سفارش تبلیغ
صبا ویژن
قالب وبلاگ
پتی آباد سینمای ایران
 
لینک دوستان
 امین حیایی
خبرهایی تایید نشده درباره حضور امین حیایی در یک فیلم هالیوودی
امین حیایی را باید از بازیگران توانای سینمای ایران دانست که از یکسو همواره در تولیدات سینمای تجاری بازی کرده و از سوی دیگر در مواردی نادر این شانس را داشته که در آثار کارگردانان مطرح سینمای ایران همانند داریوش مهرجویی و رسول صدر عاملی حضوری قابل توجه داشته باشد. هم اکنون فیلم پسر تهرونی با بازی امین حیایی بر پرده سینماهای تهران است.از سویی دیگر اخباری در برخی سایت‌های اینترنتی از جمله ویکی پدیا منتشر شده با این عنوان که حیایی قرار بوده در سال ???? در فیلم My leader محصول کمپانی برادران وارنر بازی کند.به صحت این خبر چندان نمی‌توان اطمینان داشت.


اما حیایی در سال‌های اخیر بازیگر پولسازی بوده است. بازیگر محبوب تهیه‌کنندگان سینمای تجاری. مثلا سال گذشته فیلم قابل توجه و تحسین برانگیز «دایره زنگی» را برپرده سینماها داشت که از فروشی بیش از یک میلیارد تومان برخوردارشد، یا درهمین سال فیلم تجاری «زن‌ها فرشته‌اند» با بازی او برپرده سینماها آمد که آن هم فروش بسیار خوبی داشت. فیلمی که تهیه کننده آن حسین فرح بخش بود. یا همین ایام نوروز، «اخراجی‌ها ? » با بازی او بر پرده سینماها بود.اما امین حیایی کمتر این شانس را داشته که در آثار کار گردانان مطرح سینما بازی کند. بازی در فیلم‌های رسول صدر عاملی (شب) و مهرجویی (مهمان مامان) از جمله فرصت‌های کم نظیری برای امین حیایی بوده است. البته بازی امین حیایی درفیلم سن «پترز بورگ» بهروز افخمی را هم می‌توان جزو شانس هایش دانست هر چند نقشش در این فیلم کوتاه بوده است. بازیگری که اکثر منتقدان درباره او گفته اند: حیایی بازیگری است که در فیلم‌های بد هم خوب بازی می‌کند.امین حیایی خود چند سال پیش نیز در گفت وگویی با شرق، مهرجویی رااز بهترین کار گردانانی دانسته بود که با آنها کار کرده وهمکاری با این فیلمساز مشهوررا از افتخارات خود دانسته بود.

امین حیایی وتماشاگرانش
تماشاگران برای امین حیایی همیشه مهم بوده‌اند به همین خاطر است که درباره آنها گفته است:من برای تماشاگرم ارزش قائلم. می‌دانم تماشاگرم از من انتظاری دارد و نمی‌خواهد من را در فیلم بد ببیند. یا در نقشی که نتوانم درست اجرایش کنم. این حساسیت را، ما روی فوتبالمان هم داریم. تماشاگر هم روی بازیگر سینمایی‌اش دارد. فرقی نمی‌کند. یک حساسیت است و ما باید پاسخگوی و این حساسیت باشیم. جوابگوی این دوست داشتن‌ها باشیم. در هر حال اگر آ‌نها این انرژی را به ما ندهند و نیایند فیلم‌هایمان را ببینند، به گیشه و در نتیجه به خودمان لطمه زده‌ایم و ضررش به سمت خودمان بر می‌گردد.

یک نیروی عظیم
اما گویا فیلم «شب» برای امین حیایی تجربه
خارق العاده‌ای بوده است. مثلا او در یادداشتی که دو سال پیش به ماهنامه نسیم داده بود نوشته بود:عجیب و غریب بود این همه انرژی.این همه اتفاق.غروب حرکت کردیم ووقتی به مشهد رسیدیم شب شده بود.تمام داستان از یک صبح تاشب اتفاق می‌افتاد.نقش سربازی را بازی می‌کردم که بایدمتهمی را به شهردیگری منتقل می‌کرد اما دربین راه در مشهد گرفتار می‌شد.آقای صدر عاملی دنبال بهانه می‌گشت برای همین گرفتار شدن.خیلی این طرف و آن طرف کردیم تا قصه یک جورایی در مشهد گیر کنداما هیچ بهانه‌ای پیدا نشد.وقتی به مشهد رسیدیم برف شدیدی گرفت و تاصبح آن‌قدر بارید که همه جا را سپید کرد. حالا بهانه‌ای شده بود برای اینکه نتوانیم از شهر خارج شویم و طی دو،سه روز سکانس‌های برفی را گرفتیم.اتفاق عجیبی بود. جور شدن این بهانه وردیف شدن کارها پشت سرهم.انگار یک نیروی عجیب می‌خواست این فیلم به سرانجام برسد.فیلمی که به زائران امام رضا (ع) ارتباط پیدا می‌کرد و با شور وانرژی
وصف نشدنی به تصویر کشیده شد. این موضوع در مورد بازیگران وعوامل فیلم هم صدق می‌کردانرژی مثبتی که در لحظه‌لحظه فیلم جریان داشت. هوش وذکاوت صدر عاملی در کارگردانی
فوق العاده است.
اومدیریت خوبی در کار داشت و با جان ودل پشت دوربین کار می‌کرد.از همه مهم‌تر رابطه خوبی با همه اعضای گروه برقرار کرده بود، رفاقتی صمیمی وبی ریا. شب در کنار همه این نکات مثبت یک حسن بزرگ برای من داشت. حضور در کنار دوغول بازیگری سینمای ایران فرصت خوبی بود برای من.برای یک لذت تمام عیار.

درباره امین حیایی
اما امین حیایی چگونه وارد بازیگری شد؟واقعیت‌اش این است که اودوران سربازی‌اش را در نیروی هوایی واحد مرکز هنرهای نمایشی سپری کرد. او در آنجا به صورت حرفه‌ای تئاتر بازی می‌کرد. گیشه‌ای داشتندو بلیتی می‌فروختند.
حتی بروشورهم پخش می‌کردند.گویا یکی از دوستانش، بازی حیایی را در آن نمایش می‌بیندواورا به ثریا قاسمی معرفی می‌کند. از آنجا می‌رود کار تئاتر را با خانم قاسمی ادامه می‌دهد.در فیلم «دو همسفر» آقای ‌هاشمی هم ثریا قاسمی او را هم برای نقش پسر خودشان معرفی می‌کند اما شرایطی به وجود نمی‌آید که خانم قاسمی خودش کار کند وبه جای او خانم روستا کار می‌کند.
بعد از دوهمسفر همایون اسعدیان،حیایی را برای دو روی سکه به آقای فرحبخش معرفی می‌کند. برای نقش جوان مقابل آقای پورعرب. بعد کارهای دیگر پیش آمد تا اینکه زمان کار با سیروس الوند رسید. الوند یک نگاه دیگری داشت به بازیگری و به گفته حیایی حساس‌تر. فیلمی که حیایی در آن بازی می‌کند «هتل کارتن» بود.البته قبل‌ از «هتل کارتن» در فیلم پرتگاه بازی کرده بود ساخته بهرام ری‌پور.
او دراین فیلم هم نقش مکمل را بازی می‌کند، نقشی که اگرچه منفی بود اما مردم دوستش داشتند. موتورسواری که دزد هم هست اما به گفته خود حیایی در گفت‌وگویی باهفته نامه
«شهروند امروز» آن نقش از این نقش منفی‌هایی نبود که تماشاگر را منزجر کند.
بعد در «هتل کارتن» هم نقش یک خلافکار را بازی می‌کند. اما از اینجا به بعد آرام آرام وارد نقش‌های مثبت می‌شود.البته هنوز هم آنطور که باید
جا نیافتاده تا نوبت به فیلم «بادام‌های تلخ» می‌رسد. اولین فیلمی که حیایی در آن نقش اول را بازی کرد «سیب سرخ حوا» بود. فیلمی که سعید اسدی کارگردان آن بود. نیکی کریمی هم دراین فیلم همبازی‌اش می‌شود.
البته باید یاد آوری کرد که در این دوره برای بازی در«براده‌های خورشید» برای نقش مکمل جایزه هم می‌گیرد. در واقع بعد از آن بود که آرام آرام وارد نقش‌های اول می‌شود. اولین نقش اولش در سریال «دو پنجره» بود. به کارگردانی مرحوم پاشا شاهنده که خودش نتوانست سریالش را موقع پخش ببیند.
انتقاد از سوپراستار
همیشه انتقادات فراوانی از حضور امین حیایی در فیلم‌های تجاری می‌شود به گونه‌ای که حتی کارگردانی مثل ایرج قادری معتقد است: امین حیایی در سال‌های اخیر با قبول نقش‌های تکراری متاسفانه به سمت کلیشه شدن سوق داده شده است. حیایی در گفت‌وگویی در واکنش به این اظهارات گفته است: هیچ وقت افسوس آن کارهایی را که کردم و خوب هم نبودند، نخوردم. چون تجربه‌هایی در آنها کسب کردم که از طریق بازی در فیلم‌های خوب به‌دست نمی‌آمدند و الان به دردم می‌خورند. شاید این فیلم‌ها در رده اکشن‌های فیلمفارسی قرار می‌گرفتند، اما من در همان کارها خودم را محک زدم. ممکن است کل کار ضعف داشته باشد،اما سعی کردم توی همین کار هم یک چیزهایی یاد بگیرم. چیز‌هایی برای خودم پیدا کنم که موقع بازی در این فیلم‌ها بی‌انگیزه نباشم. حداقل کار را درست انجام بدهم. اگر این تجربه‌ها نبودند شاید الان نمی‌توانستم کار‌های سنگین‌تر را به این راحتی انجام بدهم. اگر تجربیات قبلی نبود در نمی‌آمد. من این جایزه سیمرغ بلورین را مدیون همه کارهایی هستم که پیش از این انجام داده‌ام. ممکن است از دید مردم و منتقدان، بازی در این فیلم‌ها اشتباه بوده ‌اما برای خودم تجربیاتی به جا گذاشته که الان بتوانم در سریال محکمی مثل کلاه پهلوی کار کنم. حیایی این گونه فیلم‌ها را همیشه به نوعی یک اردوی آماده‌سازی دانسته برای کار با فیلمسازانی چون مهرجویی یا صدرعاملی.او در جایی گفته است: «در هر حال اینها خیلی واردند. استادند و تجربه دارند. من هم باید تلاش کنم که خودم را به سطح آنها برسانم. جوری بازی کنم که هم چیزی از ارزش‌های اثر آنها کاسته نشود و هم در سطح آنها باشم که نتیجه‌اش کمک به کیفیت فیلم است و این از همه چیز مهم‌تر است.»

خودم را رها می‌کنم
من در بعضی فیلم‌ها می‌بینم که کارگردان چقدر به فیلمنامه سوار است، چه قدر به کارش مسلط است. مثل آقای صدرعاملی، آقای مهرجویی و آقای الوند، یا مثلا خانم میلانی. اینها به کارشان واردند. کار خودشان را بلدند. خیالت راحت است. فیلمنامه را خوب می‌شناسند، دکوپاژشان درست است، میزانسن‌ها را می‌شناسند، بازی بازیگر را می‌شناسند. تا جایی که بتوانم در این جور موارد خودم را رها می‌کنم. همه چیز را می‌گذارم به عهده آنها.

ستاره‌ای پولساز برای سینما
اواخر سال ?? خبرگزاری‌های ایران گزارشی منتشر کرده بودند که در بخش‌هایی از این گزارش آمده:آمار ثابت می‌کند جمع فروش فیلم‌های حیایی در 15 سال حضورش در سینمای ایران، با احتساب فروش کل فیلم‌هایی که با بازی او اکران شده‌اند و در تهران و شهرستان‌ها فروش متوسطی داشته‌اند و فیلم‌های پرمخاطب او، به رقم تقریبی هشت میلیارد تومانی می‌ر‌سد که البته فروش بالای فیلم «اخراجی‌ها» و «کما » در ثبت آن تاثیر بالایی داشته است، البته آقای حیایی در سال ??،
« زن‌ها فرشته اند»و «دایره زنگی» را با فروش‌هایی میلیاردی برپرده سینماها داشت و «اخراجی‌ها ?» نیز فروشی در حد 10 میلیارد تومان داشت.

بازی در پرفروش‌های دهه ??
در سال 1384 سه فیلم از امین حیایی، در فهرست 10 فیلم پرمخاطب سال قرار گرفت. شارلاتان(آرش معیریان) با 410 میلیون تومان فروش اکران یک در تهران در صدر جدول قرار گرفت، آکواریوم(ایرج قادری) و زن زیادی (تهمینه میلانی) نیز در این سال با 400 و 300 میلیون تومان، در فهرست پرمخاطب‌ترین فیلم‌های سال قرار گرفتند و «عروس فراری»(بهرام کاظمی) با 214 میلیون تومان چهارم شد.
در سال 1383، کما (آرش معیریان) با بازی امین حیایی رکورد شکن شده و در اولین نمایش تهران خود 610 میلیون تومان فروخت که تا آن زمان فروشی بی‌سابقه محسوب می‌شد. در این سال، حیایی فیلم مهمان مامان را هم در فهرست 10 فیلم پرمخاطب سال داشت که این فیلم 480 میلیون تومان در تهران فروخته بود.
در سال 1382، حیایی دو فیلم پرفروش دیگر داشت: عروس خوش قدم(کاظم راست‌گفتار) با 360 میلیون تومان در اکران یک تهران و دختر ایرونی(محمدحسین لطیفی) با فروش 343میلیون تومانی.
مزاحم (سیروس الوند) با فروش 265 میلیونی خود، پرمخاطب‌های امین حیایی در جدول اکران سال 81 بود و دست‌های آلوده (سیروس الوند) و تکیه برباد (داریوش فرهنگ) نیز این موفقیت را در سال1379 با فروش 230 و 220 میلیونی در جدول اکران برای امین حیایی رقم زده‌اند.

پسر تهرونی
تعمدا گزارش درباره فیلم پسر تهرونی را درانتها می‌آورم. یک حسی به من می‌گوید بهتر است درانتهای گزارش،ازحضور امین حیایی دراین فیلم سرگرم کننده سخن به میان آید. «امین حیایی» در فیلم پسر تهرونی نقش سروش تهرانی پسری را بازی می‌کند که از آمریکا برگشته و پنج بار در عشق شکست خورده، او عشق را دم دستــی می‌داند و به نوعی از آن زده شده، اما پدر
(محمد رضا شریفی‌نیا) اصرار دارد که او ازدواج کند، سروش هر کاری می‌کند تا بتواند از این دام پدر رهایی یابد اما با دختری (طناز طباطبایی) آشنا می‌شود که عشق را فلسفی می‌داند و نوع نگاهش به زندگی تغییر می‌کند. حیایی در شخصیت سروش را دوست داشتنی دانسته و علت آن را نوع کارگردانی راست گفتار در بازی گرفتن از بازیگر عنوان کرده وگفته بود: راست گفتار کارگردانی است که به واسطه تحصیلاتش در ادبیات نمایشی قصه پردازی را خوب می‌شناسد و بازیگـرش را در ارائه نقش بسیار آزاد می‌گذارد تا بازیگر بتواند روی نقش کار کند.



منبع : تهران امروز
امین حیایی
[ چهارشنبه 88/6/4 ] [ 1:48 عصر ] [ حسین ]
بهرام رادان
کارگردان خوش‌اقبال امسال برای حضور در جدول اکران عید فطر مشخص شدند:

حمید نعمت‌الله، واروژ کریم‌مسیحی، مازیار میری، محمد بانکی و قدرت‌الله صلح ‌میرزایی.

این 5 کارگردان بهترین اکران امسال به نامشان نوشته شده است، البته هیچ ربطی هم به هم ندارند و این، شاید مهم‌ترین نکته اکران امسال باشد؛ فیلم‌هایی کاملا متفاوت از کارگردان‌هایی کاملا متفاوت: بی‌پولی، تردید، کتاب قانون، دو خواهر و زندگی شیرین.

از این 5 فیلم، 3 تا در ژانر کمدی قرار می‌گیرند: دو خواهر، زندگی شیرین و بی‌پولی؛ هرچند که حساب بی‌پولی را از همین حالا باید از دو تای دیگر جدا کرد. بی‌پولی با بازی بهرام رادان و لیلا حاتمی در جشنواره فجر سال گذشته یکی از فیلم‌های موفق به حساب می‌آمد و سیمرغ نقش اول زن را نیز برای حاتمی به ارمغان آورد.

فیلمی که اگرچه قصد کرده است تماشاگر را بخنداند، اما فرض هم دارد که نه به هر قیمتی. نتیجه، کمدی‌ای است دردمندانه از شرایط زندگی طبقه متوسط با مشکلات تلخ طنزآمیزشان در شهری که پایه‌هایش در ترکیبی اعجاب‌آور و یکنواخت از خنده و گریه فرو رفته است... حکایت برای دو خواهر و زندگی شیرین، طور دیگری است.

محمد بانکی که موفق‌ترین فیلمش در سال‌های گذشته، علف‌های هرز و کمینگاه و چیزهایی در این حد و حدود بوده است، حالا هم محمدرضا گلزار را رو کرده که زمانی امید به فتح سیمرغش می‌رفت و می‌رفت که همراه با رادان و فروتن، برای خودش کسی باشد و... نشد.

حالا تنها امید به فتح گیشه‌اش می‌رود. تازه، اگر ترفند بانکی بگیرد و گریم متفاوت گلزار بعد از افول محسوسش در ماه‌های اخیر، طرفدارانش را راضی کند. البته بانکی نیکی کریمی را کنار گلزار گذاشته است تا اندکی از طرفداران پرشمار سال‌های اوج او نیز دست کم به یاد «پری» و «دو زن» هم که شده به سینما بیایند.

به هر حال نسل تازه، حامد کمیلی و پوریا پورسرخ را دارد و جالب اینکه بانکی به این هم حواسش بوده و در کنار زوج قدیمی گلزار-کریمی، الناز شاکردوست و حامد کمیلی و بهنوش بختیاری را نیز گذاشته است و خلاصه، همه چیز فراهم است تا دو خواهر، آن طور که بانکی پیش‌بینی کرده است، گیشه را فراتر از چیزی که از پاییز انتظار می‌رود، تکان دهد.

اما زندگی شیرین قدرت‌الله صلح ‌میرزایی هم که موفق‌ترین فیلمش را می‌توان «شاخه گلی برای عروس» محسوب کرد، ظاهرا این بار چشم امیدش به موفقیت فیلم «توفیق اجباری» محمدحسین لطیفی بوده است؛ آنجا گلزار تقریبا واقعی فروش را تضمین کرده بود و اینجا جواد رضویان. زندگی شیرین، داستان زندگی کمدینی معروف است و مشکلاتی که برایش به‌وجود می‌آید و... یعنی همان رضویان.

به جز این 3 فیلم کمدی، کتاب قانون نیز شانس خوبی برای فروش دارد، دست کم به این علت که تا به حال به نمایش درنیامده است. کتاب قانون، فضایی متفاوت دارد و به مسائل اجتماعی می‌پردازد. مازیار میری تا به حال فیلم پرفروشی در کارنامه‌اش نداشته است، اما کتاب قانون این قابلیت را دارد که به نخستین فیلم پرفروش این کارگردان تبدیل شود. پرویز پرستویی که برگ برنده کتاب قانون است، نوروز امسال فیلم سینمایی بیست را روی پرده داشت، اما در کتاب قانون سیمایی متفاوت با بیست به نمایش می‌گذارد.

و خلاصه، فیلم پنجم تردید، دومین فیلم واروژ کریم‌ مسیحی، بهترین فیلم جشنواره 27. پس می‌توان انتظار داشت که فیلم در اکران عمومی بخشی از مخاطبان جدی سینما را با خود همراه کند؛ ضمن آنکه بهرام رادان نقشی متفاوت در تردید دارد و بازی حامد کمیلی از ویژگی‌های مثبت فیلم است.

کمیلی هم مانند رادان ستاره دوفیلمی اکران فطر است. ترانه علیدوستی، مهتاب کرامتی و علیرضا شجاع‌نوری دیگر بازیگران دومین فیلم این کارگردان و تدوینگر سرشناس هستند.

اما به جز این 5 فیلم، آن طور که مهر نوشته است فیلم سینمایی محاکمه در خیابان، ساخته مسعود کیمیایی و «عیار 14» پرویز شهبازی و «نیش و زنبور» به احتمال زیاد در برنامه اکران دوم عید فطر روی پرده سینماهای تهران و شهرستان‌ها می‌روند.

محاکمه در خیابان با بازی نیکی کریمی، پولاد کیمیایی، حامد بهداد، حمید‌رضا افشار، شبنم درویش، محمد‌رضا فروتن، شقایق فراهانی و نگار فروزنده، داستان کارگر جوان یک تعمیرگاه است که می‌خواهد با دختری ازدواج کند.

او چند ساعت پیش از عروسی می‌شنود عروس قبل از او روابطی با مردی داشته است و... فیلمی که می‌توان از کیمیایی انتظار داشت.

عیار 14 درباره طلافروشی است که به خاطر اتفاق 5 سال قبل دچار دردسر می‌شود و همه داستان آن در 12 ساعت اتفاق می‌افتد. محمدرضا فروتن، پوریا پورسرخ، مهشید افشارزاده، مینا ساداتی و بهرنگ علوی بازیگران این فیلم هستند.

عیار 14 بعد از دو خواهر محمد بانکی در برنامه دوم عید فطر در گروه سینمایی قدس به نمایش درمی‌آید و زمان اکران عمومی نیش و زنبورهم هنوز مشخص نشده است.



[ شنبه 88/5/24 ] [ 2:35 عصر ] [ حسین ]

 

 

نیوشا جان جان

نیوشا ضیغمینیوشا ضیغمی نیوشا ضیغمی 88نیوشا ضیغمینیوشا 88


[ پنج شنبه 88/4/18 ] [ 5:0 عصر ] [ حسین ]

18 تیر سالروز تولد خانم نیوشا ضیغمی و وبلاگم

هوراااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا

وبلاگم دوســـــــــــــــــــــا له شد

نیوشا ضیغمی 29 ساله شد.

 

تولدت مبارک

 

خانم نیوشا ضیغمی

وقتی به دنیا اومدی داشت بارون می اومد

فرشته ها داشتن گریه می کردن

آخه یکی ازشون کم شده بود 

 

 

ـولدتولد

در مورد وبلاگم هر نظری دارید اگه بگید خوشحال میشم

 


[ پنج شنبه 88/4/18 ] [ 4:0 عصر ] [ حسین ]
          

.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

وبلاگ فیلم ، بازیگر ها جشن ها و اخبار داغ سینمای ایران
آرشیو مطالب
امکانات وب