سفارش تبلیغ
صبا ویژن
قالب وبلاگ
پتی آباد سینمای ایران
 
لینک دوستان

بوسیدن روی ماه، این روزها بر پرده سالن‌های سینمای ایران است 

نویسنده و کارگردان: همایون اسعدیان
بازیگران: شیرین یزدان‌بخش، رابعه مدنی، مسعود رایگان، صابر ابر، شبنم مقدمی، شاهرخ فروتنیان، شیدا خلیق، حسن نجاریان، امیرحسین رستمی، نازنین خزائی، لیدا عباسی، لیلی فرهادپور، محمد کارت و سعید پورصمیمی

- خلاصه داستان فیلم:

احترام‌السادات و فروغ خانم که در همسایگی هم زندگی می‌کنند بیش از 20 سال است که در انتظار فرزندانشان هستند...

___________________________________________________________________________________

- حاشیه نگاری کافه سینما از فیلم:

- دومین محصول مشترک منوچهر مجمدی و همایون اسعدیان بعد از «طلا و مس» است. همکاری‌ای که برای سریال «دا» به تهیه کنندگی حوزه هنری ادامه می‌یابد.

- ابتدا شهرداری به عنوان سرمایه گذار فیلم معرفی شد اما با پایان تولید فیلم حوزه بخشی از فیلم را خرید تا «بوسیدن روی ماه» تبدیل به محصول مشترک حوزه هنری و شهرداری تهران شود.

- حاشیه چندانی موقع ساخت نداشت. حواشی اصلی فیلم متعلق به اکران این فیلم است. سازندگان «بوسیدن روی ماه» قصد داشتند فیلمشان را در نوروز 91 نمایش دهند، طبیعتا مشکل سینما هم نداشتند. اما شورای صنفی نمایش و در کنارش اداره نظارات و ارزشیابی اجازه این کار را به آن‌ها ندادند.

- همین باعث شد که عده‌ای تصمیم حوزه و شهرداری در پایین کشیدن دو فیلم «گشت ارشاد» و «خصوصی» و ادامه تحریم فیلم‌های امسال را بی‌ارتباط به اکران نشدن این فیلم ندانند.

- در این میان تهیه کننده و کارگردان فیلم ترجیح دادند در مقابل همه فیلم‌هایی که توسط حوزه تحریم شدند و حاشیه‌های بعد از آن سکوت کنند.

- جمال شورجه (یکی از داوران جشنواره سی‌ام) به تندی از این فیلم انتقاد کرد. حمال شورجه: در فیلم «بوسیدن روی ماه» ‌ما دو مادر شهید می‌بینم که ظاهر آنان در تناسب با مادر شهید فقط چادر سر کرده‌اند؛ تو گویی که این دو مادر شهید مادر شهیدان یهودی هستند و بعد در کندوکاوهای فیلم می‌بینیم اهل داریوش و ابی و دختربازی بودند. متاسف هستم برای این کارگردان و تهیه‌کننده‌ای که خودشان را منتسب به نظام نشان می‌دهند، اما در فیلمشان در خانه مادر شهید عکس رهبر و امام نیست. این امر یا عمدی است و یا از نبود شناخت آنان نسبت به خانواده شهدا ناشی می‌شود.

- تهیه کننده و کارگردان «بوسیدن روی ماه» بار‌ها به اظهارات جمال شورجه واکنش نشان دادند نمونه‌ای از این واکنش‌ها را بخوانید: همایون اسعدیان: آقای شورجه 20 سال است ظاهرا در این عرصه فعال هستند و هر وقت خواستند فیلم ساخته‌اند. فکر نمی‌کنم اگر از مردم سئوال کنید اسم یکی از این فیلم‌ها یادشان باشد. اما چون در این کلیشه‌ها ذهنشان پخته شده است که دفاع مقدس یعنی این و تعریف خودشان را از شهید و خانواده شهید دارند، درباره آن و هر طور که دوست دارند حرف می‌زنند و مهم هم نیست فیلم‌هایشان دیده شود یا نه./ منوچهر محمدی: دیگران به دلیل تقرب به دولت و یا به دلیل اینکه خودشان را جزو جناح و حزب و دسته‌ای می‌دانند ابلاغ کنند این مادران یهودی هستند. آرزو می‌کنم و امیدوارم بزرگ‌ترین جایزه که نصیب من در این فیلم می‌شود این باشد که مادران شهیدی که فیلم را می‌بینند ما را از دعای خیرشان فراموش نکنند.

- ترانه‌ای با صدای محمد اصفهانی و نگار جواهریان، سروده? عبدالجبار کاکایی، و موسیقی آریا عظیمی‌نژاد برای تبلیغات فیلم ساخته شد.

- فیلم نهایتا از 5 مهرماه با شعار «پیشکش سینمای ایران به مادران ایرانی» در سینما‌ها به نمایش عمومی درآمد و تا امروز نتوانسته اکران موفقی داشته باشد


بخشی از فیلم «بوسیدن روی ماه» / مدت: 3:27 / حجم: 13 مگابایت / --> دانلود <--


تیزر اول فیلم «بوسیدن روی ماه» / 6 مگابایت / --> دانلود <--



تیزر اول فیلم «بوسیدن روی ماه» / 6 مگابایت / --> دانلود


 


[ جمعه 91/8/5 ] [ 6:7 عصر ] [ حسین ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

وبلاگ فیلم ، بازیگر ها جشن ها و اخبار داغ سینمای ایران
آرشیو مطالب
امکانات وب