سفارش تبلیغ
صبا ویژن
قالب وبلاگ
پتی آباد سینمای ایران
 
لینک دوستان

در حالی که اکران نوروزی سینماها از روز 25 اسفند ماه آغاز شده نخستین آمارها حاکی از پیشتازی گشت ارشاد در جدول فروش دارد.

با وجود اینکه دفاتر پخش و بنیاد سینمایی فارابی هنوز رقم دقیق فروش فیلم ها منتشر نکرده اند پیگیری کافه سینما حاکی از این است که گشت ارشاد تا این لحظه با فروشی حدود 300 میلیون تومان در طول 8 روز بیشترین فروش را در بین فیلمهای نوروزی به دست آورده. جدیدترین فیلم ابولقاسم طالبی هم که به علت استقبال مردم در چند سینما در سانسهای فوق العاده اکران شده با فروشی حدود 200 میلیون تومان دومین فیلم پر فروش نوروزی است. بعد از این دو فیلم انتهای خیابان هشتم، خصوصی و فیتیله و ماه پیشونی با فروش هایی در حدود 80، 60 و 15 میلیون تومان قرار دارند.

گشت ارشاد اکرانش را با 28 سالن در تهران و 30 سالن در شهرستان ها، قلاده های طلا با 28 سالن در تهران و 40 سالن در شهرستان ها، زندگی خصوصی با 20 سالن در تهران و 15 سالن در شهرستان ها و انتهای خیابان هشتم با 20 سالن در تهران اکرانشان را آغاز کردند که هنوز از تغییرات تعداد سالن های این فیلم ها آماری منتشر نشده.

خبر دیگر اینکه اعتراض گروهی به اکران دو فیلم گشت ارشاد و زندگی خصوصی تا کنون اکران این فیلم ها را در سه استان متوقف کرده. به گزارش فارس بعد از برگزاری تجمع انصا‌ر حزب‌الله در مقابل وزارت ارشاد برای جلوگیری از اکران این دو فیلم، در برخی شهرستان‌های نیز تجمعات مشابهی برگزار شد که در نهایت منجر به توقف اکران این فیلم‌ها در سه شهر مشهد، بابل و استان بوشهر شد.

بنا بر این گزارش، اکران فیلم گشت ارشاد  با اطلاع امام جمعه بوشهر آیت الله صفایی در این شهر متوقف شد. همچنین در شهر بابل با تصمیم شورای تامین این شهرستان از اکران فیلم خصوصی جلوگیری به عمل آمد.

در شهر مشهد نیز بعد از اعتراض شدید آیت‌الله علم‌الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، اکران خصوصی و گشت ارشاد متوقف  شد.

پیش از این انصار حرب‌الله در تجمعی اعتراض خود را نسبت به اکران این دو فیلم اعلام کرده بودند و امروز نیز در بیانیه‌ای بر پیگیری خود برای توقف اکران این دو فیلم در سراسر کشور تاکید کردند. این در حالی است که دو فیلم خصوصی و گشت ارشاد برای اکران عمومی دقایقی کوتاه شده‌اند اما معترضان به این فیلم‌ها معتقدند این امر از محتوای نامناسب فیلم‌ها نمی‌کاهد.

از دیگر حواشی اکران نوروزی کم شدن بلیط سینما ها نسبت به رقم اعلام شده توسط شورای صنفی نمایش است. علیرضا سجادپور این کاهش قیمت را بنابر خواسته وزارت ارشاد و مخالفت با قیمت 6000 تومانی اعلام کرده است و بقیه قیمت ها همان رقم های قبلی است و فقط بلیت پردیس ها با قیمت 5000 تومان فروخته خواهد شد.

همچنین اخباری مبنی بر اکران نوروزی فیلم سه بعدی در سه سالن ایوان شمس، آزادی و برج میلاد منتشر شده بود اما تا این لحظه این فیلم ها در هیچ کدام از این سالن ها اکران نشده اند.


[ دوشنبه 91/1/7 ] [ 11:56 صبح ] [ حسین ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

وبلاگ فیلم ، بازیگر ها جشن ها و اخبار داغ سینمای ایران
آرشیو مطالب
امکانات وب