سفارش تبلیغ
صبا ویژن
قالب وبلاگ
پتی آباد سینمای ایران
 
لینک دوستان

اصغر فرهادی کارگردان فیلم «جدایی نادر از سیمین» پس از کسب اسکار بهترین فیلم غیر انگلیسی زبان از هشتاد و چهارمین دوره مراسم اسکار، با حضور در کنفرانس مطبوعاتی به سولات خبرنگاران رسانه های جمعی پاسخ گفت.

اصغر فرهادی درباره احساساتش و واکنش به این جایزه چنین گفت: "من برای این جایزه بسیار خوشحال هستم، و باور دارم که مردم ایران هم خیلی خوشحال هستند، و این مهمترین مسئله است. مردم ایران بیشتر از آنچه که شماها فکرش را بکنید، دنباله گر مراسم اسکار هستند. الان در ایران نیمه شب است و آنها خواب نیستند، آنها این مراسم را دنبال می کنند. من واقعا نمی دانم ، و نمی توانم پیش بینی کنم که چه اتفاقی خواهد افتاد، اما منتظر می نشینم تا ببینم دولت کشورم چه واکنشی درباره جایزه من می دهند."

فرهادی در ادامه گفت: "دولت  کشورم نسبت به این ماجرا هم رای نیستند. وقتی این فیلم نامزد شد بعضی ها خیلی خوشحال شدند، بعضی ها ساکت ماندند و هیچ نگفتند و برخی نیز بودند که خوشحال نشدند. اما برای من همینکه مردم کشورم خوشحال هستند، کافی است و این برایم مهم است."

فرهادی در جواب سوال اینکه، در زمانی که تنش ها بین ایران و آمریکا دررابطه با انرژی هسته ایی وجود دارد، وقتی که خیلی از مردم آمریکا نمی دانند که درباره کشور شما چه فکری می کنند، چه پیامی دارید گفت:"چیزی که شما به آن اشاره کردید اتفاقاتی است که بین مقامهای دولتی هر دو کشور اتفاق می افتد و من هیچ پیامی برای دولتها ندارم، و واقعا هم فکر نمی کنم که دولت ها زیاد در مسئله سینما دخالت داشته باشند".

مترجم فرهادی درپاسخ به سوال سیاسی دیگری که از سوی یکی از خبرنگاران نشست درباره اینکه "آیا نامزدی ایران در کنار اسرائیل می تواند معنی داشته باشد؟" پاسخی نداد.


دانلود ویدئوی حضور اصغر فرهادی در کنفرانس مطبوعاتی پس از مراسم اسکار

 


[ سه شنبه 90/12/9 ] [ 1:1 عصر ] [ حسین ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

وبلاگ فیلم ، بازیگر ها جشن ها و اخبار داغ سینمای ایران
آرشیو مطالب
امکانات وب