سفارش تبلیغ
صبا ویژن
قالب وبلاگ
پتی آباد سینمای ایران
 
لینک دوستان

بازیگران زن و مرد سینمای ایران داز نسلها و طیفهای مختاف بازیگری امسال در بخشهای مختلف جشنواره فجر برنده دیپلم افتخار و سیمرغ بلورین شدند. گزیده حرفها و جمله های بازیگران روی صحنه و هنگام دریافت جایزه جشنواره سی ام فجر را اینجا بخوانید:

+ سعید راد پس از دریافت دیپلم افتخار بازی در فیلم سینمایی «گیرنده» گفت: خوشحالم که پس از 38 سال که روی صحنه رفتم با افتخار این جایزه را دریافت می‌کنم. من تازه می‌خواهم کارم را شروع کنم و خدا به من یاری دهد.

+ مهناز افشار پس از جایزه‌ بازیگری برای «برف روی کاجها» ضمن تشکر از داوران و یادآوری کار خوب و دشوار پیمان معادی بیان کرد: از صمیم قلب می‌خواهم که اگر سلیقه‌هایمان یکی نیست با احترام و متین در کنار هم کار کنیم و درها را به روی یکدیگر نبندیم.

+ رضا عطاران پس از دریافت جایزه‌ بهترین کارگردانی ضمن تشکر از هیات داوران گفت:‌ دوست داشتم در بخش مسابقه سینمای ایران فیلم «بی‌خود و بی‌جهت» نامزد شود اما نشد پس برای خودم خوشحالم!

+ ناصر گیتی‌جاه پس از جایزه بازی در فیلم «خوابم می‌آد» عنوان کرد: از تمام افرادی که برای این جشنواره زحمت کشیده‌اند تشکر می‌کنم، از هیات داوران که بعد از 60 سال من را قابل دانستند نیز متشکرم.

+ یکتا ناصر که سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن را برای فیلم سینمایی «یکی‌ می‌خواهد باهات حرف بزنه» دریافت کرد، در سخنانی گفت: خوشحالم سیمرغی را می‌گیرم که همیشه آن را از راه دور می‌دیدم. از آقای منوچهر هادی که به من اعتماد کرد، تشکر می‌کنم.

+ اکبر عبدی پس از دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای فیلم «خوابم می‌آد» ابتدا از هیات داوران تشکر کرد و گفت: دریافت این جایزه برای من خیلی دیر شده است. این سیمرغ برای من مانند کسی است که در 60 سالگی بچه‌دار می‌شود. این سیمرغ را باید برای فیلم «ای ایران» ناصر تقوایی که فهیم‌ترین کارگردان سینمای ایران است می‌گرفتم. «ای ایران» دو سال طول کشید و من برای بازی در آن تنها 195 هزار تومان حقوق گرفتم اما این فیلم به بخش مسابقه هم نیامد، یا سیمرغم را باید برای فیلم‌های «هنرپیشه» یا «آدم برفی» می‌گرفتم. من همه زندگی‌ام را مدیون عبدالله اسکندری هستم و دستش را می‌بوسم. وقتی هر کس در خیابان مرا می‌بیند و می‌خندد و یا دو نفر به واسطه من با هم آشتی می‌کنند من در حال گرفتن سیمرغ هستم. تهیه‌کننده «خوابم میاد» تاکنون یک زنگ هم به من نزده است. ایشان معتقد بود که می‌توانیم به‌جای نقشی که من بازی کردم، یک پیرزن را بیاوریم و دو میلیون تومان هم به او بدهیم و در واقع چون پیرزن نداشتیم من این نقش را بازی کردم.

+ هنگامه قاضیانی پس از دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن برای فیلم «روزهای زندگی»، ابتدا از هیات داوران تشکر کرد و گفت: امسال سال بسیار سختی بود و حتی رقبای من بازیگران معتبر سینمای ایران بودند. از هیات داوران سپاسگزارم که به راه سختی که در پیش داشته‌ام توجه کردند، همچنین از آقای‌ باشه‌آهنگر برای فیلم «بیداری رویا» و پرویز شیخ‌طادی برای «روزهای زندگی» تشکر می‌کنم.

+ بهناز جعفری که برای «تلفن همراه رییس‌جمهور» در بخش بازیگری تقدیر شد از مهدی هاشمی و گلاب آدینه قدردانی کرد.

+ هیات داوران سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد را به فرهاد اصلانی برای مجموعه فیلم‌هایش در جشنواره اهدا کردند که دختر اصلانی به جای او این جایزه را دریافت کرد.


[ دوشنبه 90/11/24 ] [ 12:59 عصر ] [ حسین ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

وبلاگ فیلم ، بازیگر ها جشن ها و اخبار داغ سینمای ایران
آرشیو مطالب
امکانات وب