی داشتند.

فیلم «شیرین» تصویرگر نگاه 113 بازیگر زن، بدون هیچ سخنی به دوربین فیلمبرداری است، در حالی که صداهایی از قرائت منظومه خسرو و شیرین نظامی گنجوی به گوش می‌رسد. در این فیلم زنان هنرپیشه تک تک در برابر دوربین ظاهر شده و نگاه‌ها و واکنش‌های خود را به نمایش گذاشته‌اند.

عباس کیارستمی درباره این فیلم می‌گوید: «شیرین» نوعی دهن کجی بود به سینمایی که می‌خواهد همه چیز را نشان دهد و این فیلم اتفاقی است برای خود من. هر کارگردانی می‌گوید که آخرین فیلم من بهترین فیلم من است. شیرین فیلم آخر من است و از آن جلو‌تر نمی‌روم.» او در مصاحبه‌ای دیگر می‌گوید: «شیرین» برای من درست مثل این است که از سوراخ کلید چهره زن همسایه را در تأثر دیده‌ام. لحظاتی در این فیلم است که اگر یکبار دیده شود شاید قابل درک نباشد.

کیارستمی‌درباره چگونگی گرفتن این حس‌ها از بازیگران فیلم می‌گوید، برای ساخت شیرین، فیلمنامه‌یی در دست نبوده و بازیگران فیلم تنها شش دقیقه به کاغذ سفیدی نگاه کرده و فیلم ذهنی خود را که نشانه قدرت بازیگری آن‌ها است در مقابل دوربین ساخته‌اند. این فیلم لحظاتی از خصوصی‌ترین احساسات بازیگران زن سینمای ایران است.

تعدادی از بازیگران این فیلم که به زودی در گروه سینمایی آزاد اکران خود را آغاز می‌کند عبارتند از: رعنا آزادی‌ور، پگاه آهنگرانی، خاطره اسدی، ستاره اسکندری، لاله اسکندری، مهناز افشار، زهرا امیرابراهیمی، کمند امیرسلیمانی، افسانه بایگان، عسل بدیعی، زیبا بروفه، پانته‌آ بهرام، ماهایا پطروسیان، هانیه توسلی، هدیه تهرانی، رویا تیموریان، نگار جواهریان، آریتا حاجیان، لیلا حاتمی، حمیده خیرآبادی، شقایق دهقان، گوهر خیراندیش، لیلی رشیدی، بهاره رهنما، کتایون ریاحی، مریلا زارعی، لعیا زنگنه، الناز شاکردوست، نیوشا ضیغمی، ژاله علو، الیکا عبدالرزاقی، ترانه علیدوستی، شقایق فراهانی، گلشیفته فراهانی، ثریا قاسمی، مهتاب کرامتی، نیکی کریمی، باران کوثری، مرجان گلچین، فاطمه معتمدآریا، سحر ولدبیگی و...

* آنونس متفاوت این فیلم متفاوت که با صدای منوچهر اسماعیلی همراه است

 

آنونس فیلم «شیرین» / کیفیت معمولی / حجم: 5 مگابایت / --> دانلود <--

   < type="text/java">// var cnt = document.getElementById("avID_f8c40ac1");
var src = "http://caffecinema.com/plugins/content/jw_allvideos/includes/players/wmvplayer/wmvplayer.xaml";
var cfg = {
file:"http://caffecinema.com/images/stories/Video//Shirin-L.wmv",
width:"400",
height:"300",
autostart:"false",
image:"http://caffecinema.com/images/stories/Video//Shirin-L.jpg"
};
var ply = new jeroenwijering.Player(cnt,src,cfg); ]]>

 

آنونس فیلم «شیرین» / کیفیت بالا / حجم: 14 مگابایت / --> دانلود <--


[ چهارشنبه 90/8/4 ] [ 11:6 صبح ] [ حسین ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

وبلاگ فیلم ، بازیگر ها جشن ها و اخبار داغ سینمای ایران
آرشیو مطالب
امکانات وب