سفارش تبلیغ
صبا ویژن
قالب وبلاگ
پتی آباد سینمای ایران
 
لینک دوستان

مراسم تشییع پیکر مرحوم "خسرو شکیبایی" صبح امروز از مقابل تالار وحدت به سوی قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) برپا شد.

 عمو خسرو
در این مراسم خیل گسترده‌ای از مسؤولان سینمایی و هنرمندان شرکت داشتند.
در ابتدای مراسم به علت ازدحام بیش از حد جمعیت که از ساعاتی قبل در محوطه تالار وحدت صورت گرفته بود ، عبور و مرور دچار مشکل شده بود.
خسرو شکیبایی

"پرویز پرستویی" که مسئولیت اجرای این مراسم را به عهده داشت، سعی در ایجاد آرامش مردم داشت و به آنها می‌گفت: اگر شکیبایی را دوست دارید ساکت باشید و مهربانی خود را نشان دهید چون ما برای شما این کار را می‌کنیم.
وی همچنین گفت: ایرانی بودن خود را نشان دهید چون این مراسم را همه می بینند و باید نظم در آن حفظ شود.
بر این اساس، پیکر خسرو شکیبایی رأس ساعت 9:15 به سختی از میان جمعیت به سوی جایگاه رسید و پس از قرائت قرآن در اولین بخش برنامه "حسین بختیاری" از دوستان قدیمی شکیبایی، تصنیف بهار دلنشین را که مورد علاقه این مرحوم بود برای جمعیت خواند و جمعیت نیز قطعاتی از موسیقی با او همراهی کردند.

شکیبایی
در ادامه برنامه پرویز پرستویی گفت: ما برنامه مفصلی ترتیب داده بودیم و از مسعود کیمیایی، سیروس الوند و ژاله علو دعوت کردیم تا در اینجا حرف بزنند ولی به دلیل شلوغی بسیار زیاد، آنها نمی‌توانند روی صحنه بیایند.
وی همچنین گفت: از جمعیت خواهش می‌کنم که به خاطر خسرو شکیبایی که در اینجا حاضر است، سکوت کنید. خسرو رفیق همه بود و ما تنها امروز با اوییم اما او تا ابد در دل ما خواهد ماند.
پرستویی سپس متنی را در یادبود خسرو شکیبایی قرائت کرد و در ادامه ایرج راد (رئیس اداره تئاتر) برای ایراد سخنرانی به روی صحنه رفت.

شکیبایی 2
ایرج راد گفت: این همه ازدحام علاقه، شور و دوست داشتن برای یک هنرمند جای تشکر زیادی دارد. متأسفانه یکی از پدیده‌های بازیگری از میان ما رفت. او از افتخارات هنر مملکت ما بود و شاید سال‌های سال برای ظهور کسی چون او باید منتظر باشیم. شکیبایی 50 سال خدمت کرد و زحمت کشید که به اینجا رسید.
وی در ادامه با اشاره به پیشینه کاری شکیبایی گفت: سال 48 بود که او با گروهی به همراه هادی اسلامی به اداره تئاتر آمد و نمایشنامه‌ای را به نام روسری قرمز اجرا کرد. از آن سال به بعد و تا زمان بازنشستگی، او همچنان در اداره تئاتر بود، تا اینکه به سینما رفت و در سینما افتخارات زیادی آفرید.
راد افزود: می‌خواستم درباره ارزش‌های بازی شکیبایی صحبت کنم ولی ازدحام موجود اجازه این کار را به من نمی دهد. برای شادی روح او صلواتی بفرستید.

پوریا شکیبایی
پرویز پرستویی در ادامه قصد داشت خاطره‌ای را از شکیبایی تعریف کند که منصرف شد و به جای آن "پوریا شکیبایی" فرزند خسرو شکیبایی دعوت کرد تا به روی صحنه بیاید. شکیبایی که به علت تأملات روحی به خوبی قادر به حرف زدن نبود در سخنانی گفت: ممنونم از همه جمعیتی که اینجا می‌بینم. پدر من نیز که اینجا حضور دارد بسیار خوشحال است. می‌دانم که همه چقدر مهربانیم و چقدر او را دوست داشتیم.
بنابر این گزارش،در ادامه محمدحسین صفارهرندی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روی صحنه آمد و ضمن تسلیت به خانواده شکیبایی گفت: من مستقیما از جلسه هیأت دولت به اینجا آمدم و حامل پیام شخص رئیس جمهور هستم. رئیس جمهور در مورد آقای شکیبایی گفته جامعه ما تصویر روشنی از شکیبایی در ذهن دارد. هنرمندی که کارهایش در ذهن ملت است.
وی افزود: به نظر من هنرمندان دو دسته‌اند، عده‌ای که از هنر امتیاز می‌گیرند و عده ای که به هنر امتیاز و اعتبار می‌دهند و شکیبایی از دسته دوم بود. روحش شاد و راهش پر رهرو باد.

شکیبایی
پس از پایان این بخش از مراسم، در میان ازدحام تشییع کنندگان پیکر خسرو شکیبایی، به خانه ابدی خود در قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) انتقال پیدا کرد.

محمدرضا جعفری‌جلوه، احمدرضا درویش، بهمن فرمان‌آرا، امیرشهاب رضویان، محمدرضا عبدالملکیان، مهتاب کرامتی، ایرج راد، عزت‌الله انتظامی، سعید راد، رضا کیانیان، ژالو علو، پروین سلیمانی، علی مصفا، حبیب رضایی، ابوالقاسم طالبی، ایرج قادری، قطب‌الدین صادقی، جلال‌الدین معیریان، مرتضی ضرابی، بابک حمیدیان، حبیب الهیاری، منوچهر محمدی، حبیب اسماعیلی، مهدی میامی، محمود پاک‌نیت، علی دهکردی، پوریا پورسرخ از جمله دیگر حاضران در این مراسم بودند

این هم یه فایل صوتی از عمو خسرو حتما دانلود کنید.

عمو خسرو

 

شکیبایی 4

فیلم مراسم و اجرای ترانه مورد علاقه خسرو شکیبایی را دانلود کنید .

فیلم مراسم

 


[ یکشنبه 87/4/30 ] [ 12:44 عصر ] [ حسین ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

وبلاگ فیلم ، بازیگر ها جشن ها و اخبار داغ سینمای ایران
آرشیو مطالب
امکانات وب